Raliautó készült az új Renault Megane-ból
A Prodrive építette meg a Megane R.S. ralikrossz versenyautót
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem a Renaulttól, hanem a Prodrive-tól érkezett a Megane raliautó, különleges megoldással, a gyári RS-nél nagyobb motorral, 600 lóerővel és profi pilótával.
Aki kicsit jártas a motorsport világában valószínűleg már akkor összerakta, ki fogja vezetni a vadonatúj Megane RS ralikrossz versenyautót, amikor azt tesztelés közben lefotózták. Ugyanis nagyjából azzal egy időben jelentette be Guerlain Chicherit, hogy a ralikrosszban folytatja, és már meg is kezdték a felkészülést. Akkor még nem lehetett tudni, hogy vajon gyári csapat készíti-e a versenyautót, mára már biztos, hogy nem. Most megmutatták a nagyközönségnek is, min dolgoztak, de nem a Renault, hanem a brit Prodrive húzta elő a kocsit.
Az embléma nem véletlenül hiányzik, a héj alatt tulajdonképpen semmi nem egyezik a 280 lóerős 1,8-as, összkerékkormányzású Megane R.S.-sel. A Prodrive nem csak hajtást, hanem futóművet is tervezett az aerodinamikai elemekkel feltuningolt Megane doboz alá. Az RS RX versenyautó motorja kétliteres turbós benzines, a Prodrive saját fejlesztése és 600 lóerőt teljesít mind a négy keréken, amit elöl hátul önzáró differenciálműveken keresztül juttat el az aktuális talaj felé. Itt van egy további érdekesség, a jobb tömegközéppont, alacsonyabb súlypont és kisebb rugózatlan tömeg érdekében a 300 mm-es hűtött féktárcsákat és négydugattyús féknyergeket a difik mellé építették, nem a csonkállványokra. A Megane RS RX raliautó és Guerlain Chicherit a ralikrossz bajnokság nyitófutamán debütálnak Spanyolországban, majd irány Portugália, Belgium és az Egyesült Királyság, valamint a bajnokság további futamai.