Rémhírre erősödött a Használtautó-index
Nőtt a használt autók értékesítési mutatója tavaly év végén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tavaly bevezetett, a használtautó-piac változásait mutató jelzőszám először lépte túl bázisértékét.
Az említett arányszám tavaly év végéig nem tudta elérni bázisértékét, azaz az elkelt autók összértéke sosem érte el a 2009 első negyedévében mért szintet, melynek oka a korosodó kínálat, azaz az autók átlagéletkorának emelkedése és ezzel párhuzamosan az átlagárak csökkenése volt. Az üzletkötések száma azonban nem apadt, sőt, emelkedett - már a tavalyi év egészében is. Az utolsó negyedév ráadásul - ahogyan arra már az év második felében számítani lehetett, felpörgette a piacot. A Használtautó-index (azaz a használtan értékesített autók összértéke) úgy tudott emelkedni, hogy az 1,6 millió forint alatti, az utolsó negyedévben minimálisan emelkedett átlagár még mindig jelentősen alulmúlja a 2009 első negyedévében 1 890 774 forintos szintet, magyarán a vásárlások száma nőtt jelentősen.
„2011 utolsó negyedévére több mint 15 százalékkal nagyobb összforgalmat mutatnak az adataink, mint az egy évvel korábbi időszakra – értékeli a számokat Szemes Árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője. – Amint az várható volt, az átírási illeték januári emelése miatt sokan még tavaly igyekeztek nyélbe ütni a tervezett autócseréjüket. Bár a hirdetések okaira nem kérdezünk rá, egyértelmű, hogy a végtörlesztéshez szükséges saját tőke előteremtése is sokakat késztetett autójuk meghirdetésére. Az év végi élénkülés azonban egyelőre csak időleges, a fellendülést még sokáig akadályozza az 1-3 éves autók kínálatának beszűkülése. Az utánpótlás hiánya a 2007 óta a negyedére zuhanó újautó-eladásokkal magyarázható, ezt a hiányt a 2011-ben növekedésnek indult import csak mérsékelni volt képes.”
Regisztrációs adó - ilyen volt, ilyennel rémisztgettek, ilyen lett - egymás alatt a 2011-ben érvényes, a nyári indítvány szerinti növelt és a végül megszavazott, csökkentett tételek
A használtautó-import emelkedésére ismét számítani lehet, míg ugyanis tavaly a második félévben, egészen pontosan augusztustól annak hírére emelkedett az autóbehozatal, hogy emelkedhet a regisztrációs adó, most utóbbi csökkenése növelheti a külföldön vásárlást. Az egyes gazdasági tárgyi törvények tavaly év közepén napvilágot látott módosító-javaslata ugyanis még a hazai üzembe helyezés - akkor még legfőbb költségének számító - regisztrációs adó emelését indítványozta. Ezt elkerülendően sokan igyekeztek tavaly megejteni az esetleg későbbre esedékes autóbehozatalt. Ők nem jártak jól, hiszen a november elején beadott és végére már meg is szavazott újabb regisztrációs adó módosítás végül érezhetően csökkentette a hazai rendszámozás költségét. Mindezek hatására az év három hónapjában, szeptemberben, októberben és novemberben havi 4000 példányt ostromló használt-import visszaállt az év többi hónapjában tapasztalt kétezer példány körüli szintjére.
Emissziós besorolás | 11 felett (Euro5, Euro6) | 9-11 (Euro4) | 6-8 (Euro3) | 4 (Euro2) | 4 (Euro2) alatti |
Benzines 1100, dízel 1300 cm3-ig | (250 000) [250 000] 45 000 | (250 000) [290 000] 180 000 | (372 000) [500 000] 270 000 | (499 000) [750 000] 360 000 | (749 000) [1 000 000] 540 000 |
Benzines 1101-1400, dízel 1301-1500 cm3-ig | (361 000) [350 000] 65 000 | (361 000) [400 000] 260 000 | (542 000) [700 000] 390 000 | (722 000) [1 100 000] 520 000 | (1 083 000) [1 400 000] 780 000 |
Benzines 1401-1600, dízel 1501-1700 cm3-ig | (478 000) [500 000] 85 000 | (478 000) [580 000] 340 000 | (722 000) [1 000 000] 510 000 | (966 000) [1 500 000] 680 000 | (1 083 000) [2 000 000] 1 020 000 |
Benzines 1601-1800, dízel 1701-2000 cm3-ig | (743 000) [750 000] 135 000 | (743 000) [860 000] 540 000 | (1 104 000) [1 500 000] 810 000 | (1 476 000) [2 500 000] 1 080 000 | (2 230 000) [3 000 000] 1 620 000 |
Benzines 1801-2000, dízel 2001-2500 cm3-ig | (1 020 000) [1 000 000] 185 000 | (1 020 000) [1 150 000] 740 000 | (1 529 000) [2 000 000] 1 110 000 | (2 039 000) [3 000 000] 1 480 000 | (3 059 000) [4 000 000] 2 220 000 |
Benzines 2001-2500, dízel 2501-3000 cm3-ig | (1 466 000) [1 500 000] 265 000 | (1 466 000) [1 730 000] 1 060 000 | (2 198 000) [3 000 000] 1 590 000 | (2 931 000) [4 500 000] 2 120 000 | (4 397 000) [6 000 000] 3 180 000 |
Benzines 2500-3000, dízel 3001-3500 cm3 felett | (2 230 000) [2 000 000] 400 000 | (2 230 000) [2 300 000] 1 600 000 | (3 345 000) [4 000 000] 2 400 000 | (4 460 000) [6 000 000] 3 200 000 | (6 691 000) [8 000 000] 4 800 000 |
Benzines 3000 felett, dízel 3500 cm3 felett | (3 207 000) [2 000 000] 400 000 | (3 207 000) [2 300 000] 1 600 000 | (4 821 000) [4 000 000] 2 400 000 | (6 425 000) [6 000 000] 3 200 000 | (9 622 000) [8 000 000] 4 800 000 |
Villanyautók | (190 000 [0] 0 | (190 000 [0] 0 | (190 000 [0] 0 | (190 000 [0] 0 | (190 000 [0] 0 |
Hibridek | (190 000) [380 000] 76 000 | (190 000) [380 000] 76 000 | (190 000) [380 000] 76 000 | (190 000) [380 000] 76 000 | (190 000) [380 000] 76 000 |
Míg a használt autók behozatalát most ismét növelheti a végül apasztott regisztrációs adó, tavaly egyéb tényező, a vagyonszerzési illeték emelkedésétől fűtött előre vásárlás is növelte a Használtautó-index értékét, azaz a vásárlások számát. Az idei évre azonban nem várható a kereslet erősödése. „Bár a regisztrációs adó kedvezőbbé válik, ez a pozitív változás csak akkor éreztetheti majd igazán a hatását a használtautó-piacon, ha az euró árfolyamát sikerül jóval 300 forint alatt stabilizálni, amire a jelenlegi árfolyamrekordok időszakában kevés esély mutatkozik – ad kitekintést a Használtautó.hu ügyvezetője. – Ráadásul keresleti oldalon is komoly deficit mutatkozik, mivel a végtörlesztés még 2012 első felében is jelentős forrásokat von el a piacról. Így a használtautó-piac összességében jó esetben is a tavalyihoz hasonló, mérsékelt forgalomra számíthat.” A Használtautó-index 100 százalék feletti értéke tehát átmenetinek tekinthető, a tavalyi év értékelése és az idei kilátások alapján nincs reális lehetőség arra, hogy az év folyamán - oly sok egyéb gazdasági jelzőszámhoz hasonlóan - ne apadjon ez is.
Kedves Peta!
Elvileg lehetséges, de nem lesz olcsó! Ilyen kicsiny dízelmotornál még kevéssé éri meg. Egy lehetséges kivitelező: http://www.gazdiesel.hu/
Tisztelt,szerkesztők ,olvasok,mindenki!
1.3 CDTi-t lehet e gázosítani???
Infót szeretnék arról,komolyat,és hiteleset,hogy létezik,hivatalos,gázosítása a Diesel autóknak!???
Van állítolag már hazánkban is! Ki mit tud? Hol,mennyiért? Ez LPG,vagy CNG???
LPG-t hallottam,és hogy egy plusz olajadagoló,meg pár apró átalakítás a benzineshez képest,és már ok is a dolog. Meg hogy targoncákat is így csinálták.
Persze fontos lenne,hogy a gázolaj használat is megmaradhasson,,ez lehet e?
Kérdés,hol,mennyiért,ki csinálja,és lehet e részletre?
Ezekkel az üzemanyagárakkal,ez egyre aktuálisabb.
Köszönöm..Várom az infókat.
P……….