Ralira készítettek fel egy elektromos Minit Romániában, 150 kilótól szabadították meg
Távol került a Minitől a versenysport, az utóbbi időben leginkább Dakar szereplésüktől volt hangos a sajtó, ám a Countryman versenyautónak kevés köze van az eredeti autóhoz. A Mini mögött azonban komoly versenysikerek sorakoznak, kezdve az 1960-as években szerzett négy Monte Carlo rali győzelemmel, melyre most a román képviselet méltón emlékezett meg, és lépett vissza oda, ahonnan indultak, csak a legújabb autójukkal. Rajthoz állítottak egy elektromos Mini Coopert múlt hét végén, mellyel 3 perc 8 másodperces időt futottak az 5 kilométeres szakaszon.
Azonnali nyomatéka és 184 lóereje ideális a szűk kanyarokban, alacsony súlypontja és kiváló vezethetősége ideális belépő versenyautóvá teszik
Az autót nagyjából úgy készítették fel, ahogy a versenyautókat is régen, de itt a hajtáshoz most nem nyúltak. Vagyis a Mini Cooper SE 184 lóerős villanymotorja az első kerekeket hajtja, futóműve teljesen gyári maradt és az utcai gumikat hagyták rajta. A belsőt viszont szabvány szerint alakították át, kirakták a gyári üléseket és kárpitokat, helyükre két kagylóülés és homologizált bukócső került. 150 kilótól szabadították meg az amúgy sem túl nehéz kisautót, mellyel a manőverezhetőség elég sokat javult. A verseny célja természetesen nem demonstráció volt, csupán némi tapasztalatszerzés az akkumulátor hőmenedzsmentjéről és a villanymotor viselkedéséről fokozott terhelés mellett.
Gyári futóművön és utcai gumikon futott, csak a belsőt alakították át, a hajtás képességeit és az akkumulátor tűrőképességét vizsgálták a futammal