Már a hatodik generációt tapossa az Impreza
A Subaru Impreza legendás státuszra tett szert rajongói tábora körében, ami ugyan nincs akkora, mint mondjuk a Golfé, de attól még hű követőkből (és raliversenyzőkből) áll. Míg a slárgerkompaktok sokszor kerülnek olyan tulajdonoshoz, aki csupán közlekedési eszközként tekint az autójára, és szinte bármilyen jó lenne neki, az Imprezát csak az veszi, aki kifejezetten Imprezát akar venni. Neve kissé megtépázódott mára, hiszen volt már belőle kompakt, kombi és szedán is, csúcsverziója nem is hordhatta magán mindig az Impreza jelölést (pusztán WRX volt), és elérhetősége sem volt mindig stabil. Most éppen kapható itthon az Impreza 10 és 15 millió forint közti indulóártól, de ez a kifutó, ötödik generáció, és sportverzió sincs belőle. De Amerikában már bemutatkozott a hatodik generáció, ami ott tavasztól lesz elérhető, utána pedig a világ többi részére is eljut, remélhetőleg hazánkba is.
Az USA-ban csak automatával rendelhető
Az új Impreza most - egyelőre - kizárólag kompakt kivitelű, és bár radikális stílusváltáson nem esett át, azért felismerhetően új. Elöl például egészen sportos megjelenést kapott, de be kell vallani, kicsit mintha több más modell frontrészéből gyúrták volna össze: a fényszórók az Infiniti Q30-ra, a hűtőrács pedig a Fordok első légbeömlőjére emlékeztet kissé. Oldalnézetből a Ford Focus is eszünkbe juthat, hátul viszont egyedi a stílus, az új BRZ-éihez hasonlítanak például a lámpák. Odabent viszonylag egyszerű, nem túl modern a kialakítás: dicséretes az álló tájolású, elég nagy központi érintőképernyő, de nincs például digitális műszerblokk.
Nem prémium az utastér, de megvan minden szükséges technológiai felszerelés, meg amúgy is a vezetési élmény számít az Imprezában
Persze nem is a dekorelemekért meg a legújabb kütyükért választ az ember Imprezát, hanem a vezetési élményért, amire már álló helyzetben is készülhetünk az alumínium pedálok láttán. De nem kell azért technológia terén sem csalódni az Imprezában, a vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay nagyon praktikus részlet, és egy sor vezetéssegítő és biztonsági asszisztens is elérhető. A futómű és a felfüggesztések átdolgozásával egy szilárdabb karosszériát értek el a japánok, ami elengedhetetlen a kanyarvadász vezetés során. Amerikában összkerékhajtással jön az Impreza és kétféle motorral: a 2,0 literes benzines boxermotor 152 lóerőt, míg a 2,5 literes 182 lóerőt ad le. Utóbbi egyébként a csúcsmodell RS, a WRX előtt is így hívták a sportos kivitelt. Mondjuk attól azért gyengébb, WRX-eket láthattunk már 250 és 350 lóerőt közti teljesítménnyel, de az új RS így is felülmúlja a jelenleg kínált egyetlen, 150 lóerős verziót. Az RS optikai tuningot is kap, fekete színre fújják például a visszapillantó tükröket vagy a 18 colos felniket, az utastérben pedig bőrt kap a kormány és a nyolcsebességes automata váltó, ami kormányfülekkel is vezérelhető. A dinamikus vezetéshez fontos még az új, elektronikus áttételezésű kormánymű. A csomagot vörös kontrasztvarrások és szénszálas dekorbetétek teszik teljessé, extraként pedig Harman/Kardon hi-fi is rendelhető.
A nem RS verzió is stílusos, bár a képen látható 18 colos felni extra