Renault-k a ringen, minden mennyiségben
Téged is vár a World Series by Renault, ezer programmal és érdekes autókkal a Hungaroringen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A WSR az egész családnak kínál programot a hétvégére, de már pénteken is élmény volt. Kedvcsináló az akcióban is megnézhető RS-ekhez.
Nincs jelen, se jövő a múlt nélkül, és ezt a Renault is jól tudja. Ha versenysportról van szó, akkor pláne van mivel büszkélkedniük
Lássuk csak, Renault. Sportos márka? Itthon talán nem úgy vonult be a köztudatba, de például az angoloknál, ahol ma is virágzik a hot hatch kultúra, nem kérdés, a nagy igen. A WSR, azaz a World Series by Renault sorozatot azért is hívta éltre a francia márka, hogy még több rajongót szerezzen sportos modelljeinek. Nem idegen az autósport a Renault-tól, hiszen az első versenyükön 1902-ben vettek részt. Épp ezért a Hungaroringen, ingyen meglátogatható rendezvényre elhoztak több régi, csodálatos versenygépet is. Mielőtt RS élményeimmel beborítanám a képernyőt, hadd jöjjön némi hasznos infó. A Renault honalapján[/url] minden pontosan le van írva, a programtól, a megközelíthetőségig és az ingyenes buszjáraton át. Korábban is írtunk persze az eseményről, néhány olvasónk élménykört és VIP-jegyet is nyert rajtunk keresztül a Renault-tól.
Nini, magyar rendszámos Kadjar! A nemzetközi menetpróba alapján igen jó kocsi, a magyar közönség először a WSR-en láthatja az új crossovert
A mai Renault Sport, azaz a cég RS modelleket is gyártó és fejlesztő sportrészlege 2002-ben jött létre, két régi és nagy múltú cég tradícióit továbbvíve. Amedee Gordini 1937-ben, Jean Redele 1955-ben kezdett szériaautókból versenyautókat faragni. A Gordini lett a francia nép sportkocsija, míg az Alpine sorra halmozta a sikereket. 1973-ban rali-világbajnokok lettek, 1978-ban meg elvitték az idén épp a WSR-rel egy hétvégén lévő Le Mans-i 24 órás verseny győztesének járó trófeát is.
Akad, aki a WSR előtti délutánon tud picit ejtőzni, de ha maradt még munka, akkor a csapatnak azt még szombat előtt meg kell csinálnia
Közben a Renault részt vett a Forma-1-ben is, 1977-ben mutatták be a turbómotort, majd kis kihagyás után 1989-től motorszállítóként újra beszálltak a száguldó cirkuszba. 1992 és 1997 között egymás után hatszor diadalmaskodtak. A WSR sorozat 2005-ben indult, sokadik éve már itthon is évente százezer fölötti nézőszámmal mennek ezek a rendezvények. A Renault Sport rendezi ezeket is, de emellett nem csak autót gyárt, hanem a Forma-1 későbbi nagyágyúit is nevelgeti. A mai top versenyzők nagy része is gyerekkorában a Formula Renault sorozatban bontogatta szárnyait.
A kis Clio RS nem játékautó, főleg nem a 220 lovas Trophy kivitelben. Nem operett körözés volt, hanem keményen adhattunk nekik, mindenük tele is ment a pályáról felkapott gumidarabokkal
A Renault gyári sportrészlegének emellett jut ideje olyan kocsikat kifejleszteni, mint a kupás versenyben is futó R.S. 01-es. Pár kollégával egy exkluzív élménykörre is elvittek minket, de csak a ringen tudtuk meg a Renault nagyban somolygó kommunikációs vezetőjétől, hogy a Clio RS Trophy és a Mégane RS ma önkiszolgáló üzemben lehet a miénk. El is kezdtem izgulni, mert még sosem mentem igazi versenypályán.
Az igazi szerelem nekem mégis a kéziváltós, beton kemény Mégane RS. Ő ma a legkívánatosabb Renault, legalábbis annak, aki szeret vezetni
Pedig a Cliótól nem kell félni. Jótékony a viselkedés még határhelyzetben is, EDC duplakuplungos automataváltójával csak magamra és a pálya begyakorlására kellet figyelnem. Három kör és egy kis pihenő után is még fülig érő mosollyal ültem át az eggyel nagyobb és komolyabb Mégane RS-be. Tartottam tőle, hogy nagyon béna leszek, de csak egyszer nyúltam mellé a váltásnál, az első köröm végén a célegyenes után, az első kanyarban. A Renault Sport profi instruktora közben a jobb egyről segített: hol sok a gáz, hol használhatom jobban a pálya szélességét, hol fékezek idő előtt és túl lagymatagul. A Mégane RS-t érő kevés kritika egyike, hogy csak nagy sebességénél érezni, milyen jó. Hát itt volt sebesség, és a legjobb az egészben, hogy miután belerázódtam, egész elhitette az autó, hogy nem vagyok reménytelen eset.
A formaautókat is fel kell készíteni a verseny előtt. Ez már ránézésre közelebb van az űrtechnikához, mint az utcai autókhoz
Nemlétező pályaversenyzői képességeimnek nagyon jót tett, amikor rutinos kollégám megelőzött. Az ő által előrajzolt íveken a magam szerény módján szárnyakra kaptam. Az igazi sokk mégis az R.S. 01. Félelmetesen gyorsul, de a kanyarokban még durvább benne az erőhatás, fékezéskor meg az ötpontos övek tartottak az ülésben. Csodálatos a hangja és eszeveszettül jól is néz ki, egy igazi álomautó. Minden autórajongónak ajánlom, hogy nézze meg, miként versenyeznek majd velük a Hunagroringen. És most jöjjön még pár kép kedvcsinálónak.
Itt van ő, az R.S. 01. Már önmagában a formájáért is lehet rajongani
Természetesen a karbon vázszerkezetre épülő célgépet profi pilóta vitte. Mellette egy percig nem kellett félni, csak kapkodni a levegőt, és lógni az övön
Semmire nem hasonlító, egyedi és versenyzésre tervezett kokpit az R.S. 01-ben
Hűtés az kell neki elöl és hátul is. Itt nem kamu a hátsó diffúzor, kicsit sem
Ő az első, összesen húsz épült, de csinálhatunk bármennyit - büszkélkedett a csapat
Egy kis emelés, és mehet is a kerékcsere. A gyors körökön látványosan fogyott a Michelin
Ilyen elöl, és ilyen hátul a DTM versenyautókéra emlékeztető felépítésű Renault
550 lóerős a 3.8-as, duplaturbós V6-os. A kocsi kifejlesztése alig másfél év volt, mert a Renault-Nissan szövetség jegyében felhasználták a Nismo segítségét is. Ez a Nissan GT-R-ben már bizonyított VR38DETT kódú blokk
Csodálatos rendezvény volt ismét, már kilencedik alkalommal is. Nem lehet megunni.