Könnyen felismerhetők két világbajnokról elnevezett különkiadások
A Monte Carlo Rally előtt néhány nappal mutatta be a Tokiói Autószalonon a két különkiadást a Toyota, melyek egyelőre csak koncepcióautó szintjén léteznek, de a hírek szerint hamarosan Japánban megkezdődik az értékesítés, és talán még más piacokon is. A két utcára szánt változat mellett megmutatták a GR Yaris Rally2-es változatát is, melynek homologizációjára még várni kell, de 2024-ben akár már a rali-világbajnokságon is ott lehet a típus.
Az Ogier változat kapta a visszafogottabb szürke fényezést
A Kalle Rovanperä és Sébastien Ogier nevét viselő limitált szériás autók nem csak küllemükben, de felépítésükben is eltérnek. Köszönhető mindez annak, hogy a névadó pilóták aktívan fejlesztették az autókat saját szájízük szerint. Ez az egyszerű vásárlónak csupán a nyomatékelosztás szintjén fog feltűnni, alapvetően ugyanazt az 1,6 literes motorral szerelt, 272 lóerős autót kapja, a különbség pusztán annyi, hogy a két limitált szériás modell nyomatékát 370-ről 390 newtonméterre húzta a japán márka.
A Rovanperä nevével fémjelzett autó erősen hajaz annak az autónak a festésére, mellyel tavaly bajnoki címet szerzett
Küllemében könnyedén megkülönböztethető a két különkiadás: a letisztultabb, egyszínű, szürke fényezéssel ellátott autó az Ogier különkiadás, míg a több színben játszó, a Rally1-es autó festését idéző piros-fehér-szürke GR Yaris a Rovanperä változat. Utóbbi a különleges fényezés mellé még egy méretes hátsó szárnyat is kapott, melyet a japán belpiacon eddig is lehetett rendelni a Yaris sportosabb változatához. Természetes, hogy mindkét kiadás ettől függetlenül a legmagasabb felszereltséggel, az RZ High Performance csomaggal érkezik, mely nagyjából az Európában kapható Sport-csomagnak felel meg. Ez tartalmazza az első-hátsó Torsen önzáró differenciálművet, a Michelin Pilot Sport 4S gumikat 18 colos kovácsolt BBS felniken, illetve feszesebb futóművet, szénszálas tetőt és nagyobb teljesítményű féket is.
Ahogyan a külsőn, úgy a beltérben is megmutatkozik a névadók személye. Az utastérben a varrásokat többszínű cérnával készítették, a finn pilóta esetében kék-fehér, míg a francia versenyző esetében kék-fehér-piros színekkel játszottak a dizájnerek. Emellett természetesen az elmaradhatatlan díszplakett is ott díszeleg az autóban, amely arról emlékezik meg, hogy kiről nevezték el az autót és éppen hányadik legyártott példányban ülünk. A Toyota az értesülések szerint a limitált széria vásárlóinak szeretne kedveskedni egy találkozóval, mely keretein belül azzal a világbajnokkal találkozhatnak, akinek megvásárolták a limitált szériás GR Yarisát. Arról egyelőre nem közölt információt a Toyota, hogy mennyibe fog kerülni a különkiadás, illetve arról sem számoltak be, hogy mennyit terveznek készíteni.