Reagál a Toyota is: jócskán visszavesz a villanyautó-gyártásból!

A visszaeső eladások miatt a Toyota sem gyárt annyi elektromos járművet, mint amennyit tervezett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogyan a legtöbb autógyártó, úgy a Toyota is grandiózus tervekkel állt elő néhány éve a villanyautó-eladások esetében, viszont a piac visszaesése miatt a japánok is úgy döntöttek, fölösleges legyártani annyi elektromos járművet.

Csaknem a harmadával csökkentette a Toyota a 2026-ra vonatkozó globális termelési előrejelzését - írta meg a Portfolio.hu a Nikkei információ alapján. Az eredeti terv szerint a japán gyártó 1,5 millió villanyautót kívánt értékesíteni, viszont az új tervben már csak 1 millió eladott példány szerepel. A Toyota eddig főként a hibrid hajtásláncok fejlesztésére összpontosított, többek között ezzel magyarázható, hogy 2023-ban 100 ezer, míg az idei év júliusáig tartó időszakban csupán 80 ezer EV-t értékesített. Az új célkitűzés szerint jövőre 400 ezer villanyautót fognak legyártani, majd 2026-ban ezt a számot megduplázzák - írta meg a gazdasági portál.
Hirdetés
A Toyotának Európában mindössze egyetlen tisztán elektromos modellje kapható, méghozzá a bZ4X városi terepjáró. A Datahouse adatai 2024 első felében 13 305-öt regisztráltak az öreg kontinensen, ebből 27 kapott magyar rendszámot.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Reagál a Toyota is: jócskán visszavesz a villanyautó-gyártásból!

      • 2024.09.06. at 16:37
        Permalink

        „Ugyanez”? Arra odolsz, hogy egy kis százalékban mégis fognak hagyományos (mild hibrdnek nevezett) autót eladni 2030 után is? 🙂
        Ennél sokkal nagyobb csoda hogy az eladások meg sem érezték a dízel kivezetését és a durva áraemelést.

        Azért ez nem az a liga, mint a Toyota vergődése az EV-kel. jelenleg az eladások 25% EV náluk, és erősen (+60%) bővül (ráaádásul EX30 friss, EX90-eseket még le sem szállították, és a legfontosabb paici szegmensben (prémium közép SUV) még nincs is EV modelljük).

        Persze a Toyotánál is cikibb a VW, mert ők még arra sem fogahtják hogy ellazsálták, 2019 óta teljes mellszélességgel kiálltak a villamosítás mellett.

  • 2024.09.06. at 16:38
    Permalink

    Pedig a Bazex sikerrel vezeti az összes „legpocsékabb villanyautó” listát. Viszont ahogy nézem még így is 20x annyit adtak el belőle, mint durranógázas Toyotákból.

    • 2024.09.06. at 22:14
      Permalink

      Nézzük a számokat az éves Toyota villanyautó eladásokról.
      2023: 100 ezer
      2025: 400 ezer
      2026: 1 millió
      2 év alatt négyszerezik, 3 év alatt tízszerezik a gyártást. Tehát nem vesz vissza a gyártásból, sőt jelentősen növeli. A túl optimista tervekhez képest csökken, igen. Szerintem lesz még itt sok új reménykeltő elektromos Toyota. A cikk címe az elektromos autók elleni hangulatot erősíti, magyarul félrevezető. Hiszen nem arról van szó, hogy a 2023-as 100 ezernél kevesebb villanyautó gyártanak 2026-ban.

Vélemény, hozzászólás?