Igazán élvezetes autónak ígérkezik a BRZ, sajnos az európai forgalmazást nem tervezik
Nyolc éve annak, hogy a japánok piacra dobták a boxermotoros kupéjukat, amit a Subaru szalonok BRZ néven, a Toyota kereskedések pedig GT86 felirattal árultak. Már 2012-ben is a maihoz hasonló autóipari trendek uralkodtak, a szívómotoros, nem túl erős, de mégis élvezetes modell akkor is különlegesnek számított a piacon. Úgy tűnik, hogy 2020 után is akad igény a mainstreamtől távol eső típusra, ezért a Subaru elkészítette a BRZ második generációját.
Az elődjénél kicsit nehezebb és kicsit erősebb lesz a BRZ, a részlegesen önzáró differenciálmű alapáron jár
A forma igazán szemrevalóra sikerült, az előd stílusjegyei közül nem hozott semmit magával a 2022-es modellévű Subaru. Az új BRZ hosszú orr, rövid far kombinációját kapta, ami a klasszikus hátsókerékhajtású kupék védjegye. A teljes hossz három centit nőtt, így most 4,27 méteren terpeszkedik a BRZ, ami manapság elég csekélynek mondható. A magasság egy centivel csökken, a szélesség pedig fele ennyivel nőtt, a súly 1315 kiló, a torziós merevség 50%-kal szárnyalja felül az elődjét.
A mai kor elvárásainak megfelelően tervezték a kabint, kijelzők, üzemmódválasztó és elektronikai segédek szolgálják a sofőrt
A viszonylag alacsony súly mellé alacsonyabbra került tömegközéppont jár, az alapáron kínált részlegesen önzáró differenciálzárat is hozzáadva a képlethez egyre biztosabb, hogy a második generációs BRZ is egy vérbeli élményautó lesz. A motor ezúttal is szívó és boxer felépítésű, a lökettérfogat 2,4 literre nőt, amihez 228 lóerő társul 7 ezres fordulatnál. Váltóból kétfélét kínálnak: egy rövid úton kapcsolható hatos kézit és egy ugyanennyi fokozattal gazdálkodó automatát.
Használható méretű csomagtartót ígér a Subaru a 2+2 üléses kupéhoz
A klasszikus felépítés mellett a beltérben a modern kor vívmányai csábítják a potenciális vásárlókat. A BRZ digitális műszerfallal és infotainment rendszerrel készül, ami akár a bent ülőkre ható G-erőt is képes megjeleníteni. A BRZ 2021-es értelemben elmegy a falig. Úgy kínál klasszikus felépítést, hogy az a modern vásárló számára sem ijesztő, kényelemben és elektronikus őrangyalok óvó karjai közt lehet tiltáson üvöltő szívómotorral fűzni a kanyarokat, a BRZ egyfajta legális maximumnak tekinthető a kibocsátási normákkal és biztonsági előírásokkal teletűzdelt évtizedben.
A gumifüst alapáron jár, 2021 elején kezdődik a forgalmazás az Egyesült Államokban