A legnépszerűbb kompakt a legnépszerűbb ezüst fényben és józan dízelként 2006-ból, ötajtósan, fekete kilincsesen, de alukerekeken, sötétített hátsó üvegezéssel - két gazdánál alig több mint 100 ezer kilométert futott, s hibátlan állapotban van
A jó öreg fekete betétes lökhárító... Praktikus is tud ám lenni
Vicces, ahogy az ellentábor újra és újra csak hőbörög, s jön az
ugyan már, a Volkswagen Golf túlértékelt szöveggel. Az újságírók meg szajkózzák az amúgy szintén lerágott csontos
a Golf az etalon dumát, és ez így megy kis túlzással, amióta világ a világ, s jó eséllyel így is marad, amíg világ a világ. Igazuk van a hőbörgőknek? Az ár szempontjából igen, mert a Golf már rég nem népautó, legalábbis mifelénk és újonnan nagyon nem az. Igazunk van nekünk, "németpárti bértollnokoknak"? Nyilván sosincs, ugyanakkor a Golf számunkra rengetegszer bizonyította már, hogy kategóriája legjobbja, és ennyi. Ami ennél fontosabb, hogy a Golf a legnépszerűbb, a legtöbbet eladott kompakt, és nem véletlenül. A modell etaloni minősítésére a nemrég nálunk járt vadonatúj, már
hetedik generációs tesztautó, most pedig ez a 2006-os évjáratú V-ös is ráerősített.
Karcot is alig látni a karosszérián, a parkolásban első-hátsó radar segít. A motor nem 140-170 lóerős 2.0 PD TDI, nem is a 105 lovas 1.9-es, hanem annak 90 lóerős változata, de ezzel is egész jól megy a Golf, s nem olyan torkos, mint a benzinesek
Ezt az ezüstszínű ötajtóst abból a szempontból tekinthetjük különlegesnek, amiről a legutóbbi piaci körképünk szólt:
dízel kompakt 2 millió forint körüli áron, viszont maximum 100 ezer kilométeres futással, ami az átlagosnál jóval szerényebb az említett összegért kínálkozó palettán. Nos, kicsit csalunk, de csak kicsit, mert ennek a fekete kilincses és sötétített hátsó üveges darabnak 104 ezer km van az órájában. És tényleg ennyi az annyi. Jelenlegi - második - gazdája 2009-ben vette itthon 29 ezerrel, vezetett szervizkönyvvel, számlákkal, a kocsit a család használja, nem mondjuk üzletkötők vagy bérlők futkároznak vele szerte-szana a határon belül és túl. Anno Golfot akart és dízelt, alig használtat, tökéletes állapotút, és jól választott. Az autó gondosan van szervizelve, vigyáznak rá, kis híján kívül karc-, belül kopásmentes.
Kicsit a kormány fényes, de a márkára jellemző helyeken sem látható még kopás
Felszereltsége (Comfortline) közepes és valamelyest mégsem az, mert menetstabilizáló, xenonlámpa vagy tempomat például nincsen, de kipörgésgátló, 6 légzsák, 4 (le-föl automata) elektromos ablak, dupla digitklíma, (nem multi) bőrkormány, elöl könyöklő, hátul légbefúvó, vonóhorog és első-hátsó parkolóradar is van. Alufelni szintúgy, ám nem sérülékeny-peres-méregdrága gumikkal, hanem szimplán mutatós és rugózásbarát, józan méretű 195/65 R15-ösökkel. Igen, ilyeneket vizsgáltunk a minap az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu
nyárigumi-tesztjén. És láss csodát, teljesen elégedett vele, talán csak csomagtartóból adhatna nagyobbat most, hogy már kétgyerekes a família. Ha majd lecseréli a Golfot, ezért fogja, mert a 350 literes poggyásztérnél sokszor öblösebbre volna szükség.
Átlagtermettel hátul is elférni, ott egyébként takaró védi a kárpitot. A hátsó utasoknak is jár légbefúvás, míg elöl nagyon kényelmesek, tág határok közt állíthatóak az ülések
A csomagtartó lehetne nagyobb, illetve üléshajtás után lépcsős a padló, de így is megjárja
Hogy a motor mindössze a legkisebb az 1.9 TDI-k közül? Azért a 90 LE és a 210 Nm-es nyomaték sem fitymálandó - 5 fokozatú kézi váltón át tisztességesen mozgatja az 1,3 tonnás autót. Picit darabosan jár, picit zajos, de hát a TDI-k ilyenek. Cserébe ha a gyári 5-öt nem is hozza, de hosszabb távokon azért 5,8 l/100 km-es fogyasztással elketyeg, míg hidegben, sok-sok rövid úttal 6,9 az étvágya. Hát fenntartani drága-e? Nos, olcsónak semmiképp sem nevezhető, de kirívóan nem kerül sokba, pláne akkor, ha az alapszervizelésen túl semmi mást nem igényel. Az akkumulátor még az eredeti, a napokban esedékes vezérmű-felújítás szíjastul-pumpástul-olajostul, szűrőstül-bőröstül egy "százas" lesz, vállalható és kibírható összeg. A független hátsó felfüggesztésű futóművéhez még nem kellett nyúlni, 80 ezer km körül 80 ezerért kapott új féktárcsákat és fékbetéteket.
Komor-komoly, minőségi és remek ergonómiájú a beltér. A 260-ig skálázás ez esetben vicc, de a fontosabb a - valós - 104 ezres futásteljesítmény
Nem etalonoznánk a Golfot, ha nem érdemelné meg. Mindnyájunk érdekében reméljük és kívánjuk, hogy a jövőben egy Opel Astra, egy Ford Focus vagy épp egy Kia cee'd is legyen annyira jó, mint a wolfsburgiak kompaktja, de eddig legalábbis egyik sem ért fel a VW-szintre. Ha valamit ajánlanánk mellette-helyette, az a konszerntestvér Skoda Octavia
Vezetni milyen így 6,5 évesen, órájában 104 ezer kilométerrel? Majdnem, mint újkorában. Kényelmes az ülés, hibátlan az üléspozíció (a kormányoszlop "természetesen" tengelyirányban is és nagyon széles tartományban állítható), a rugózási komfort példás. Stabilan fogja az utat, kis turbólyuk után lineáris a motor nyomatékleadása. A váltó kis erővel, pontosan kapcsolgatható, a kuplung nem nehéz, zörgést nemigen hallani sehonnét, a kilátás relatíve jó, ebből a szemszögből tán a C-oszlop vaskosabb a kelleténél. Minden kézre esik, átgondoltság-, masszivitás- és vitathatatlan minőségérzet fogja el az embert a Golfban. A műszerfalnak az ötös nemzedékkel bezárólag még kékes háttérvilágítása egyeseket zavar, másokat nem - a tulajt nem, és ez a lényeg.
Ha eladná, vélhetően 2 millió fölött kaphatna érte, ennyire jó értéktartású és kiemelkedő presztízsű modell a Golf. Akármilyen drága, vevői oldalról sem rossz bolt beruházni valami hasonlóan szerény futású és kitűnő egészségnek örvendő példányba, mert a borsos árat kiemelkedő összerakottsággal és további értéktartással ellensúlyozza, kiváltképp dízelmotorosan.
Egy kis OFF ! Elhangzott lentebb a ” női sofőr ” kifejezés , mint az autó használatnál pozitívum . Elnézést kérek azon hölgyektől akik kivételek , de saját tapasztalatom nem támasztja alá a női sofőrök különösebb autó kímélését . Van olyan ismerős család , ahol csak az asszonykának van jogsija és hat éve nem tudja hol kell felnyitni a motorháztetőt , illetve szent meggyőződése hogy műszaki vizsgán cserélik ki az olajat . No komment . Talán nem árt fenntartásokkal kezelni az ilyen szlogennel árult autókat .
Kedves Mindenki!
Előszöris én kérek elnézést az Opel Astra, a Ford Focus és a Kia cee’d tulajdonosoktól! Ne aggódjanak, az ő autójuk cseppet sem rosszabb egy ilyen Golftól…!
Sajnos megint ide lyukadt ki ez a cikk is, holott látható, hogy erre az autóra vigyázott a gazdája (takaró a hátsó ülésen, takaró a csomagtartóban,stb.)…igy tehát érthető az állapota is. Ezt a szintet a „kritizált” konkurensek is ütik, sőt! Én személy szerint egy ennyire unalmas és sablonos (ugyanolyan minőségű kemény műanyagok, gombok vannak ebben is, mint a tesvér Seat/Skoda modellekben…) belső terű autóért biztos nem fizetnék 5-600e Ft-al többet, csak azért, mert „Golf”! A Kia pl. számos ponton/téren simán veri a mai Volkswageneket…!
Ja, és csak egy példa: ennyi pénzért ilyen idő Mazda 6-t veszek, ami azért mindjárt más…:)
Jó lenne, ha a VW-csoport tagjai/vásárlói leszállnának végre a magas lóról…
Köszönöm!
Kacat.
Aki megy pályán százezreket vegye az automatát,nekem nem is volt,de nem is lesz én sajnos itt a viharsarokban olyan utakon járok,hogy még nagyon ötbe sem kell raknom,és én szeretek vezetni.
Nem buta beidegződés,egyszerű vélemény.
Azért a vw váltó fikázó is általánosít az egy szériahibás benzines váltóról,és a széteső automataváltóról.
Hát kategóriájában tényleg a béka segge alatt van, ezzel a PDTDI szarral meg minden olyan autós akinek ilyen motorral van felszerelve az autója és megválna tőle az őszhajszálaival együtt, vigye a méhtelepre ne a használt autó kereskedésbe 🙂 mi is javítottunk ilyen ganét méghozzá passatban és ami létező motorhiba van a világon az egy cirka 147e km-t futott fosban megtalálható és nem volt különösebb képpen széthajtva, hanem átlagosan, vigyázva (női sofőr volt). Az ilyen vastól még egy Trabant is kedvezőbb… Keletiek közül (ami hasonló kategóriába esik) én Toyota Corollát preferálom vagy a Honda Civic (amit én korábban nem kedveltem de végül is meggyőzött) de akármelyik japcsit nézzük, a fosvágen sosem lesz egy súlycsoportban velük 🙂 mert ameddig egy Toyota is elmegy 180 ezer km-t általános alkatrészcserékkel pl. féktárcsa, betét, lengéscsillapító, olajcsere, izzó csere… addig egy VW már 90ezer körül elkezd betegeskedni. Hát igen erre mondják ők h DAS AUTO, én meg azt, hogy akkor járjanak vele 🙂
Szerintem megszokás és személyiség kérdése, ki melyiket preferálja. Használtam kézi és automata váltót egyaránt.
Autónál sok jelentősége legalábbis számomra nincs. Nekem, mint a kézi váltón szocializálódott személynek, legalább annyira lekötötte a figyelmemet az automata működése is, mint egy kézi váltás. Egyéniség kérdése, van aki sz@rik az egészre, én nem. Nyomon követem, motorfordulatot, mikor vált, adott sebességhez mennyi pillanatnyi motorfordulatszám tartozik, közepes, vagy erős gyorsítás esetén hogyan pörög a motor, piros lámpánál állandóan taposni a féket stb. Nem mindig az elképzeléseimnek megfelelően cselekszik. Kézi váltóval úgy kapcsolgatok, ahogy csak akarok, vagy éppen gurítom az autót, stb.
A mai fizikailag elkorcsosult világban egyáltalán nem szabadna lemondani arról a könnyű láb és kézmozdulat többletről, amit a kéziváltó kíván, és mellette érezheti a vezető az autó fölötti nagyobb kontrollt, amihez a kéziváltó is hozzájárul.
Motorkerékpárral teljesen más a helyzet, legalábbis esetemben. Habár 100.000 km-nél többet motoroztam a hagyományos motorokkal, a hátam közepére sem kívánom többé a kézi kuplungolást és lábbal kapcsolgatást. Ott a fokozatmentes variátor szíjhajtás nagyon bejön. 🙂
Van akinek nem való az automata. Én szeretek gépészkedni, motorfékezni. Vezettem sok rossz automatát, és az olyan tuti tippeket mint DSG, ZF. Van amelyiket utáltam van amelyiekt elfogadtram (200 feletti lóerővel rendszerint már behéz bellekötni az automatába), de úgy igazán szeretni egyiket sem tudnám.
Nem egyszerűen luxusextra, a kényeelmért nem csak felárat fizet az ember de több szempontból megalkuvást is jelent…
„Mondjuk szerintem csak az vesz automatát aki nem tud vezetni…”
Buta sztereotípia ez a vélemény ami még tartja magát. De ahogy terjednek automataváltós autók idehaza úgy fog változni ez a megítélése is.
Már 4 éve DSG váltóval szerelt autóval járok. Ég és föld a különbség dsg javára. Nem csak kényelmi funkció ez, több annál. Nem kell az egyik kezeddel folyton egy karral matatni városban. Szabad mind két kezed. Tempomatot használva jön ám az igazi móka. Az autó folyamatos gyorsítva eléri a sebességet anélkül hogy váltanod kellene 🙂 Közben érzed hogy kis fordulaton nyomatékos motornak mindez meg sem kottyan.
Nem tudod miből maradsz ki.
Én tudom ajánlani a DSG-t. Igazából ez egy kényelmi extra, egyébként más, jóval magasabb kategóriákban már nem is kínálnak manuális váltót a legkisebb motorokhoz sem. Ez már nem az az oldschool 3 sebességes automata amivel az autó csak többet fogyaszt, ez korszerű, intelligens és gyors rendszer ami normál üzemmódban a fordulatot alacsonyan próbálja tartani a fogyasztás, kopás, zaj csökkentése miatt, kigyorsításnál pedig villámgyors. 1x próbáld ki, szerintem tetszeni fog plusz van lehetőséged saját magad is váltani ha akarsz – de nem fogsz mert úgyis megunod :- )
Köszi!
Ejha! Bírom a szócsatákat! Néhányan levetkőzik emberi mivoltukat…
Mindenkinek megvannak a „kedvenc” vagy az „álmaim” autója,amit már kipróbált,használt esetleg.
És mindenki más véleményen van. Fogadjuk már el!!
És én akkor is imádom ezt a Golfot!!!!! 🙂
Érdekes egy dolog ez Golf klasse. 2004 körülkezdtem el keresni az első saját újautóm. Meredek hogy milyen gyorsan leíyrtam a Golfot mint jelöltet, gyakrolatilag minden szempontból az utolsók között volt. Alapár magas, kedvezmény alacsony, belső igénytelen, motorok nem igazán meggyőzőek,
Nem tudtam megérteni hogy mi vitt ennyi embert Golf V vásárlásra. Valamilrt csak megvették…
Vagy az vesz automatát,aki nagyon megunta a sok-sok 100 e km „kuplungolását”….
Vezess egy kicsit egy normális automataváltós autót,utána nem irkálsz ilyen baromságokat!
Én is ezt mondtam még siheder koromban:nem kell automata és csak a bénák vesznek..
Majd kinövöd te is.:)
Nekem is van VW-m és másik is,de a másik sokkal jobb…
A VW-ben sok a gyárilag hülye megoldás,nem olyan jó autó az.
Kinek ez,kinek az.
Véleményt lehet úgyis alkotni,hogy hol ezzel megy,hol azzal és melyikben jobb a vezetés,kényelem,ergonómia,praktikusság,mi hogy áll kézre,kezelőszervek ésszerű működése,stb,stb,
Javaslom neked is,mert így a szájkarate tőled jön..
Unalmas design,egyszerű mint a faék de mégis mindegyik Golf jellegzetes karakterű.
Az állandóság nem mindig jó de az esetében mindenképpen vonzó tulajdonság.
A beltérben is csak a foszladozó könyöklőkbe és műanyag elemekbe lehet belekötni(ez Vw tipushiba)de amúgy minden tartós,időtálló és kényelmes.
Vezetni is jó,de én mindenképpen benzinessel venném,ha venném.
Nálunk hagyományosan és érthetetlenül túlértékelt(irreálisan magas árszinttel),nyugatabbra pedig sima átlagkocsi de japán autó pártiként is el kell ismernem,hogy egy nagyon kiérlelt-átgondolt konstrukció.
Kimaradt a képletből sok embernél a gazdaság. Nézzétek meg Németország gazdaságát és a miénket… Gondolom a németek jobban megengedhetik maguknak a „drágább” meg gyakoribb javításokat, nálunk pedig csak használnák az autót, mert hát nincs pénz. Náluk jobban forog a pénz, nálunk meg nincs minek forogni. Nem akarom védeni a VW-t, de jól csinálja amit csinál, nekik pörög a bolt, az a lényeg.
Mondjuk szerintem csak az vesz automatát aki nem tud vezetni…
Mindig is lesznek ellentétek,de hát ezért van több autógyártó,hogy mindenkinek legyen mire esküdnie,mert valakinek a valakije azt mondta,hogy a golf egy szar…
Akkor lehetne véleményt alkotni,ha minden autómárkát egy ember vezetne,járna A-ból B-be,ugyanazon a kúton tankolna,na akkor lehetne véleményezni márkákat és típusokat.
Amíg viszont a nyugat eldobott autóit használjuk,sztem felesleges a szájkaraté.
Azért das autóm van 8 éve,és én nem bántam meg,de ez csak egy vélemény.
Teljesen egyetértek!!!!
Olyan jó lenne,ha ezek az elfogult Golf buzeráns cikkírók tesztelnék a Golf automataváltóját ,mert az egy nagy rakás szar. Mondjuk a kézinek is vannak hibái.
Ezekről valahogy soha nem olvasni..
[i]„A Golf a köcsöghöz van rendelve,a 13.hónaphoz.”[/i]
Az e típusú humorról „Vona” jut eszembe. 🙂
Már megint ez a buzi golf őrület még, hogy a kategóriája legjobbja!!! Ugyan már még, hogy egyik sem ért fel a golf szintjéhez a KIA már mérföldekkel veri a volkswagent meg nem csak a KIA maga a koreai és japán autók sokkal jobbak minőségre megbízhatóságra!!!
A golf nem ért még fel a JAPÁN AUTÓK SZINTJÉHEZ!!!!
Na mindegy nem is idegesítem magamat a volkswagen már bizonyított a szar pdtdi-vel meg az állandó elektronikai problémákkal ez igen DAS AUTOS!!!
Komolyra fordítva a szót,minden parasztnak Astra-ja van,minden kispolgár meg Golf-fal jár.
Valamilyen autós fórumon olvastam egy érdekes felmérést arról,kinek milyen autó illik a csillagjegyéhez.
A Golf a köcsöghöz van rendelve,a 13.hónaphoz.
Aki nem céges adóforintokból javíttatja az autóját,igenis elgondolkodhat egy benzines citroenen a „híres” PDTDI helyett.
nagy az orca holidéj,indokolt Vona egy revízió a NAV-tól.
3 hónap múlva jó Vona egy 1.1-es Trabi is kisgyerek,a szabad világban….
cc
A „fillérbaszás” valamilyen formája mindenkinél jelen van, csak van aki bevallja, van aki képmutató módon nem.
Ugyanazzal a felszereltséggel nem kerül 2 millióval kevesebbe, vagy nem 5 kilóval kapsz a Golfért többet. Amúgy meg ki a frászt érdekel a fillérbaszás? Ha téged igen, akkor vegyél Citroent!
Nem biztos, hogy gyári hiba a rozsda. Biztosan nem volt javítva az autód? Pl. átadás előtt a Lagermaxnál…
Nem kell cserélni semmit 100 ezernél a PDTDI generátorát meg főképpen nem. Van a flottánkban több, mint 10, azt se tudjuk, hol a generátor.
Féket pont annyit kell cserélni, amennyire használják. nekem 115 ezer van aza utómban, s még a betétek is eredetiek.
Fogyasztáson ne rugózzunk már kérem, a feleségem PDTDI Passatjának 130 ezres fogyasztási átlaga 4,5 liter…ez pont úgy nem jelent semmit, mint hogy ezé mennyi?
Ez nem értéktartás, hanem vesztés.
Azt én sem mondom, hogy konkrétan ez az autó, a mai új árak figyelembe vételével ne lenne egy vállalható alternatíva. Még akkor is az, ha költeni kell rá valamennyit.
Ez az autó vállalhatónak alanynak tűnik. Egy szakszervizbe átvizsgálásra bevinni, leellenőriztetni a szervizek valódiságát és az autó állapotát és ha ezek rendben vannak akkor már csak pénzünk és alku kérdése lehet az ügy lezárása. Egy le nem harcolt golf5 ma is megállja a helyét.
Még több ilyen cikk kellene, hogy az új autók mellett milyen használt, de mégis valós alternatívák vannak.
Az értéktartás egy furcsa dolog. Átéltem. Megveszek újonnan 6 millió körüli összegért egy Golf dieselt, vagy egy másik hasonló kategóriájú kisebb presztízsű dieselt, pl Renault Megane -t, vagy C4-et stb. stb ami hozzávetőlegesen 2 millióval kerül kevesebbe. 5 év elmúltával eladáskor a Golfért legfeljebb 500.000 Ft-al kapok majd többet.
Vagyis a Golfon majdnem 1,5 millióval bukok többet. Akkor hol van az a híres értéktartás?
Az értéktartás egy furcsa dolog. Átéltem. Megveszek újonnan 6 millió körüli összegért egy Golf dieselt, vagy egy másik kisebb presztízsű dieselt, pl Renault Megane -t, vagy C4-et stb. stb ami hozzávetőlegesen 2 millióval kerül kevesebbe. 5 év elmúltával eladáskor a Golfért legfeljebb 500.000 Ft-al kapok majd többet.
Vagyis a Golfon majdnem 1,5 millióval bukok többet. Akkor hol van az a híres értéktartás?
„Golf számunkra rengetegszer bizonyította már, hogy kategóriája legjobbja, és ennyi.”
Igen csak szánalmas kijelentés egy állítólag hozzáértőtől, de legalább elismeri, hogy bértollnok. 🙂
No igen… sajnos nem sok. Ezért vett egyik legjobb barátom egy szép 3as tdi-t elég ritka kivitelben, azóta nyugodtan alszik, gázolaj is olcsón jön, 5l el van a vas.
Számomra előre lépés volt pl amikor a Toyota 1983ban bemutatta a Corolla GT-t 1,6 16V 126Le-s motorral, katalizátor, dupla vezérműtengely, és egyéb finomságok. Akkor az nagy szám volt, azóta sem lettek jobbak sokkal a kocsik, ill. a motorok.
Ne dőljetek be az ilyen cikkeknek, azért kezdik ilyenkor eladogatni ezeket a pd motorokat mert már előre félnek a meghibásodásoktól és ilyenkor még talán eladhatók hozzá nem értőknek!
A többi része most kezd széthullani! Akkumulátor kuka, télen már valószínűleg nem indította el!
Egy felújítás után ismét jó kocsi lesz!
Vw fékbetétek. Golf-al 110 ezret mentem a gyári tárcsákkal, majd a gyári minőségnek mondottal már csak 60 ezret. Jetta-nál 100 ezret mentem a gyári tárcsákkal, majd a gyárinak mondottal már csak 50 ezret. Amúgy ez a féktárcsa/fékbetét élettartam erősen függ a város/út/autópálya használaton kívül a vezetési szokásoktól is. Golf/jetta pdtdi motor terén a 105LE motrokkal van tapasztalatom, így például a generátorral 160 ezer/170 ezer (valós) kilóméternél még nincs gond.
A cikkben szereplő autón a könyöklőrész/kilincs/gomboknál meglepően jó állapotú, szinte nincs is kopás, nekem 100 ezernél már jó kopottak voltak. Bár állítólag lehet valamivel kozmetikázni a kopást és hámlást, lehet hogy ennél is kipofozták.
Nekem sokkal komolyabb probléma, hogy például már 5 évesen rozsdás a köszöb! 12 éves átrozsdásodási garancia ellenére, nem vállalja az importőr a felelősséget és nem javítja meg, annak ellenére, hogy az autó magyar, szervízkönyves, csak szakszervízben szervizelt és garantáltan törésmentes. Kvázi gyári hiba a rozsda.
Egyetértek az általad írottakkal, kiemelve az utolsó mondatodat. Ezért tettem fel az előzőekben a kérdést, hol itt az előrelépés?
Az arányosságban igazad van, sok üzemanyag, sok káros anyag, viszont az nem mindegy, hogy milyen módon jut a hegnerbe a keverék, milyen a levegővel való elegyedés, ez nagyon meghatározza az égés minőségét, az égés után hátramaradt káros anyagokat. És ebben jobbak (ált papíron és laborkörülmények között) a pd és a cr motorok. De mint mondtam a való életben nem hozzák az ígéreteket, és egy régebbi dízelmotor akár lehet „kedvezőbb” is. Itt gondolok arra, hogy a régi tdi koromszemcséit még ki tudta dolgozni az emebri szervezet, az újabb cr dízelekét már nem tudja, emrt olyan finom szemcsés a cucc, a jobb égés miatt, hogy a tüdőben szépen megmarad és egy kellemes rák kíséretében elküld a másvilágra.
[i]„Miért van Pdtdi és CR? Egyszerű: EURO környezetvédelmi kategória a váalsz rá.”[/i]
[b]„Ezen típusú motorok teljesítették az előírt követelményeket. A jó kis adagolós TDI meg nem.”[/b]
Ismerem ezt a panelmondatot. Azonban úgy vélem, az elégetett üzemanyag mennyisége egyenesen arányos az e folyamat által keletkező szennyezőanyag mennyiséggel.
Az elégetett üzemanyag mennyiségekben viszont (hiába a fejlesztés) mégsem, vagy nagyon ritkán tapasztalunk csökkenést, sőt inkább növekedésről beszélhetünk. Hol itt az előrelépés?
89e km-nél cserélni kellett volvo S60ban az első tárcsákat, hátsókat csak szabályozni. Igaz itt van több mint 1,5 t tömeg, amit fékezni kell. Van olyan tárcsa, gyári vw, ami ennyit bír. Pl céges Octavia II-ben VW szervíz által berakott tárcsák hullámosodtak és veszett szar minőségűek voltak. Visszavitték a kocsit és a szerelők mondták, hogy igen van olyan tárcsa, ehehz a típushoz, ami bírja a nagyobb terheléssel járó fékezést pl: autópályatempó és felette, és van amelyik nem. Magyarul van szarabb és jobb minőségű vw konszern gyári féktárcsa.
Miért van Pdtdi és CR? Egyszerű: EURO környezetvédelmi kategória a váalsz rá. Ezen típusú motorok teljesítették az előírt követelményeket. A jó kis adagolós TDI meg nem.
Downsizing meg egy rossz irány. A károsanyagkibocsájtás és az elméleti fogyasztás csökkentésére jó, de az életben nem állja meg a helyét.
Ami a karbantartási költségeket illeti: Tudomásom szerint a PdTDI-k generátora szabadonfutós, ami azt jelenti, a szabadonfutó élettartama 100.000 km. Ennek cseréje szintén további 100e Ft-os tétel.
80.000 km-nél féktárcsákat cserélni egy Golfnál? Hátul is? Na az már tényleg túlzás. Mi indokolja azt, hogy egy 90LE-s motornál ennyi futás után tárcsacsere legyen? Ha meg csak a két első keréknél volt tárcsacsere, az meg már a lenyúlás kategóriája ennyiért.
A fogyasztást illetően jön be megint az, ami már számtalanszor felvetett kérdés.
[i]„5,8 l/100 km-es fogyasztással elketyeg, míg hidegben, sok-sok rövid úttal 6,9 az étvágya.”[/i]
Az 1996-os gyártású szintén 13 mázsás 90 LE-s 210 Nm nyomatékú Golf kombim még az adagolós TDI motorral kevesebb üzemanyaggal beérte. 100.000 Km-es intervallumban vizsgálva 5,6 liter volt az átlagfogyasztása egyáltalán nem kímélő hajtással.
Arról nem is beszélve, hogy a Golf előtti autóm, 1990-es gyártású, ma őskövületnek számító FIAT TIPO 92 LE-s kamrás motorral beérte szintén 5.6 liter/100 Km -es értékkel.
Akkor mire volt jó ez az egész PdTDI hókusz pókusz, vagy éppen Common Rail? Üzemanyag megtakarítást nem hozott, csak a tulajok költségét növelte meg.