Régi Skoda nyert a Fehérvár-ralin
Turán: a 175 km/órás végsebesség nem elég
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Debütált a vadiúj Peugeot 208 R5, volt még jobb technika, Ford Fiesta RRC is a mezőnyben, de egy S2000-es Skoda Fabia győzött Fehérváron.
Nem egy, de két nagyon új technika is bemutatkozott a magyar ralibajnokság idei második futamán, az első napon murvás, a másodikon aszfaltos Fehérvár-ralin. A legfrissebb a Peugeot 208 T16 R5 volt a volánjánál Turán Frigyessel, az elvileg legütősebb meg a címvédő Kazár Miklós-féle Ford Fiesta RRC. A verseny előtt mindenki csak tippelgette, vajon melyik lesz, melyik lehet a gyorsabb és mennyivel, aztán végül Herczig Norbert nyert a már-már réginek számító Skoda Fabia S2000-essel. Sokáig Krózserék álltak az élen az említett gépeket végsebességben feltétlen lepipáló Mitsubishivel, ám egy vezetői, majd egy váltóhiba és 10 mp-es időbüntetés után a hibátlan futamot teljesítő 2009-es bajnok Herczig tudott győzni. Összetettben előny Kazáréknál, folytatás Veszprém környékén július 11-13. között.
A Fehérvár-rali végeredménye (élcsoport)
[/keret]
- Herczig, Bacigal (Skoda Rally Team Hungaria, Skoda Fabia S2000) 1:17:06.4 ó
- Krózser, Papp (MHH Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo9) + 36.7 mp
- Kazár, Szőke (Maximmun Racing, Ford Fiesta RRC) + 40.4
- Botka, Mihalik (Botka Team, Mitsubishi Lancer Evo9) + 48.5
- Turán, Zsiros (Turán Motorsport, Peugeot 208 T16 R5) + 53.6
- Ollé, Tóth (AS-Rallysport Europe Kft., Ford Fiesta S2000) + 1:47.2 p