Régi értékek mentén született újjá a Subaru BRZ

A Subaru formás kupéja kitart a szívómotor mellett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szinte már nem is születik olyan autós cikk, amiben ne szerepelne az elektromos, a SUV vagy a turbó kifejezés. A Subaru gondoskodott róla, hogy ezek a szavak fel se merüljenek az új BRZ esetében.

Nyolc éve annak, hogy a japánok piacra dobták a boxermotoros kupéjukat, amit a Subaru szalonok BRZ néven, a Toyota kereskedések pedig GT86 felirattal árultak. Már 2012-ben is a maihoz hasonló autóipari trendek uralkodtak, a szívómotoros, nem túl erős, de mégis élvezetes modell akkor is különlegesnek számított a piacon. Úgy tűnik, hogy 2020 után is akad igény a mainstreamtől távol eső típusra, ezért a Subaru elkészítette a BRZ második generációját.
Hirdetés
A forma igazán szemrevalóra sikerült, az előd stílusjegyei közül nem hozott semmit magával a 2022-es modellévű Subaru. Az új BRZ hosszú orr, rövid far kombinációját kapta, ami a klasszikus hátsókerékhajtású kupék védjegye. A teljes hossz három centit nőtt, így most 4,27 méteren terpeszkedik a BRZ, ami manapság elég csekélynek mondható. A magasság egy centivel csökken, a szélesség pedig fele ennyivel nőtt, a súly 1315 kiló, a torziós merevség 50%-kal szárnyalja felül az elődjét. A viszonylag alacsony súly mellé alacsonyabbra került tömegközéppont jár, az alapáron kínált részlegesen önzáró differenciálzárat is hozzáadva a képlethez egyre biztosabb, hogy a második generációs BRZ is egy vérbeli élményautó lesz. A motor ezúttal is szívó és boxer felépítésű, a lökettérfogat 2,4 literre nőt, amihez 228 lóerő társul 7 ezres fordulatnál. Váltóból kétfélét kínálnak: egy rövid úton kapcsolható hatos kézit és egy ugyanennyi fokozattal gazdálkodó automatát.
Hirdetés
A klasszikus felépítés mellett a beltérben a modern kor vívmányai csábítják a potenciális vásárlókat. A BRZ digitális műszerfallal és infotainment rendszerrel készül, ami akár a bent ülőkre ható G-erőt is képes megjeleníteni. A BRZ 2021-es értelemben elmegy a falig. Úgy kínál klasszikus felépítést, hogy az a modern vásárló számára sem ijesztő, kényelemben és elektronikus őrangyalok óvó karjai közt lehet tiltáson üvöltő szívómotorral fűzni a kanyarokat, a BRZ egyfajta legális maximumnak tekinthető a kibocsátási normákkal és biztonsági előírásokkal teletűzdelt évtizedben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?