Red Bull: lenullázva
Elvették Ricciardo második helyét
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb rossz hír a Red Bullnak Vettel kiesése után: túl gyorsan folyt át a benzin a motorban, ezért kizárták az F1-szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon második helyet elérő Ricciardót.
Az F1-évadnyitó Ausztrál Nagydíjat a négyszeres címvédő világbajnok Red Bull négyszeres címvédő világbajnok pilótája, Sebastian Vettel szinte azonnal fel kellett adja, ugyanakkor a másik autóval a helyi kedvenc Daniel Ricciardo másodikként indulva második lett, ami az előszezoni fejleményekhez képest több mint meglepő volt. Az érthetően csalódott Vettel a Renault-motor szoftverhibája miatt esett ki, Ricciardónak bezzeg fülig ért a szája, először pezsgőzhetett a pódiumon, ráadásul első versenyén a Red Bullnál és hazai közönség előtt.
Majd lefőtt a kávé, jött a feketeleves: Ricciardót utólag kizárták, elvették a második helyét. A kizárás oka: Ricciardo mögött a Renault-motorban túl gyorsan, a szabályosnál gyorsabban folyt át a benzin. (Nem elég, hogy tavalyhoz képest harmadával 100 kilóra csökkent az egy futamon felhasználható üzemanyag mennyisége, de a fogyasztás üteme is meghatározott, az átfolyás soha nem haladhatja meg a 100 kg/órát. Ezt hitelesített szenzorok kontrollálják 5 mp-enként.) A Red Bull fellebbezett, az energiaitalosok állítják, hogy nem csaltak. Szerintük a felügyelőszervezeti hitelesített szenzor hibásan működött, azzal már korábban, a teszteken is adódtak gondok, ezért a saját injektoraik adatai alapján kalkulálták a fogyasztást. A felügyelők szerint bezzeg nem térhettek volna el a hivatalos metódustól, de legalábbis alkalmazniuk kellett volna a szezon pontatlanságát kiküszöbölő korrekciós értéket...
Lényeg, hogy Ricciardo és a Red Bull is pont nélkül maradt. A konkurensek persze mind előrébb léptek eggyel, pontot kapott az amúgy tizenegyedik pozícióban célba érő Pérez is. Legjobban a McLaren járt.
Az Ausztrál Nagydíj módosított végeredménye
Kiesett
Kizárva
Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault)
[/szlista]
- Rosberg (német, Mercedes) 1:32:58.710 ó
- Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) + 26.777
- Button (brit, McLaren-Mercedes) + 30.027
- Alonso (spanyol, Ferrari) + 35.284
- Bottas (finn, Williams-Mercedes) + 47.639
- Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) + 50.719
- Räikkönen (finn, Ferrari) + 57.675
- Vergne (francia, Toro Rosso-Renault) + 1:00.441 p
- Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) + 1:03.585
- Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) + 1:25.916
- Sutil (német, Sauber-Ferrari) + 1 kör
- Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) + 1 kör
- Chilton (brit, Marussia-Ferrari) + 2 kör
Kiesett
- Bianchi (Marussia-Ferrari) 49. kör
- Grosjean (francia, Lotus-Renault) 43.
- Maldonado (venezuelai, Lotus-Renault) 29.
- Ericsson (svéd, Caterham-Renault) 27.
- Vettel (német, Red Bull-Renault) 5.
- Hamilton (brit, Mercedes) 4.
- Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1.
- Kobajasi (japán, Caterham-Renault) 1.
Kizárva
Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault)
[/szlista]
[/keret]
Szerintem ahhoz képest, milyen előjelek voltak, teljesen jól muzsikáltak a motorok. Vagyis a muzsikálást inkább hagyjuk, mert a hangjuk valami katasztrófa. 🙂 Ricciardo például nagyon jó tempót ment, semmi gondja nem volt. Itt az elején mindenkinél lesznek gondok, ahogy Lewis-nál is azonnal beütött. Ez ilyen, ismeretlen terület. Nameg a fő gond egyébként a motorvezérléssel volt, az utólag legyártott alkatrészek teljesen jól működtek, főleg szoftveres gondok voltak-vannak inkább, de ez szinte mindenkinél megvan egyelőre.
Lényeg,hogy kész az új duplaturbós utcai 1,6-os Dci.Ja,hogy az versenymotor meg egy kalap szar.Sebaj még egy kör Calvados-t,mondta Jean-Pierre:D