1,4-es Turbo Renault 5 a Használtautó.hu[/url]-n is akad, de aligha ilyen
Egyaránt 5000 és néhány száz kilométerrel vesz részt az RM Sotheby's aukciós ház 2017 eleji aukcióin két autótörténeti ritkaság. A Renault 5 Turbo II az 1980-as évek kisautó sztárja, hiszen ki más kínált volna akkoriban középmotoros kiskocsit. Ehhez képest szinte már mellékes, hogy 1,4 literes turbós motorja 158 lóerőt küldött a hátsó kerekekre.
Szintén ritkaságszámba megy a hajdani bébi-Benz legerősebb kivitele. A Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II árverésre kerülő példánya éppen abban az évben készült - 1990-ben - amikor a
Mercedes-Benz és az AMG sorsa összekovácsolódott. Így a BMW M3 csillagos ellenfelének 2,5 literes szívómotorja a Cosworth jóvoltából 235 lóerős. Vajon mennyiért cserél gazdát ez a szépség és francia társa?
Igen, néztem én is de megvenni csak egy dolog. A baj akkor jön amikor valami kell hozzá. Onnantól lesz drágább sokkal.
Vagy egy ilyen faltdach tetős 03-as. Ennek már egész jó macpherson futóműve van elöl. Marha jó kis autót lehetne csinálni belőle. http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/bogar_kafer/volkswagen_bogar_kafer_kafer_1303_s-10711179
Nézd meg az árakat, egy szép bogár nem lesz olcsóbb, mint a 924, legalábbis a megévtel, de a 924sem egy űrhajó, viszont több van belöle a piacon…
A Porsche alkatrészek nem tudom mennyibe kerülnek de szakmabeliek szerint a Jag historical parts árai nincsenek elszállva.
Titkon szemezek a lassan odltimerkorba érő japánokkal, mint a 300zx vagy a 3000GT, de egyrészt ott a fenttartás durva lenne (alkatrészek és szaktudás) és már az is felfoghatatlan, hogy egy ilyen hipermodern űrhajó odltimernek nevezhető 🙂
És bogárból is lehet pl Karmann kabriót (nem Karmann Ghia, bár az is egy bogár) csinálni, nem kell ragaszkodni a hagyományoshoz. Az pedig nagyon szép kis autó!
Igen erre emlékszem, tényleg jól nézett ki. Viszont ha jól emlékszem egy német cég csinálta.
Bogár és a 924-es? Azért a bogár sokkal sokkal olcsóbb. Megvenni és felújítani is. A 924-es mégis csak egy Porsche, hiába van benne sok VW alkatrész. Ahhoz, hogy szép legyen az apróságokat kell tudni pótolni ami viszont biztosan Porsche lesz rajta és vagy nem lesz hozzá vagy csak csillagászati áron. Bogárból meg több is volt itthon is, így egész sok megkímélt darab előkerül belőle, szóval könnyebben ki lehet fogni egy jó alapot. Tökéletes kezdő veterán és pontosan ezért is járnál jobban vele mert akár egymagad is meg tudod csinálni, mert egyszerű, olcsó szerkezet. És a szép gyári kinézetű elég ritka már belőle mert rengeteget átfaragtak.
Készült pár éve egy Pininfarina tanulmány Ferrari alapokon (New Stratos Concept): [url]http://www.autocar.co.uk/car-review/lancia/stratos-concept[/url], sokan kampányoltak érte. Jól mutatja a forma időtállóságát, hogy csak a kötelező dolgokat cserélték (pl bukólámpa).
Az fekvőlámpás W123-as Mercik még nem szálltak el annyira. Egy közeli barátom révén egy ilyennel mentünk a Techno Classicára. [url]http://autossagok.blog.hu/2016/04/10/essen_teaser[/url]
Nem hiszem hogy a bogárral jobban járnék, mint pl egy 924-essel.
Az a Lancia tényleg botrányosan néz ki hátulról, de nézzük el szerintem neki, egy versenyautó. 🙂
Stratosból volt az a Zero nevű tanulmányautó a 70-es években aminek ilyen labda volt kormánya, nekem az a csúcs belőle. Elképesztően néz ki, annál kevés autóról sugárzik jobban a 70-es évek. Imádom.
Nekem nagyon tetszett az XM amikor megjelent. Viszont még sajnos a CX sem tudott kitörni a DS árnyékából, pedig abból is vannak érdekes modellek, mint pl a turbos GTI.
Ami a Mercedest illeti tudom, hogy jó autók, legendás modellekkel, csak nekem sok. Minden dugig van velük. És az értéktartása is jó (azaz most azt hiszik még és lassan emiatt már egy puruttya zöldséges is milliókba kerül) ezért is választják sokan. A biztosra mennek, mivel befektetési szemmel nézik. Ezért van ilyen sok veterán belőle, ennyire komoly háttériparral.
Valaki veteránozni szeretne és élvezni a dolgot az azt vesz amit mindig is szeretett és emlékek fűzik hozzá, nem pedig a trendeket figyeli. Egy kis p.csköszörűvel is kifejezetten jó móka tud lenni. Nem azon múlik a dolog mi van az elején. Nem szabad feladni az álmokat, mert lehet nem egy Porsche-n keresztül vezet az út, hanem csak valami olcsó talicskán, de attól még baromi jó móka. Na meg ha valaki szereti a műszaki részét is, annak rendbe rakni is egy jó kikapcsolódás lesz. (csináltatni egyébként nem mindig jó ötlet, sokszor csak bosszúság lesz a végén belőle) És a legfontosabb, ne vállalja túl magát az illető, mert a valós életben azért ez az egész nem olyan egyszerű mint a Disovery-n, ahol Edd 1 óra leforgása alatt egy autót teljesen felújít. (egyébként ők is párhuzamosan hónapokon keresztül csinálják az autókat, és nem egyedül csavaroznak)
Porsche-t szereted, annak ott van az olcsó „alternatívája” a bogár. Egyszerű, viszonylag olcsó, van hozzá azért minden, sokan értenek hozzá. Kifejezetten jó kezdő veterán. Igaz nem egy sportautó, viszont egy marha jó kis időutazó.
Láttam már én is több turbót (pl a Retromobile-on több is volt, nem csak a Renault gyári standján, de máshol is akadtam már valódi Turbóba, és amikor egy Jaguar XJR 15 szupersprtkocsi mellé parkolják le akkor hajlamos vagyok kihagyni a sorozatból :)). Személy szerint nem kedvelem annyira, kicsit aránytalannak hat (bár a legrusnyább autó a hátul csupaszon hagyott Delta S4 Gr B, legyen bármilyen szörnyeteg és sikerekovács).
Mellettük a Lancia 037 szerintem egy arányos sportkocsi, a Stratos pedig annyira zseniális, hogy kortalanul mindig jól mutat (nem olyan régen készült is egy Stratos Concept). Ami legalábbis a formát és megjelenést illeti (de a Stratos VB címet is nyert).
SM ből akad a kiállításokon, szerintem aki most megment egy kallódó légrugós XM-et annak megköszöni az utókor.
A Merciből egyrészt sok legendás vagy legendagyanús modell készült (amit meg is vettek 🙂 ) nagyban gyárt rá a kisipar és a Mercedes is komolyan gondolja.
Ha nagyon elszállnak az árak akkor kimaradok ebből a buliból…
Szerintem ez a lufi idővel ki fog pukkanni. Irreálisan drágák lettek a veteránok. És én továbbra is azt mondom, aki szívből veteránozik az nem ezért csinálja. Csak sajnos van egy olyan következménye ennek a drágulásnak, hogy mindennek felmegy ezzel az ára és annak is nehezebb dolga lesz aki az emlékei, a nosztalgia miatt vágna bele.
volt már errő szó régebben. a bankok semmit sem adnak már a betétekért, úgyhogy más befektetési forrást kell keresni…az autók is ilyenek lettek, már nem csak az arany vagy ingatlan vagy műkincsek….
és igen, irreálisan feltolja az árát, de tudjuk, hogy annyi az ára, amennyit kifizetnek érte….kérdés, hogy lesz-e kedv továbbra is majd autókba fektetni, ha igen, akkor nem fog esni az ára, csak feljebb menni.
Én láttam élőben több ilyen R5 turbot is, elképesztően néz ki, hidd el. A képek nem adják vissza. Az egész autó szürreális látvány. Egy kis bevásárlókocsi, a nők kedvence, amit megszállt egy démon. 😀 Brutális szélesítések vannak az oldalán és hatalmas segge van. És a hangja is pokoli. A Stratos is komoly gép, de ez is az, hidd el. Ahogy igazából mindegyik hasonló autó amit a B csoport miatt építettek. Szerintem nincs kivétel, bármelyiket elfogadná egy autóbuzi.
Én a Mercedeseket nem szeretem mint veterán, mert minden találkozó vagy kiállítás dugig van velük, de ezt szerintem már írtam. Én biztosan nem vennék veteránnak. Van még rengeteg más, sokkal érdekesebb autó rajta kívül. Ha korabeli luxust szeretnék én inkább vennék egy Citroen DS-t vagy SM-et.
A Maserati biztosan jó befektetés lesz ahogyan a Jaguar is, de ezek azért most sem olcsó autók, meg nekem valahogy túl sok. Bonyolult drága autók, nem az én pénztárcámnak valók. Na meg nekem túl újak is, nekem a 70-es évek autói a kedvenceim, nekem azok a legszebbek. És azokat a motortereket szeretem, ahol sorakoznak a Weberek.
Lehet hogy ritka az R5 turbo (a wiki szerint valami 3000 db készült belőle), de sem kiállásban, sem sikerekben sem „wow-faktorban” nem mérhető egy Stratoshoz vagy 037-eshez. Azok 3.400.000 körül mozognak, szerintem ez megválaszolja hogy a kérdésed 🙂
Minden autónak van egy árciklusa, 15-20 évesen válik el a xar a májtól, akkorra kivéreznek a tuningoló hülyegyerekek, és a valcakjaik mennek a bontóba donornak, az eredeti állapotúak pedig stablilizálódnak. Egy R129 SL Merci vagy egy 968-as porsche pl most arany középút, nem bagóért adják a szépeket és kell rá költeni, de egy jobb V8as SL szerintem gyorsan megindul fölfelé,ahogy a 928asok is átfordultak, a transaxle porschéknak pedig gyár múzeuma csinál most reklámot ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/08/29/egy_kiallitas_amely_melto_a_legendas_porsche_markahoz[/url]), aki pár éve vett az jól járt vele..
Az árciklusban sokat számít, hogy nyugaton módszeresen írtják az adókkal a régebbi autókat, keleten ilyen nincs. Kicsenegeted az adót és a biztosítást, és kivárod nagyobb adóterhek nélkül a 30. évet. Itthonra én simán bevállalnék egy Maserait 3200-ast vagy Jaguar XK-t (9-11e EUR). [url]https://www.autoscout24.de/ergebnisse?mmvmk0=37&mmvmd0=18821&mmvco=1&pricefrom=500&cy=D&powertype=kw&atype=C&ustate=N%2CU&sort=price&desc=0[/url]
Ez meg még szebb. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/65/Bundesarchiv_Bild_183-B0503-0015-001%2C_Sachsenring_Trabant_601.jpg
Egy ilyet. http://static.keptelenseg.hu/p/bcf54752d1694ebb5bc2affc64ce57ff.jpg
Én szeretem a Trabantot és nálunk tudom, hogy egy sokak által lenézett kisautó, de egy ritka érdekes kis szerkezet. Egy kor lenyomata, a történelmünk része. Külföldön egyébként csodabogárnak számít. Én pl mindig is szerettem volna belőle egy első generációs még alu kilincses és hűtőrácsos 601-es De Luxe-ot. A vékonyka kis kormánnyal, kis műszerfallal. Szerintem ritka karakteres kisautó. A kacsát, az R4-est, 500-ast vagy a Minit sem azért szerették az emberek mert gyors és nagy luxusautók voltak és szerintem a Trabant is egyértelműen ebbe a csoportba tartozik, ott a helye a felsorolásban. Csak az a baj, hogy sokan szétfaragják itthon őket az aktuális gagyinak megfelelően és kevés eredeti maradt meg belőle.
Ez egy kultikus autó, a B csoportos szörnyetegek korából. Egyetlen céllal épült, az pedig a rally. Csak a homologizáció miatt volt belőle utcai változat is. Ritkábbak mint sok Ferrari vagy Porsche a korból. De a sima R5 Alpine, és Alpine turbok is egyre drágábbak, pár éve még kidobálták őket, semmi áruk nem volt, idén meg már láttam 15-20 ezrest belőle. A V6-os Alpine-ok annyira még nem drágák, bár az utóbbi 2-3 évben azoknak is elszaladt az áruk, és 10 ezerért már csak romot kapni. És ott is a 4 hengeresek ára kezd veszélyes lenni. A V6-osból több van azért, na meg újabbak is. 110-es Alpine-ból az alap verziók indulnak 50 ezertől. A Gordinik is elérhetetlen áron kelnek el, 20-25 ezertől indulnak a felújítandó darabok. Én igazából a Renault modelleket követem de az utóbbi 5 évben mindenre igaz, hogy szerintem sokan kezdtek el autókba fektetni, és ez az egész sokszor irreális ugrás az árakban ennek tudható be. Tényleg rengeteg olyan autó ami azért viszonylag olcsó volt most egyszerűen elérhetetlenné vált. 928-as Porsche pl senkinek nem kellett 10-15 éve, a 924-esről nem is beszélve. Pár százezerért adták őket. Erre most hirtelen már ott tarunk, hogy a szépek milliókba kerülnek. Ferrari Dino-t (208-ast) szintén lehetett kis szerencsével 4-5 millióért venni akkor, most az is baromi drága lett. A V6-os Alpine-ból láttam kevesebb mint 10 éve teljesen gyári állapotút minimális kilométerrel az órájában, Bécsben hirdették 5000€-ért, de akkor ilyen 5-ös turbok is 15 körül már voltak. Nem tudom egyébként, hogy meddig tart ez az őrült áremelkedés. Na meg, hogy valóban ilyen értéket képviselnek-e ezek az autók amiket most pillanatok alatt kifizetnek értük, szerintem sokszor kicsit már irreálisan sokat.
Fúhh, trabanthoz legfeljebb olyan élmények kapcsolódnak amit elfelejteni szeretnék 🙂
Én ezzel éltem ki a be nem teljesült vágyakat: [url]http://autossagok.blog.hu/2014/09/02/rover_220_coupe[/url],
fiatalkori álom, ami havi fizetésem egy részéből kijött 🙂
Azért 30.000 eur már sok mindenre elég, nemrég még Honda NSX-ek sőt Ferrari mondialok is voltak a piacon (most már mindekettő 50e fölé kúszott), a porsche 928-asokból pedig már 10-15.000 euróért válogatni lehetett. A nem túl szépre sikerdett Alpine V6.osokat szerintem 10.000 körül el lehet hozni, mondjuk nem annyira ritkák mint a farmotoros R5
Ha pedig tényleg számít a pénz akkor felújítandó 924-es, (2000 eur alatt) de használható darabok 4000 eur alatt.
Attól tartok ezek az autók nem a mi pénztárcánknak valók. Álom marad továbbra is mindkettő. A magyar veteránosnak meg marad az olcsó tömegautó sajnos. De igazából ezek nekünk akkor sem jelentettek semmit amikor újak voltak. Egy Trabanthoz meg lehet egy csomó emlék kapcsolódik és igazából ez a fontos, hogy jelentsen valamit egy veterán a tulajdonosának, ne csak befektetés legyen a bankbetét kelyett.
Az R5 turbo már veterán mind, mivel 86-ig gyártották ezt a középmotorost. Már akkor is ritka, drága autók voltak amikor gyártották őket és sosem voltak olcsók. A legdrágábbak a turbo 1-es kivitelek, azoknak sok része aluból van. A 2-esből többet csináltak már és olcsósították kicsit, így azon ami fém az már mind acél. A legdrágábbak a maxi turbok belőlük, azok 400 lóerő körül vannak, egy brutális szörnyeteg. Egyébként a sima utcai változathoz is létezett egy gyári tuning kit amivel 200 lóerő körül tudott. Itthon talán 2db volt belőle összesen.
Az R5 turbok olyan 30 ezer € körül kezdődnek romos állapotban. Ez itt, 5000km-el az órájában simán elmegy egy aukción akár 60-80 ezerig, de lehet még tovább is. Gyakorlatilag az egyik legdrágább széria Renault egyike. Csak az A110-esek közt van drágább nála.
Asszem az Amerikaiaknak minden marhaságot e lehet adni 🙂
Lehet leporolni az ezeröcsiket, hátha azért is kifizetnek egy vagyont.
1990, ezek még nem is oldtimerek egy sor országban.
Ez volt az az időszak,amelyben akkorát ugrott előre az autógyártás, mint kevés alkalommal, tele van jobbnál jobb kocsikkal, és ezek egy jó része „hibernálás” nélkül is megmaradt,