Maszkban, boldogan állják körbe a jubileumi modellt a gyár dolgozói
A Porsche már két évtizede meglépte, a többi sport- és luxusautógyártó csak az utóbbi néhány évben látta meg a fantáziát az emelt hasú modellekben. Így már a Rolls-Royce, a Bentley, a Maserati és az Aston Martin is kínál SUV modellt, ami a profit szempontjából érthető.
Az Urus az Audi Q7/Q8, a Porsche Cayenne és a Volkswagen Touareg rokona, a gyártás helyszíne az olasz Sant'Agata Bolognese
A Lamborghini Urus még csak három éve van jelen a piacon, de máris a 15 ezredik legyártott példányt ünnepelhették a napokban. Ez a mennyiség más gyártóknak néhány heti kvóta, de ebben az ársávban az évi ötezer példány már komoly volumennek számít. Nemcsak a gyár döntött rekordot, de maga a modell is a dobogó legfelső fokára állhatott, az Urus ugyanis minden idők legjobban fogyó Lamborghinije. Az idei év első felében 2796 SUV hagyta el az olasz gyárkaput, ami bőven felülmúlja a Huracan és Aventador összesített darabszámát.
Szentségtörés vagy sem, ilyen modell is szükséges ahhoz, hogy a Lamborghini fennmaradhasson
A Urus egyetlen hajtáslánccal készül, a négyliteres ikerturbós V8-as 650 lóerővel mozgatja az 5,11 méteres modellt, ami hiába 2,2 két tonna, 3,6 szekundum alatt gyorsul százra, a végsebessége 305 km/h. A hírek szerint tovább bővülhet a választék, nem kizárt, hogy a jövőben egy külső forrásból tölthető hibrid verzió is készül az Urusból. A jubileumi matt szürke fényezésű modell nem marad a hazájában, hamarosan egy brit vevő veheti át a SUV kulcsait.