Renault-Nissan: eladták a százezredik villanyautót
Eladta a százezredik elektromos autót a Renault-Nissan
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy amerikai egyetemista vette meg a Renault-Nissan szövetség százezredik elektromos autóját.
Villanyautóban élen jár a Renault-Nissan szövetség. A két gyártó közül a Nissan adta el a több villanyautót, de a franciák sem tétlenkedtek. A két gyártó eddig értékesített villanyautói összesen megközelítőleg 841 millió károsanyag-kibocsátás mentes kilométert tettek meg, ami annyi, mintha húszezerszer kerülnénk meg a Földet az Egyenlítő mentén. 53 millió liter kőolajat spóroltak meg és 124 millió kilogramm szén-dioxidot nem bocsátottak ki ezek az autók.
A szövetség vezetője, Carlos Ghosn elégedett az eddigi eredményekkel, de hangsúlyozta, továbbra is elkötelezettek a zéró emissziós technológia széles körű és hosszú távú fenntartásában és terjesztésében. A két cég több villanyautót adott el, mint az összes többi autógyártó együttvéve. Az elsőt Olivier Chalouhi kaliforniai mérnök vette meg 2010 decemberében. A százezredik szintén Leafet vásárolt, Allison Howard amerikai egyetemista júliusban vette át Atlantában autóját. A Leafet eddig hetvenegyezren választották világszerte, a világon eladott villanyautók több mint fele a 2011-ben az európai és japán Év Autója díjat is elnyerő Leaf. Vásárlóinak 80 százaléka más márka autója után döntött a Nissan elektromos autója mellett, többségük mindennapi használatra vette az EV-t.
A Leaf legfőbb piaca az Amerikai Egyesült Államok harmincezer eladott kocsival, Japánban megközelítőleg 28 ezer suhan az utakon, Európában még csak tizenkétezer. San Franciscóban, Seattle-ben, Norvégiában és Honoluluban a Leaf benne van a tíz legnépszerűbb újonnan értékesített kocsi toplistájában. A skandináv országban a Leaf a legnépszerűbb Nissan, 2011 óta 4600 választották. Nem véletlenül, hisz Norvégiában áfamentes a vásárlása, sofőrjeik használhatják a buszsávot, ingyenesen parkolhatnak és útdíjat sem fizetnek.
A Renault a már általunk is próbált Kango Z.E. furgonnal kezdte a villanyautók értékesítését, 2011 óta harmincezret adtak el elektromos modelljeikből. A Kango Z.E. 2012-ben elnyerte a International Van of the Year díjat. A sorban következett a Fluence Z.E., a Twizy és az idén bevezetett Zoe. A francia gyártó Európában piacvezető az elektromos autók piacán, részesedése 61 százalékos a Twizy-t is beleszámolva az eladásokba. Főbb piacai Franciaország, Németország és Olaszország.
A legnépszerűbb zöld Renault modell a kétüléses Twizy, amelyből 2012-es bevezetése óta tizenegyezer példány kelt el. Jól kezdte az évet a közel 200 kilométeres hatótávval rendelkező (gyári adat) Zoe, amely Franciaországban 700 eurós támogatással 13 700 euróért (4,11 millió forint) vihető haza. Március óta több mint ötezret adtak el a típusból Európában.
Persze, van olyan is az USA-ban, hogy egyetlen $-t sem fizet bele az illető, és mégis hozza ki a szalonból az új kocsit. Nem újság, így is lehet, csak aztán a részleteket kell tudni fizetni.
Most mire gondolsz?
Egy egyetemistának nyilván csak úgy lehet kocsija, ha a szülei vesznek neki. Ha esetleg dolgozik valamilyen diákmunkán, akkor sem hiszem, hogy egy közel 10 milliós kocsit tudna venni. Ez nálunk és az USA-ban is így van.
Akinek a szülei ilyen kocsit tudnak venni azok nálunk gazdagok, az USA-ban meg godolom átlagos család.
Tipikus Magyar látószög…! Te jó ég, mikor felejtjük már el végre ezt!?
Ez mind semmi!!! Nekem még alsógatyám sem volt… 🙂 Ezt übereljétek 😛
Akkor te egy nagyon jómódú egyetemista voltál. Nekem egy király vonatbérletem volt!
Ford Puma?
En mikor megkaptam a 16eves Skoda 130L hadd ne mondjam milyen boldog voltam…
De 1ilyen Leafet elfogadnak
A lany meg jo helyre szuletett a kornyekbol itelve
Hát a kiscsaj tényleg nem egy Cindy Crawford 🙂 Olyan jó kislánynak néz ki, biztos nem issza el az ösztöndíjat, és így van pénze kocsira 🙂 A másik lehetőség, hogy visszaváltotta az üvegeket 🙂
De amúgy én is azt gondolom, hogy a szülei vették neki.
A logikus az, hogy a szüleitől. Amerikában magasabb az életszínvonal mint Magyarországon, azért kellett járnod egy öreg Ford Pumával, de szerintem addig a néhány évig míg beletanul az ember egy használt kocsi is jó. Egyébként vígasztaljon az, tőlünk keletebbre még egy Ladának is örülnek az egyetemisták 😉
Tipikus amerikai egyetemista csaj, alacsony, dundi, de honnan van zsé egy ilyen kocsira, amikor én egyetemre jártam örültem, ha volt egy 10 éves Ford Pumám! 🙂