Még tovább szépülhet az 508-as (Fotó: Automedia)
Voltak idők, amikor az egyik legjövedelmezőbb autópiaci szegmens a nagyautók kategóriája volt. Amikor a nem prémium gyártók kompaktjai és egyterűi mellett szinte csak szedánok voltak megtalálhatók a kínálatban, ezekből pedig nyilván utóbbiakat választotta számos cég a felsőbb munkavállalói, akár még vezetői számára is. Éppen ezért egyfajta pozitív karakter lengte körbe ezeket a modelleket, amiből legtöbbször elegáns személyek szálltak ki, akik igényei kielégítésére a gyártók számos technológiai újdonságot vezettek be, így itt debütált sok újdonság, mielőtt az olcsóbb modellekben is megjelentek. Ebben a mezőnyben emelkedett ki például a Volkswagen Passat szedán vagy a Ford Mondeo, de mindkét modell kivezetésre került már a konfigurátorokból.
A kombiról sem mondanak le (Fotó: Automedia)
A Peugeot ugyan nem tudott a fentiekhez hasonló nimbuszt elérni a szedánok kategóriájában, de a ritkuló piacon már évek óta az egyik legstílusosabb indulóval emelkednek ki. A jelenlegi 508-as vezette be a Peugeot azóta is népszerű új stílusirányzatát, és bár már 4 és fél éve debütált, a mai napig frissnek hat, ami nem csak a modern LED-es karomlámpának köszönhető, hanem a kupés lejtésű tetőnek, a keret nélküli ablakoknak és a szépen kidomborított hátsó kerékjárati íveknek. A trendeket figyelembe véve félő volt, hogy egy hosszúra nyújtott modellciklussal elkerülik a frissítést és hagyják kihalni az 508-ast, de szerencsére nem ez történik: a kémfotók arról tanúskodnak, hogy a Peugeot áldoz még a szedán megújítására.
Hátul csak a fényszórók rajzolata módosul (Fotó: Automedia)
A modellfrissítések szokásaihoz híven oldalnézetből nem változik szinte semmi, nem is álcázták (bár új felnik megjelenhetnek a kínálatban, csak úgy, mint új külső színek is). Elöl viszont jó sok mindent eltakartak, de kihámozható azért a matricák alól, hogy egyrészt az alsó légbeömlő a feje tetejére áll, azaz a trapéz lefelé szélesedhet majd, nem pedig felfelé, ahogy a mostani 508-ason láthatjuk; másrészt a jellegzetes, karom alakú függőleges LED-es menetfények két oldalt mintha egyenesednének kicsit (az 5008-as SUV-on is így van ez). Hátul a fényszórók foglalata és formája valószínűleg marad a vastag, fekete alapú, sávszerű kialakításban, de a lámpák grafikája átalakul: a függőlegesen világító izzók a 308-ason látottakhoz hasonlóan ferdévé válnak. Odabent az infotainment-rendszer szintén frissülhet, de a belső tér kialakítása most is az egyik erőssége az 508-asnak, itt kevés újdonságra számíthatunk. Továbbra is elérhetők lesznek benzines és dízel motorok, illetve egy hibrid meghajtás is egy 1,6 literes benzinessel és villanymotorral.