Reagál a Toyota is: jócskán visszavesz a villanyautó-gyártásból!
A visszaeső eladások miatt a Toyota sem gyárt annyi elektromos járművet, mint amennyit tervezett
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ahogyan a legtöbb autógyártó, úgy a Toyota is grandiózus tervekkel állt elő néhány éve a villanyautó-eladások esetében, viszont a piac visszaesése miatt a japánok is úgy döntöttek, fölösleges legyártani annyi elektromos járművet.
Magyarországon jelenleg a bZ4X az egyetlen tisztán elektromos meghajtású jármű a Toyota modellpalettáján
Egyre több gyártó halasztja el a "teljes, villanyos átállást"
A bZ4X-et már mi is több ízben kipróbáltuk, az ide kapcsolódó cikkeink ide és ide kattintva olvashatóak
Ugye ez most egy vicc? Persze hogy visszavesznek, akkorát buktak ezzel a fura nevű izével hogy még Tokióból is látszik…
Hamarosan élesedik a Volvóról is ugyanez. 😉
„Ugyanez”? Arra odolsz, hogy egy kis százalékban mégis fognak hagyományos (mild hibrdnek nevezett) autót eladni 2030 után is? 🙂
Ennél sokkal nagyobb csoda hogy az eladások meg sem érezték a dízel kivezetését és a durva áraemelést.
Azért ez nem az a liga, mint a Toyota vergődése az EV-kel. jelenleg az eladások 25% EV náluk, és erősen (+60%) bővül (ráaádásul EX30 friss, EX90-eseket még le sem szállították, és a legfontosabb paici szegmensben (prémium közép SUV) még nincs is EV modelljük).
Persze a Toyotánál is cikibb a VW, mert ők még arra sem fogahtják hogy ellazsálták, 2019 óta teljes mellszélességgel kiálltak a villamosítás mellett.
Pedig a Bazex sikerrel vezeti az összes „legpocsékabb villanyautó” listát. Viszont ahogy nézem még így is 20x annyit adtak el belőle, mint durranógázas Toyotákból.
Nézzük a számokat az éves Toyota villanyautó eladásokról.
2023: 100 ezer
2025: 400 ezer
2026: 1 millió
2 év alatt négyszerezik, 3 év alatt tízszerezik a gyártást. Tehát nem vesz vissza a gyártásból, sőt jelentősen növeli. A túl optimista tervekhez képest csökken, igen. Szerintem lesz még itt sok új reménykeltő elektromos Toyota. A cikk címe az elektromos autók elleni hangulatot erősíti, magyarul félrevezető. Hiszen nem arról van szó, hogy a 2023-as 100 ezernél kevesebb villanyautó gyártanak 2026-ban.