Rajtra kész az új Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Hétvégén már Daytonában fog körözni az új Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három éve mutatták be a Porsche Cayman GT4 Clubsport változatát, akkor még a 718-as jelölés nélkül. Az autó gyorsan az ügyfélcsapatok egyik kedvencévé vált, most pedig végre megérkezett a friss változat.


Tökéletesen időzítette legújabb versenyautójának bemutatóját a Porsche. Igen, a Clubsport vérbeli versenygép, bukócsövekkel és mindennel, ami a szabályok szerint a pályaversenyzéshez szükséges. Utcára pedig ott a sima GT4. A bemutatón azonban az is kiderült, hogy az ügyfélcsapatok „titokban” már kézhez kapták az új autót. Ugyanis miután a gyári gépről lerántották a leplet, a Michelin Pilot Challenge sorozatban (a Continental Tire Sports Car Challenge utódja) szereplő csapatok is előgurították a felmatricázott versenyautóikat.

Hétvégén tartják ugyanis az említett versenysorozat szezon előtti tesztjét, az első verseny pedig január végén következik, a daytonai 24 órás betétfutamaként. De visszakanyarodva a Caymanhez, érdemes megemlíteni, hogy ez a világ első versenyautója, amelynek bizonyos karosszériaelemeit természetes anyagokból gyúrták. Magyarul a szénszálas műanyag helyett mezőgazdasági melléktermékekből, például lenből és kenderrostból készült anyagot használtak, amelyeknek merevsége és tömege megegyezik a szénszálas műanyagokéval. Egészen pontosan az oldalajtókat és a hátsó szárnyat alkották meg az új eljárással. Mivel Daytonában elég kemény versenyek várnak az autókra, valószínűleg hamarosan azt is látni fogjuk, hogyan viselkednek ezek az anyagok egy csattanásnál.

Az autó hajtásáról 3,8 literes, hathengeres boxermotor gondoskodik 425 lóerővel, ami 40 lóerős fejlődést jelent az elődhöz képest. Az erőt pedig kettős tengelykapcsolós, hatfokozatú sebességváltó juttatja a hátsó kerekekhez. Az 1320 kilogrammos Clubsport első felfüggesztése egyenesen a 911 GT3 Cup versenygépből érkezik és természetesen a fokozott igénybevételhez szabott, 380 milliméteres acél féktárcsákat helyeztek mind a négy kerék mögé.
Hirdetés

Két verziót is készít a Porsche az autóból. Az egyik a „Trackday”, ami amatőr versenyzők számára ideális. Ehhez fix futóműbeállítás jár, illetve a légkondi sem marad ki belőle, persze már ez sem közúti használatra való. Ára 134 ezer eurónál (kb. 44 millió forintnál) kezdődik. A másik a „Competition”. Ebben már állíthatók a lengéscsillapítók (három fokozatban) és 80 literes tüzelőanyag-tartály helyett 115 literest kap. Sőt, állítható rajta még a fékerőelosztás is a pilótafülkéből, valamint sűrített levegős emelőrendszert építettek bele, ami szintén a versenyeken hasznos a boxlátogatáskor. Kormánykereke a 911 GT3 R versenyautóból érkezik és az automatikus tűzoltó készüléke is komolyabb, mint a Trackday változat kézi berendezése. Természetesen drágább is ez a változat, hiszen körülbelül 51 millió forintnak megfelelő eurót kell letenni érte az asztalra.

A leköszönő modellből 421 darabot adott el a Porsche, és a gyáriak szerint ez a szám felülmúlható a felfrissített változattal. Hivatalosan februárban kapják meg az első megrendelők az autókat, ám ahogy fentebb írtam Daytonában már mégis ott van néhány példány a csapatoknál. Az alábbi videóban már te is megnézheted mozgás közben az autót!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?