Mind a három IONIQ 5 N feljutott a csúcsra
Újabb ékes bizonyítékát láthatjuk annak, mennyire komolyan veszi a munkáját a Hyundai házi sportrészlege, az N divízió. A világ leghíresebb hegyi felfutóversenyén, a Pikes Peaken évről évre megméretteti magát számos neves autógyártó, a Hyundainak sem az idei volt az első, hogy beneveztek: 1992-ben egy Scoupe-pal értek el 13:21-es időt, míg 2012-ben egy Coupéval jutottak fel a tetőre 9:46 alatt. Az Egyesült Államokban, Coloradóban található hegycsúcsra egy 20 km-es, 156 kanyart számláló útvonal vezet fel, melynek során a versenyzők 1438 méternyi szintemelkedéssel küzdenek meg.
Elektromos SUV/crossover ennyi idő alatt még nem jutott fel a Pikes Peak csúcsára
A Pikes Peak nem csak az éles kanyarokkal teszi próbára a versenyautókat, de a nagy tengerszintfeletti magassággal is, hiszen felfelé ritkul a levegő, és a szél sem kíméletes. A Hyundai IONIQ 5 N-nek viszont mindez nem okoz problémát, múlt hétvégén a "kiállítási" kategóriában három autót is elindított a dél-koreai gyártó a versenyen (eredetileg lett volna egy negyedik is, de a pilóta balesete miatt az elmaradt). Két 5-ös az "időmérő" csomaggal volt felszerelve, kívülről ez a masszív orrkötényen, a hatalmas hátsó szárnyon és a további aerodinamikai elemeken érhető tetten. Összességében viszont nem hajtott végre túl sok módosítást a két autón a Hyundai, a gyári IONIQ 5 N akkumulátorát és villanymotorjait használja, csak szoftveres tuningot, valamint új lengéscsillapítókat, fékeket és versenygumikat kaptak. 9:30.852-es idővel Dani Sordo lett az első a kategóriában, ami a Hyundai szerint egyúttal rekord is az elektromos SUV/crossoverek között. A másik időmérős csomaggal szerelt 5-ös 9:55.551-es időt futott.
Gyári állapotában is szépen helyt állt az IONIQ 5 N
Teljesen gyári IONIQ 5-tel is indultak a felfutón, azzal 10:49.267 alatt ért fel a csúcsra egy egyébként kezdő pilóta. Joon Park, az N divízió vezetője elmondta, hogy "az idei Pikes Peak eredményünk egy olyan álom beteljesedése, amelyet oly sokan álmodtak már a színfalak mögött a Hyundai N-nél. A legjobb koponyáinkat hoztuk össze, hogy egy olyan teljesítményorientált villanyautót készítsünk, ami korábban nem létezett. Ma bizton állíthatjuk, hogy ez a technológia a világ legkeményebb hegyi felfutóversenyén is versenyképes."