Rekordot döntött a Koenigsegg Agera RS
Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera RS bő öt másodpercet vert a Bugatti szupersportkocsijára.
Nincs egy hónapja, hogy Juan Pablo Montoya rekordot állított fel az 1500 lóerős Bugatti Chironnal. A 0-400-0 km/órás gyorsulás-lassulás tesztet 41,96 másodperc alatt teljesítette. Nem örülhettek sokáig, ugyanis a svéd Koenigsegg Agera RS a maga 1360 lóerős teljesítményével ugyanezt a feladatot bő 5 másodperccel rövidebb idő alatt, 36,44 másodperc alatt futotta meg. A 0-400 km/órás gyorsuláshoz 26,88 másodperc és 1958 méter volt szükséges, míg a 400-ról megálláshoz 9,56 másodperc és 483 méter kellett.
A vandeli repülőtér futópályája kellően hosszúnak bizonyult, a felület azonban közel sem volt ideális tapadás szempontjából. Az adatgyűjtők szerint az első három fokozatban folyamatos kerékkipörgés állt fenn, így a cég egy újabb kísérletre készül, ahol minden bizonnyal tovább fog javulni az idő. Kíváncsian várjuk, sikerül-e megdönteni a rekordot, a Bugatti pedig ismét azon gondolkodhat, hogy miként hódítsa vissza elsőségét.
az tény hogy nem tudok svédül, viszont a VW technikát úgy adod elő mintha nem is a VW mérnökei fejlesztettek volna hozzá motort.
Tudod kit akarj ezzel meggyőzni, majd ha bizonyítod a sajtó korábbi híresztelései ellenére ami konkrétan a hűtéssel kapcsolatos probléma volt egy VW mérnök szájából hogy ez nem VW fejlesztés akkor elhiszem. Azt még el tudom képzelni hogy a motorblokk beszállítótól jön de maga a fejlesztés VW.
Én nem merülök bele a lambo r8 quattro viszkokuplungos rendszerébe mert a lamboban a motor audi gondolom a viszkos hajtás meg bármi beszállítóé is lehet konkrét márkára típusra igazítva akár, mert nezéz elképzelni az ős eredeti olasz lambo hajtását egy sokkal nyomatékosabb talán turbos motor hogy bírna el.
A lambo gyár ma tele van VW-s mérnökökkel mellesleg.
Véletlenül te nem tudod hogy a VW mérnök kéznyoma minden szaron meglátszik sajnos általában gyorsan széthulló vagy ahogy ma divat hívni kötelező szervizigényes darabokba kicserélni fél autót.
Csak azt tudnám mire verik a mellüket, ha Callaway már 1988-ban gyártott olyan Corvette változatot, ami túllépte a 400 km/h-t. Lassan harminc éves a történet és 408 volt a végsebessége a Zúzónak.
Szóval, ha jól értelmezem, eltelt harminc év, dollár milliókat öltek fejlesztésekbe és még csak meg sem közelítették a harminc éves technikát…
Inkább a Sledgehammer-ben ülnék, mert az még jól is néz ki.
A Koenigsegg One:1 ára 7,4 millió dollár volt
Nekem elképesztő, mennyire semmibe veszed a kis múlttal rendelkező, „újkori” márkákat. Már sokszor utaltál erre. Ez alapján ítélsz meg egy gyártót, hogy könnyes szemmel vissza tudsz-e révedni a történetét végigelemezve vagy nem? Jó, a Teslát el szoktad ismerni, de ez a buta gondolkodás egyszerűen kiakasztó. Számtalan példát lehetne felhozni, hogy egy nagymúltú gyártót pikk-pakk beért jóval rövidebb idő alatt egy szárnypróbálgató, vagy akár túl is szárnyalt.
Ha te most alapítanál egy autógyárat, nyilván te sem törődnél bele, hogy még nagyon sokáig nem lenne presztízse: pont, hogy minden erőddel azon lennél, hogy mihamarabb ledolgozd a hátrányodat(ami lehet, hogy meg sincs, ha eleve egy mindent felforgató modellel jössz ki). Manapság a kelleténél jobban kidomborodott az autógyártás üzleti jellege, úgyhogy én vadiúj, semmiből érkező márkák gombamód történő elszaporodására számítok a közeljövőben. Nyilván ez magával hozhatja, hogy lesznek régiek, amiknek viszont majd búcsút kell intenünk. Most is van pár, ahol rezeg a léc…
Láttam egy Agera-t 5 évesen 1.380.000.- €-ért árulták. (Dubaiban)
Korrekció: „szellemi örökösei” mármint szellemi elődei 🙂
Az úr nevét ileltően, Amúgy igaz, írhattam volna hr von Koenigsegget is. Ahogy hallom arrafelé nem divat a magázás, de én nem vagyok vele olyan viszonban vele hogy „lekrisztiánozzam”.
A Bugattit illetően pedig, ez egy vérbeli francia márka volt, bár a II vilgáhború sem tett jót nekik (a gyár maga a Vichy („önálló”) részen volt amúgy), ahogy olvasom sokan Jean Bugatti haálos balesetének szerencsétlen időpontjára kenik, hogy nem élte túl a gyár a II vilgáhború után újraindítást.
Amúgy érdemes lenne egyszer megnézned hogy a 20-as 30as években micsoda brutális dolgokat készítettek, amikor egy Bugatti, Hispano Suiza vagy Bently motorházteteje felett alig látsz át olyan magasan van, és mindezt virslikerekeken. 3 éve a Maastrichti interclassicson csináltak egy kiállítást kifejezetten ilyenekből, de a nagy rendezvényekre mindig elhoznak 1-2 ilyen monstrumot. Szóval nem értem, hogy mire fel itt a VW-zés. A Bugatti mindig is a nagyzolásról szólt.
A Bugatti 41 Royale szerényen 12 literes motort kapott (igaz csak V8, nem W16), és turbója sem volt, de el lehet képzelni milyen jelenség lehetett akkoriban….
Tipikus magyar proli mentalitással nyomtad le ezt a kommented. Fogalmad sincs a tényekről de osztod az észt előítéletekkel „franciákról” meg „németekről”.
Közben semmit sem tudsz a Bugattiról, amely épp az a Chiron szerrű autóiról volt hírhedt. Bugatti Royale, 57SC Gangloff ezek mind a a Veyron/Chiron szellemi örökösei.
Valszeg 0 VW technikát találsz benne, ahogy a Lambo is inkább hoz a VW-nek mint átvesz (nézdd meg, hogy az R8 „Quattro” hajtása pl a lambo viszkókuplungos rendszere).
Szerinted hogy írják svédül a Mr-t ha nem herr (kis „h”-val)?
Amiben a Bugatti zseniális, az az, hogy hozza a luxust és a valódi VW utánérzést.
Egy Franciaországban készült presztizsű termék ami folcvágen technikával űberelni akaró német mentalitással túlméretezett nagy arccal első akar lenni, hány percig sikerül is neki?
Na mi a helyzet a motor hűtőrendszerével mostanság? Kigyullad majd a városba érve a buta melegben ez is mint egy utókezelt dízel bömbi?
Herr lenne ha német lenne a svéd úriember de így marad inkább Mr vagy akármi is a svéd úr megfelelője maradjunk annyiban.
Elgondolkodtató vajon a benzines VW technikát alapul véve utolérheti-e a VW dízelbotrányának benzines megfelelője ezt az autót mint egy utókezelés nélküli Tsi-t vagy ez szívócső befecskendezős lehet kizárólag? Azért ennyi henger tud szépen környezetterhelni, na nem mintha 8 nem tudna de ez duplája.
Telivér szupersportkocsi mintha lovakról beszélnél, ez pont olyan mint a légiós focisták, hát én bevetném őket afganisztánban minimum, valószínű, meg mehetne ez is a nürburgringre köridőkért, vagy legalább bemutatkozni hogy ott is elken e bárkit.
Bár az árak nem nyilvánosak, azért el tudom helyezni ezeket is. Azzal is tisztában vagyok hogy ezek a két „startup” telivér szupersportkocsikat gyárt (amelyek a luxus sportkocsigyártók palettájának is a tetején szoktak lenni).
De a Bugatti egy kicsit más liga. Én ültem már Laferrariban (persze csak álló helyzetben), a Bugatti belseje és annak a fílingje összehasonlíthatatlan (mondjuk Chironba beülni még nem sikerült :)).
Amiben a Bugatti zseniális, az az, hogy hozza a luxust és a valódi csúcsteljesítményt.
zöld tartok tőle hogy csak múltban nem egy liga…. presztízsben már az, akár a Zonda!
Aki ért hozzá az tudja hogy ez mi, ez kb olyan mint a Rolex vs Zenit vagy Patek Philippe…. Az elsőről az átlagember tudja hogy drága, a másik kettőről meg azt hiszi „futottak még” kategória, pedig…. (lásd „Rolex Laci”-zás, pedig ha az asszony Officine Panerai-t vett volna neki akkor a kutya se értette volna a „Panerai Laci”-zást)
Most azt hogy a Bugatti kitalálta ezt a 0-400-0-t és megcsinálta egy profi autóversenyzővel (indy bajnokkal), profi körülmények között egy reklámfogás akart csak lenni és mivel nekik jutott először eszükbe ezért ők lettek az ELSŐk. A Koenigsegg nem azért nem csinálta meg ELSŐre mert képtelen lett volna rá, hanem mert nem jutott eszükbe. Aztán amikor látták a Chiron komoly videóját fogtak egy „nevesincs” sofőrt meg egy éppen üres kifutópályát, TESA szalaggal körberagasztották az autójukat és mentek egy 5 mp-vel jobb időt.
Ritkább és kívánatosabb autó lesz egy Koenigsegg a gyűjtők körében mint egy Chiron ez a realitás (és az autós „szent grál”-t még nem is hoztam ide).
Szóval ne csináljunk már Krisztusból bohócot!
(mi lesz ha a Venom is megcsinálja ezt?)
Hát azért élőben már sikerült látni ([url]http://autossagok.blog.hu/2017/01/25/brusszel_dreamcars#gallery-1485339515_1[/url]), sajnos üléspróbáig sem jutottam még vele, mint az 570-es Mekivel vagy az NSX II-vel.
De hidd el, ha annyira érdekelne megoldanám :). És biztos meg is írnám, ahogy a Gallardót is ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/02/19/dreamcar[/url]). Idegesítselek még linkekkel? 🙂
Amúgy nyilván herr Koenigsegg minden TV stábot készséggel beenged a gyárába és nem okéz le minden ilyet utólag is, mielőtt adásba menne. 🙂
Natgeo dokufilm mint reklámvideó, ez jó :))))
De egyébként én is várom már az autósságok linket a Koenigseggről itt a hozzászólások között
A két autó nem egy liga múltban és presztízsben. A rekord pedig nem arról szólt, hogy milyen gyorsan csinálod meg, hanem hogy ELSŐKÉNT áttörd a 400-as limitet. Szerényen egy pilótalegendával a volán mögött.
A Bugatti megcsinálta, a cikk hangvétele és tartalma egyaránt totális marhaság.
Klassz verda a Koenigsegg, szép hogy utánacsinálta amit a Bugatti megcsinált, de azért egy pici realitást vigyünk a dologba…
A „Gyáróriások” nem értem, miért lenne „reklámvideó”, másfelől meg 100%, hogy a büdös életben nem fogok ilyen autót élőben látni. A videó alapján még lehetnek benyomásaim. Persze, gondolom, te rendszeresen kávézgatsz Koenigseggel, sőt, azon sem lepődnék meg, ha leírnád, hogy miután tesztelted valamelyik autóját, kritikákat fogalmaztál meg az úriember felé, és ő ezekre reagálva egyből módosított az autón :)))
Túlzottan nagy „presztízsű” alaknak hiszed te magad, de mi ezen csak hangosan röhögünk:)
Szóval láttál egy reklámvideót a gyárról, és tetszenek a képek, de élően még sosem láttál. És igazából semmilyen autógyárat sem élőben. nem gondolod, hogy egy kicsit túl gyorsan vonsz le következtetéseket? 🙂
A 8 literes W16-os motort alázza az 5 literes V8-as blokk! Kezdődik megint a fejvakarás. Ha ki húzták volna a fejüket a homokból körbenézhettek volna mielőtt hülyét csinálnak magukból. Tudom, semmi értelme az ilyen rekordoknak de ha nem vagyok biztos abban, hogy valami hatalmasat nem alkotok akkor nem is égetem magam olyannal ami alapból bukta! Beépítenek még egy motort, hogy jobban gyorsuljon csak nem tud majd megállni vele! 🙂
Ezzel kb. a maradék Agera RS is elkelt, ha volt még egyáltalán eladó példány belőle. Egy valamire való olajsejk nem engedheti meg magának hogy a Chiron mellett ne álljon egy ilyen, főleg ha a szomszéd sejknek is van (ha meg nincs akkor pláne!)
Az azért elgondolkodtató hogy egy „kifutó” modellel verték meg a Chiront… A VW-nek biztos lesz válasza erre, gondolom a Koenigseggnél akkor vetik majd be a Regerát 🙂
Én laikusként is meg tudom ítélni a videót megnézve, hogy ezen az időn bizony még lehet javítani, de nagyon király ez az autó. Ezt az ajtónyitási módot én más autón még nem láttam. A függőleges alapállásban középen lévő ablaktörlő lapát az egyetlen, ami nem tetszik, olyan hányaveti benyomást kelt. De maga az autó és a körítés is nagyon rendben van: egy csendes kisvárosban van a „gyár” egy régi reptéri bázison, szimpatikusnak és alázatosnak tűnik Mr. Koenigsegg, igazából inkább egy átlagos családapa benyomását keltette, mint egy autóbolondét. A Gyáróriások idevágó epizódját néztem meg, az alapján vontam le a következtetéseket.