Ennél többet, ha igazak a hírek, nem láthatunk majd új Renault műszeregységén (Fotó: Motor1.com)
"Elképzelésünk szerint senkinek sem kellene meghalnia egy Volvóban" - indokolták tavalyi 180 km/h-s sebességkorlátozásukat a svéd gyártó szakemberei. Az eladásaikból jól látszik, hogy mindez nem sokakat érdekel - vagy csak pont annyi vevőt hozott a biztonság melletti állásfoglalás, amennyien elpártoltak - így biztos volt, hogy lesznek még csatlakozók a sebesség elleni offenzívájukhoz. Az első társuló pedig, ha igaz a hír, nem más, mint a Renault.
A Spiegel információi szerint Luca de Meo már tájékoztatta erről a részvényeseket. A sebességkorlátozás mellett állítólag egy új funkciót is bevezetnek Safety Coach néven, ami az útviszonyokhoz és sebességkorlátozásokhoz is igazítja majd az autó lehetséges végsebességét. Mindez a Dacia modellekre is vonatkozni fog a Spiegel szerint, bár valószínűleg ezt a vevőkört érinti a legkevésbé a változás: a benzinmotoros Sanderókban ugyanis - ha úgy vesszük - már a modell bevezetésétől kezdve megvan ez a korlátozás, ám az LPG-s-t egy kicsit le kell fojtani.
Ezt az általunk már tesztelt Sanderoót például nem is kell korlátozni 180-nál, már most sem tud annyival menni, mégis zseniálisan jó
Több külföldi forrás is jelezte a témával kapcsolatos híreiben, hogy a helyi Renault szóvivők is igazolták a Spiegel értesüléseit, így mi is megkérdeztük a magyarországi képviseletet, ők leginkább a Safety Coach érkezését említették, amiben persze benne van az infó, igen, a jövőbeli modellek meg fogják akadályozni, hogy túl gyorsan menjünk velük. Mielőtt bárki aggódni kezdene, az R.S. modelleknél alighanem lesz olyan mód, amiben magunk urai lehetünk a jövőben is.