Rejtett értékek
Mitsubishi Colt teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sallangmentes megjelenésével az aktuális Mitsubishi Colt kilóg a jelenleg kapható, dizájnos kisautók sorából.
Bevallom, csalódás ért, amikor hozzám került a tesztautó, és megtettem az első kilométereket a modellfrissített, ötajtós Mitsubishi Colt volánja mögött. Nem értettem, mi lehetett a célja ezzel az autóval a japán gyártónak. Kezdetben kifejezetten unalmasnak, néhány olcsó megoldása és elnagyolt részlete miatt pedig már-már igénytelennek tartottam; szerencsére azonban az együtt töltött napok során a Colt alaposan átformálta kissé elhamarkodottan alkotott véleményem.
A 2008-as ráncfelvarrás előtt a Colt egy barátságos, szerethető megjelenésű autó volt, a facelift azonban jócskán átalakította a korábbi formát. A modell megkapta a Mitsubishi aktuális egyenmaszkját, amely ugyan a Lancernek kifejezetten jól áll, azonban egy Colt-méretű kisautóhoz nem igazán passzol, de legalább egyedi karaktert kölcsönöz a dobozos karosszériájú kocsinak. A karakteresség ennyiben – no meg a fényesen csillogó, krómozott visszapillantó tükrökben - sajnos ki is merül. Az autó oldalról és hátulról meglehetősen fantáziátlan, a tervezőknek nem sok fejtörést okozhatott a formákat és íveket egyaránt nélkülöző dizájn kiötlése. Sebaj, gondoltam, majd a beltér kárpótol…
De nem így lett. Az újabb kiábrándulást a Colt puritán, szürke beltere okozta. A berendezés meglehetősen egyszerű, sok a rossz minőségű matéria, amelyek közül a legszörnyűbb a szövetet utánzó, ronda és kopogós műanyag. Olyan érzést kelt, mintha visszamentünk volna pár esztendőt az időben. Pedig az utastér egészen praktikus, sok helyre lehet pakolni, és a nagy melegben a három italtartó is kifejezetten jól jött. A csomagtartó alaphelyzetben mindössze 182 literes, ami a napi bevásárlási adagot még elnyeli, de egy komolyabb teszkózás után a szatyrok nagy valószínűséggel a hátsó üléseken kapnak majd helyet, feltéve, hogy nincs hátul utasunk. A Colt utastere leginkább a Swiftével mérhető össze, a többi rivális ugyanis lényegesen gusztusosabb belsővel büszkélkedhet. Példának okáért a Honda Jazz nem csak kiváló variálhatóságával nyújt többet a Mitsunál, amelynek mindössze hátsó ülései hajthatók le, hanem berendezése is kifogástalan; de a Toyota Yaris műszerei is sokkal esztétikusabbak és finomabbak a Colténál.
A negatívumok ellenére összességében nem rossz az 1.3-as Colt. Aki az autóját nem divatcikknek vagy egyfajta kiegészítőnek tekinti, minden bizonnyal elégedett lesz a Colt kezességével és sportos adottságaival. Vonzó lehet olyan hölgyeknek, akik nem a cicás, csilli-villi kocsikra buknak, hanem, ne adj' isten, kedvelik a dinamikusan vezethető autókat és a csipetnyi ralihangulatot.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1332 cm3
Teljesítmény:
95 kW (129 LE)
Nyomaték:
125 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,0 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3940 mm
Szélesség:
1695 mm
Magasság:
1550 mm
Saját tömeg:
970 kg
Össztömeg:
1430 kg
Tengelytáv:
2500 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
182 l
Motor és váltó
Motor:
benzin, DOHC
Hengerűrtartalom:
1332 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
ötfokozatú manuális
Nyomaték:
125 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
95 kW (129 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,0 s
CO2-kibocsátás:
143 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km