Rekord a Volkswagen ősüzemében
42 millió autó Wolfsburgból: konnektorból tölthető a jubileumi példány
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A wolfsburgi Volkswagen-gyár ismét rekordot döntött: legördült a 42 milliomodik autó, egy Golf GTE plug-in hybrid az ünnepelt.
Most pedig újabb rekordhoz, illetve mérföldkőhöz ért a Volkswagen elsőszámú gyára: legördült a 42 milliomodik autó. A jubileumi példány - egészen véletlenül - egy nyitható panorámatetős, a sajtófotókról ismert Orix-fehér fényezésű Golf GTE volt. Ami ugyebár 204 lóerős teljesítményű és akár mesésen alacsony, 1,5 l/100 km kombinált fogyasztású.
Jens Herrmann, az üzem vezetője a következőket mondotta a jubileum kapcsán: „Ma 42 millió jó okunk van arra, hogy az üzemben végzett munkánkra büszkék legyünk. Ezzel a jubileummal a wolfsburgi gyár új mércét állít a hatékony termelésben”. Majd hozzáfűzte: „A köszönet elsősorban az itt dolgozó kolléganőket és kollégákat illeti, az ő magas fokú elkötelezettségük és kiemelkedő szakmai tudásuk tette lehetővé, hogy ezt a sikert elérjük”. Andreas Heim és Jürgen Hildebrandt, az üzemi tanács tagjai szintén méltatták az eredményt: „Ez a rendkívül magas 42 milliós darabszám annak a bizonyítéka, hogy az üzemben dolgozó munkatársak immár generációkon keresztül óriási elhivatottsággal és hozzáértéssel építik az autókat. Ezek azok az értékek, amelyek megkülönböztetik a wolfsburgi gyárat.”
Jelenleg a Golf, a Golf Sportsvan, az e-Golf, a GTE illetve a Touran és a Tiguan gyártása folyik Wolfsburgban, az üzem termelési kapacitása a napi 3 800 autót is meghaladja. Tízesztendőnyi sorozatgyártást követően 1955-ben már az egymilliomodik Bogár elkészültét ünnepelhették Wolfsburgban, ahol 1974-ig pontosan 11 916 519 darabot gyártottak abból a típusból. 1974-ben vette kezdetét a Golf gyártása, amely kategóriájának névadója is lett, és amelyből 1976-ban már az egymilliomodik darab gördülhetett le a wolfsburgi szerelőszalagról, 1988-ban pedig már a tízmilliomodik Golfot ünnepelhették Wolfsburgban. A kilencvenes évek során többek között a Polo és a Lupo bővítette a gyártási palettát. A 25 milliomodik Golf 2007-ben hagyta el a gyárat, míg a 30 milliomodik Golfot 2013-ban ünnepelhette az üzem. Wolfsburgban az idők során összesen több mint 20 különböző modell készült - a számokból kiderül, hogy zömében Golf, de mellette többek között a Passat, az Audi 50, az Audi 80, az Audi 100, a Jetta, a Bora, a Golf Variant és a SEAT Arosa is.
Jens Hermann tutira hogy nem a sori melosokra,gepkezelokre gondolt,raktarosokra gondolt.