Rekordfélévet zárt a Lamborghini, három bemutató jön év végéig

Ilyen jó első hat hónapja sosem volt a Lamborghininek, újdonságok lesznek az Urusnál és a Huracánnál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Saját csúcsait döntögeti a Lamborghini, új vizekre eveznek már az idén, és végre nyilatkoztak arról is, mi lesz velük a villanyautók korában.

Óriási növekedést produkált a Lamborghini az idei év első hat hónapjában az előző év azonos időszakához képest. Persze 2021-ben még számottevő lezárásokkal kellett számolni a koronavírus miatt, de az egyéves növekedés hatalmas ütemétől függetlenül is kiemelkedő féléve volt a dühöngő bikának, mert ennyi autót még sosem értékesítettek január és június között, járvány ide vagy oda. 5090 darabbal megdöntötték saját rekordjukat, és ha jól alakulnak a dolgok decemberig, a 2022-es évük is a valaha volt legjobb lehet. Bevételük 1,33 milliárd euró volt, míg profitjuk több mint felével gyarapodott 425 millió euróra. Kimagasló számok ezek, de érdemes kontextusba helyezni: hiába méregdrágák a Lamborghini termékei, ekkora összegek eltörpülnek a Volkswagen-csoport nagy volumenben gyártott modelljeihez, vagy a közeljövőben tervezett beruházásokhoz képest. Szép eredmény persze, de tévesen gondolnánk, hogy a kis darabszámú luxusmárkák az anyavállalat aranybányái - nem is csoda tehát, ha fontolgatják a Lamborghini eladását Wolfsburgban.
Hirdetés
Nem feltétlenül kell relativizálni persze, a majd' 70%-os profitnövekedés mindenképpen elismerésre méltó, és ez meg is alapozza a Lamborghini következő modelljeit. Az olaszok megerősítették, hogy még év végéig három fontos bejelenteni valójuk lesz: kettő az Urusszal, egy pedig a Huracánnal kapcsolatban. A Carscoopsnak több tippje is van arra vonatkozóan, mi érkezhet: az Urusnál jöhet egy ráncfelvarrás (EVO névvel), egy még sportosabb verzió (Performante névvel), vagy akár a már betervezett konnektoros hibrid is. A Huracán esetében jó eséllyel a korábban már bemutatott Sterrato koncepcióautó sorozatgyártású verzióját mutathatják be, a terepjárósított V10-es sportautó mindenképpen egyediség lenne a piacon.
Hirdetés
Az Automotive News Canadát idézve a Carscoops arról is beszámolt, mik a Lamborghini tervei az elektromos autók korszakában. 2028-ban érkezhet az első teljesen elektromos autójuk, addig pedig még három hibrid modellre számíthatunk. Ebből az egyik az Urus lesz, a másik minden bizonnyal az Aventador utódja, a harmadikról egyelőre még nem tudunk. A márka képviselői azonban megnyugtattak mindenkit, hogy az akkumulátoros világban is megmarad a Lamborghini formanyelvezete és karaktere: mind az ék alakú dizájn, mind a kimagasló vezetési élmény alapvető értékeik lesznek. Sőt, állítólag a vevők kíváncsian várják is, a villanyautók előnyeit felhasználva milyen újításokat tud majd bemutatni a Lamborghini. A V10-es és a V12-es motor hangzásvilágáról viszont le kell mondanunk, bár a villanyautóik kapnak majd egyedi audioélményt. Persze az már sosem lesz olyan, mint régen, de ezeket a következő években még ki lehet élvezni az átmeneti, hibridizált korszakban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?