Már itthon is megtekinthető, sőt a Dacia Schillernél már ki is próbálható a Dacia vadonatúj egyterűje, az aktuális Sandero minőségét és műszakiságát hozó Jogger
A Dacia eddig is elvitte a nagycsaládos, azaz hétüléses autók piacát, pedig a Lodgy már akkor sem volt fiatal, amikor a hazai 2,5 millió forintos dotáció megjelent. A kedvezmény idén még biztosan fut, a Lodgy viszont lassacskán búcsúzik, márt most is csak dízelmotorral kapható, helyét pedig a Logan MCV utódjául is érkezett, alapáras körbeműanyagozásával a divatos SUV modellek világához is közelebb vitt Jogger veszi át. A Dacia új hétülésese tavaly december óta rendelhető, az első autókat akkor áprilisra ígérték, de a legelső példányok már be is futottak az országba, így például a
Dacia Schiller szalonjába. Naná, hogy el is ugrottam az M3 bevezetőjére, hogy megnézzem a modellt, ami alighanem a legnépszerűbb egyterű lesz a hazai piacon. Ottjártamkor még csak a szalonban lehetett mustrálni, de tegnap este szóltak: a vevők számára már van vezethető autójuk is.
Ismerős az arc, de szemből is különbözik egy kicsit a Sanderótól. Magasabb is annál, de a Lodgyhoz mérten alacsonyabb lett
Vállával volvós dizájnt kapott, 20 centis (terheletlen) hasmagasságával nem csak látszatra SUV-os
Elöl-hátul büszkén hirdetik a lámpák is a márkanevet, a tompított fény alapáron LED-es, a hátsó kibillenthető ablak elvileg csak a csúcsverzióhoz jár, de a gyártás elején előfordultak keveredések
A Jogger az aktuális, harmadik generációs Sandero/Logan páros, meg persze az aktuális Renault Clio CMF platformjára épül, szemből nagyon hasonlít a Sandero/Logan párosra, de nem teljesen azonos azokkal, jelentősebb magassága is árulkodó. A Lodgyhoz mérten sokkal modernebb a forma, a karosszéria 4,9 centivel hosszabb, 3,3-mal szélesebb is, a magassága viszont - hiába a SUV-os külső - 5,1 centivel csökkent. A tengelytáv 8,7 centiméterrel lett nagyobb, ami az utastérben hálás, a helykínálat még jobb lett. Az anyagminőség továbbra is az egyszerűbb fajta, de a Lodgyhoz mérten azért bőségesen van javulás a műanyagok kapcsán is, az ülések pedig egyrészt sokkal jobb tartásúak az első ülőpróba szerint, másrészt borításuk is maibb.
Kemény plasztikokból épül fel az utastér, de a műszerfal szövetborítása már a második felszereltségi szinttől jár
Az utastér valódi hétüléses, a leghátsó ülések egyenként dönthetők le és vehetők is ki a csomagtér növelésére
A műszerfal gyakorlatilag a Sanderóéval egyező: már a második, Comfort szinttől is jókora részén szövetborítású, a Dacia Schiller szalonjában álló is épp egy Comfort példány. Ehhez már alapáron jár a 8 colos érintőképernyő, de még navigáció nélkül, ami nem vészes hiány, hiszen jár hozzá a vezetéken keresztüli telefontükrözés lehetősége. Kereken 100 ezer forintért kérhető a navigációs, vezeték nélküli telefontükrözést adó csúcs fejegység.
A Jogger egyik ütőkártyája csak, hogy a legolcsóbb hétüléses, a másik az, hogy extrái kifejezetten olcsók.
Az első árlistához mérten ugyanakkor van némi áremelkedés, míg decemberben 5,169 millió forinttól lehetett rendelni, most 5,699 millió a belépő, a hétülésesért pedig alsó hangon 6,019 millió forintot kell fizetni.
Szatyorakasztó mindenképp jár, a légkondi automata vezérlése a Comfort szint esetén 50 ezer forint, itt az utas elé is bőven jut textilsziget
A kiállított Comfort szint további 650 ezer forint, de itt már kapunk sok más mellett parkolóradart, légkondit, bőrhatású kormányborítást, tempomatot, elektromos és fűthető külső tükröket, sötétített és elektromos hátsó ablakokat, valamint légkondicionálót is. Az extrák olcsók, az automata légkondi például 50 ezer forintba kerül, az első ülésfűtés 60 ezer forint, az első-hátsó parkolóradar, a tolatókamera és a holttérfigyelő pedig csomagban 150 ezer forint. Bár az extralista tételei olcsók, már a középső Comfort szintet is fel lehet extrázni 7 millió forint fölé, így van ez a kiállított autó esetén is, míg a csúcs Extreme verzió az erősebbik, 110 lóerős motorral már alapáron is 7,089 millió forint. Ehhez mondjuk sok extra nem is rendelhető már, a zsebből nyitó Dacia kártya, az automata klíma és a 16 colos alufelni, továbbá a tetőcsomagtartóvá alakítható tetősín is alapáras hozzá.
A hétüléses verziók árát a nagycsaládosok számára az idei évben még apasztja a 2,5 milliós állami támogatás, amivel a Joggger 3 519 000 forinttól érhető el.
Hét üléssel is 160 literes a csomagtér, azokat lehajtva 565 liter áll rendelkezésre, ha kiemeljük őket és a második sort lehajtjuk, 1,8 köbméter tölthető meg
Már a Comfort szinttől jár a moduláris, kereszttartós tetőcsomagtartóvá fordítható hosszanti tetősín, de az alapverzió még hagyományosat kap
Érdekesség még, hogy az alapáras motor a gyári LPG rendszerrel felszerelt TCe 100, ami két üzemanyagtartályával összesen ezer kilométer feletti hatótávot ígér, ráadásul autógázzal hosszú távon (főként a benzin ársapkája után) kedvezőbb üzemköltséggel kecsegtet. Ugyanakkor aki gyorsan szeretne autóhoz jutni, annak jobb választás lehet az élénkebb, 110 lóerős, 200 Nm nyomatékú, ám csakis benzines TCe 110, ami most hamarabbi szállítással várható. Egy biztos, az áremelkedés sajnos a Daciát sem kerüli el, nyilván az járt a legjobban ár és szállítási idő kapcsán is, aki decemberben, januárban rendelt (voltak is bőséggel), de most sem késő. Érdemes sietni, mert egyelőre az árak és a szállítási idők is emelkedést mutatnak.
A Jogger mellett a Dacia másik érdekessége a Spring villanyautó, ami szintén a kategória legolcsóbbja, ám állami támogatás (a nagycsaládosoknak) csak a hétüléses Joggerekre van
Aki tehát családi autót venne, már megtekintheti és ki is próbálhatja a
Dacia Schiller szalonjában a Joggert. Persze ne csak a szülők menjenek, hiszen ebben a kategóriában nem a vezethetőség a legfőbb szempont, hanem például az ülések kényelme, az gyerekülések besakkozhatósága, a harmadik sor és a csomagtér helykínálata. Ezekben a Jogger elég jól teljesít, de persze erről érdemes személyesen meggyőződni, a Schiller Autó Család M3, Tengerszem utcai szalonjában már van rá mód!
Már lehet és érdemes is barátkozni a Joggerrel a Schiller M3 szalonjában, ennél jobb ár/érték arányú családi autót nem találni a piacon