Ralilegendát idéz az új Clio Renaultsport 200 Raider
Clio Renaultsport 200 Raider: csak gyűjtőknek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nevét a Renault 5 Turbo húsz évvel ezelőtt kifutott utolsó szériájától örökölte a Clio Renaultsport 200 Raider.
A Renault a Raideren alkalmazza első ízben a legdrágább autókon is költséges extrának számító matt fényezést: a csillogásmentes lopakodó szürke vagy ördögi vörös dukkót fényes fekete tető, szárny, F1-stílusú hűtőrács-betét, diffúzor és tükörházak egészítik ki.
A Raider, a standard Clio RS-énél egy mérettel nagyobb, 18 colos kerekei is fényes-feketén csillognak, és az átalakítók a nürburgringi rekorder Megane Renaultsport 265 Trophy-n is feszülő Bridgestone RE 050A gumikat húzták rájuk. Kicsivel lejjebb ültették a hipergyors Cup futóművet, keményebbre cserélték a rugókat és a gátlókat, közvetlenebb a kormány-áttételezés, a kerekek mögött pedig vörös Brembo-féknyergek láthatók. Teljesen lesötétítették a hátsó oldalablakokat és a hátsó szélvédőt, valamint Raider embléma teszi teljessé a gép külső megjelenését.
Belül a fekete bőrrel borított Recaro ülésekkel kontrasztos a fordulatszámmérő fehér hátlapja, a modellek külön sorozatszámot viselő plakettet is kapnak. A vevők még arról is felármentesen dönthetnek, hogy a Renaulsport Monitor névre hallgató saját fejlesztésű versenyszámítógéppel, vagy Carminat TomTom Live navigációval kérik autójukat. Sajnálatos módon a Clio Renaultsport 200 Raider a szigetországi rajongók kiváltsága marad, csakis jobboldali kormánnyal készül és forgalmazását sehol máshol nem tervezik.