Raliversenyt teljesített a hálózatból tölthető Outlander
Ázsiai raliversenyt élt túl a Mitsubishi Outlander PHEV
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mitsubishi nem bízza a véletlenre a hálózatból tölthető Outlander bevezetését. Az európai forgalmazás előtt komoly próbának vetette alá a különleges kocsit.
Az Asia Cross Country Rally nem éppen Dakar, de egy gyári villanyautónak már ez is merészség. Az Outlander állta a sarat, a dzsungelt, a vizet, a magas hegyeket, a port és a hatnapos szenvedést. A húsztagú összkerékhajtású mezőny kétezer kilométert tett meg a thaiföldi Pattaya és a laoszi Pakse között. A privát csapat színeiben induló Mitsubishi a 17. helyen ért célba, egy autó feladta a versenyt. Versenytársai között nem volt hasonló hajtású, a többségüket nagy teljesítményű dízelmotor mozgatta.
A Mitsubishi versenysportban elért eredményeit számos Dakar trófea színesíti, de ne feledjük, hogy az idei és tavalyi Pikes Peak amerikai hegyi versenyen elektromos kocsikkal is bizonyítottak. Az ázsiai dzsungel megpróbáltatásait az Outlander hiba nélkül teljesítette. Igaz, nem teljesen szériaautóval indult a pilóta. Az Outlander felfüggesztését és lengéscsillapítóit erősebbre cserélték, bukókeretet és alváz-megerősítést kapott a kocsi, a kipufogóját pedig az A-oszlop tetején vezették ki.
A Mitsubsuhi Outlander PHEV forgalmazása októbertől indul előbb Hollandiában, majd a skandináv országokban. Németországban már ára is van. A Mitsubishi Outlander plug-in hibrid száz kilométerenként megelégszik 1,9 liter benzinnel. Motorterében kétliteres, 121 lóerős benzinmotor kapott helyet, ez segít rá az elöl és hátul hajtó egy-egy 82 lóerős (60 kW) villanymotor munkájára. A három erőforrás közös maximális teljesítménye 203 lóerő.