Így néz ki az elektromos autóversenyzés újabb mérföldkövét jelentő autó (Fotó: InsideEVs.com)
A 90 autóból mindösszesen 64 jutott el a célig, a versenyzők 29 százaléka kényszerült feladni. A teljesen gyári hajtáslánccal szerelt, 201 lovas, hátsókerekes, 82 kWh-s ID.4 mindösszesen bukókerettel, kagylóülésekkel, néhány plusz műszerrel, kartervédővel és egy terepre optimalizált futóművel megspékelve probléma nélkül teljesítette a távot, ráadásul a gyári menetstabilizátort is használva. Az 53-269 kilométeres szakaszokból álló verseny jelentős részén Tanner Foust vezette az ID.4-est, két szakaszt pedig Emme Hall keze alatt teljesített a kocsi. Mindez valahogy így nézett ki élesben:
A töltés egy részét egy bioüzemanyagot felhasználó generátorral oldották meg, de volt még egy módszer ami sokkal kreatívabb. Az ilyen versenyeken a legtöbb autó tréleren utazik a szakaszok közt, az ID.4 viszont saját lábán, vontatva érkezett mindenhová, az így keletkező gördülési energiát pedig az akkucsomag töltésére használták.
Jól látszik, hogy itt csak a kötelezőket módosították, és amit csak lehetett, meghagytak (Fotók: InsideEVs.com)
Scott Keogh, a Volkswagen of America elnöke elmondta:
"A verseny remek tesztje volt az ID.4 technológiájának, ráadásul kitűnő demonstrációja az elektromos autók képességeinek, hogy az első ilyen jellegű jármű, ami elindult a versenyen, be is fejezte azt."
Az ID.4 akcióban, némán repülve át a homokos talajon (Fotó: InsideEVs.com)
Tanner Foust a következőket fűzte hozzá mindehhez:
"Az elért eredmény az volt, amit vártunk. A szakaszok rengeteg kihívást tartogattak, de az ID.4 jóval stabilabb technika annál, minthogy egy ilyen verseny kifogjon rajta. Ez jól demonstrálja az elektromos járművek versenyképességét olyan területeken is, ahol még csak most kezd kísérletezne velük az autóipar."