Magyarországon jelenleg a bZ4X az egyetlen tisztán elektromos meghajtású jármű a Toyota modellpalettáján
Csaknem a harmadával csökkentette a Toyota a 2026-ra vonatkozó globális termelési előrejelzését - írta meg a
Portfolio.hu a Nikkei információ alapján. Az eredeti terv szerint a japán gyártó 1,5 millió villanyautót kívánt értékesíteni, viszont az új tervben már csak 1 millió eladott példány szerepel. A Toyota eddig főként a hibrid hajtásláncok fejlesztésére összpontosított, többek között ezzel magyarázható, hogy 2023-ban 100 ezer, míg az idei év júliusáig tartó időszakban csupán 80 ezer EV-t értékesített. Az új célkitűzés szerint jövőre 400 ezer villanyautót fognak legyártani, majd 2026-ban ezt a számot megduplázzák - írta meg a gazdasági portál.
Egyre több gyártó halasztja el a "teljes, villanyos átállást"
A Toyotának Európában mindössze egyetlen tisztán elektromos modellje kapható, méghozzá a bZ4X városi terepjáró. A Datahouse adatai 2024 első felében 13 305-öt regisztráltak az öreg kontinensen, ebből 27 kapott magyar rendszámot.
A bZ4X-et már mi is több ízben kipróbáltuk, az ide kapcsolódó cikkeink ide és ide kattintva olvashatóak
Ugye ez most egy vicc? Persze hogy visszavesznek, akkorát buktak ezzel a fura nevű izével hogy még Tokióból is látszik…
Hamarosan élesedik a Volvóról is ugyanez. 😉
„Ugyanez”? Arra odolsz, hogy egy kis százalékban mégis fognak hagyományos (mild hibrdnek nevezett) autót eladni 2030 után is? 🙂
Ennél sokkal nagyobb csoda hogy az eladások meg sem érezték a dízel kivezetését és a durva áraemelést.
Azért ez nem az a liga, mint a Toyota vergődése az EV-kel. jelenleg az eladások 25% EV náluk, és erősen (+60%) bővül (ráaádásul EX30 friss, EX90-eseket még le sem szállították, és a legfontosabb paici szegmensben (prémium közép SUV) még nincs is EV modelljük).
Persze a Toyotánál is cikibb a VW, mert ők még arra sem fogahtják hogy ellazsálták, 2019 óta teljes mellszélességgel kiálltak a villamosítás mellett.
Pedig a Bazex sikerrel vezeti az összes „legpocsékabb villanyautó” listát. Viszont ahogy nézem még így is 20x annyit adtak el belőle, mint durranógázas Toyotákból.
Nézzük a számokat az éves Toyota villanyautó eladásokról.
2023: 100 ezer
2025: 400 ezer
2026: 1 millió
2 év alatt négyszerezik, 3 év alatt tízszerezik a gyártást. Tehát nem vesz vissza a gyártásból, sőt jelentősen növeli. A túl optimista tervekhez képest csökken, igen. Szerintem lesz még itt sok új reménykeltő elektromos Toyota. A cikk címe az elektromos autók elleni hangulatot erősíti, magyarul félrevezető. Hiszen nem arról van szó, hogy a 2023-as 100 ezernél kevesebb villanyautó gyártanak 2026-ban.