Régi idők új csokija? – Elképesztő Porsche átalakítás!
Ha hiszed, ha nem, ez egy Porsche 911 GT2 RS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Retro lázban égnek a Porsche mérnökei? Vagy csak őket is magával ragadta a Laguna Secában rendezett Rennsport Reunion?
Igazi „leteszed a hajad, ha meglátod” meglepetéssel rukkolt elő a Porsche, ugyanis lényegében feltámasztották a 935-ös versenyautót, amelyet a motorsport rajongók leginkább Moby Dick néven ismernek. Persze valószínűleg sokan már az első képek láttán gyanakodni kezdtek, ami teljesen érthető, hiszen a lökhárító nagy légbeömlői árulkodnak róla, hogy ez igazából egy 911 GT2 RS a Moby Dickre hasonlító hacukában. Az autó azonban nem csupán egy prototípus, amit a mérnökök hirtelen felindulásból követtek el. Az alapjául szolgáló GT2 RS-hez hasonlóan 700 lóerős újkori 935-ből egy 77 darabos limitált szériát dobnak piacra.
„A kivételes modell a Porsche Motorsport születésnapi ajándéka a világ összes autókedvelőjének” – nyilatkozta Dr. Frank-Steffen Walliser, a Porsche Motorsport és GT Cars részlegének alelnöke. „Mivel az autóra nem vonatkoznak homologizációs előírások, mérnökeinknek és tervezőinknek nem kellett a szokásos szabályokat követniük, vagyis sokkal nagyobb szabadságot élvezhettek a fejlesztés során.”
Az autót a clubsport versenyekre és privát versenypályás bevetésekre szánják, ennek megfelelően a karosszériájának legtöbb részét szénszálas kompozit alkatrészekből alkották meg. Azonban nem csak a 935 és a 911 GT2 RS részletei ismerhetők fel az autón. A különleges kerékjárati szellőzőnyílások, a Porsche 911 GT3 R ügyfélversenyautón is feltűnnek, az első tengely leszorítóerejét növelve. Az 1909 milliméter széles és 400 milliméter mély hátsó légterelő szárny LED-es megvilágítása pedig a 919 Hybrid LMP1-es versenyautót idézi. Emellett a külső tükrök a jelenlegi Le Mans-győztes 911 RSR-ről érkeztek, a szabadon álló titán kipufogóvégek pedig az 1968-as Porsche 908-as jellegzetessége volt.
A történelmi utalások a pilótafülkében is megjelennek. A váltókar gombja például fából készül, emlékeztetve az olyan verseny- és sportautókra, mint a 917, a 909 Bergspyder és a Carrera GT. A karbon kormánykerék és a mögötte található színes kijelző pedig a 2019-es 911 GT3 R-ből érkezett. A pályaversenyzést szem előtt tartva masszív bukórács és hatpontos biztonsági övvel felszerelt verseny kagylóülések is gondoskodnak a vezető biztonságáról, ám extraként még utasülés is rendelhető, ráadásul egy kis komfortot is csempésztek a gépbe, hiszen légkondit is kapott.
Az új Porsche 935 már rendelhető is nettó 701 948 eurós áron, ami körülbelül 230 millió forintnak felel meg. Az ügyfelek exkluzív kiszállítási ceremónia keretében kapják majd meg autójukat 2019 júniusában.