Több ezer Volkswagen tért haza Wolfsburgba, hogy megtapasztalják a felfrissült GTI Fan Fest élményét
Az alábbi videó elkészítéséhez Wolfsburgba látogattam, ahol nem csak a GTI Fan Fest kiállított autóit jártam körbe, hanem az Autostadtot és - ami a legfontosabb - a parkolóban a rendezvény találkozó részét is felfedeztem, hogy utána járjak a gyártó által felkarolt GTI összejövetel igazi hangulatának, és hogy magyar Volkswagen-tulajokat is megkérdezve kiderítsem: megéri-e átautózni fél Európán a saját Volkswageneddel egy ilyen rendezvényért? Az igazi csavar azonban csak ez után következett: egy Magyarországról éidelátogató Golf I váratlan meghibásodását Vasárnap délben, a a Volkswagen alapítványi múzeumának parkolójában javították meg, ráadásul egyenesen a múzeumból származó cserealkatrésszel. Ha kíváncsiak vagytok az élményre, az interjúkra és a különleges szerelés kalandjaira, akkor mindenképp megéri végignéznetek az alábbi videónkat a rendezvényről.
A video remek lett megint. Nem rossz a Kornél stílusa, de itt most a tartalom is olyan, ami számomra kifejezeten kedves. No nem a Golf hanem az Autostadt miatt. Tényleg nagyon jól bemutatod, de én a helyedben csináltam volna pár 20 percest magáról az Autostadtról (remélem felvetted : ) ). Mondjuk a Bugatti vagy a Lambó csarnokát nehéz visszaadni, de az egész együtt egy fél órás videót megérne.
Az Autosdtadt a világ legnagyobb autós vidámparkja https://egzostive.com/autostadt-the-greatest-automotive-theme-park/ . Persze a vidámpark német léptékkel mérhető. Senki se számítson olyan „gyerekes” élvezetekre ami pl Sinsheim Speyerben mindennapos. Inkább egy autós világkiállítás. Vicces volt látni amikor egy nyugdíjas pár jött ki valamelyik márka-csarnokból és az idős feleség a hatékonyságot magyarázta a férjnek, olyan természetességgel ahogy itthon két nénike a tegnapi győzike előző napi részét tárgyalja ki a közértből kilépve. Kulturálisan nagyon más nemzet, és ez a középnémet részre különösen igaz, áthatja a rideg professzionalizmus az embereket.
Az Autostadt építészetileg gyönyörű, igényes és rendezett, de mint élmény eléggé steril, nagyobb része annyit nyújt mint egy nagyobb igényes autókereskedés bemutatóterme. De a két múzeum-kiállítást tartalmazó 7 emeletes épület viszont minden szempontból kiemelkedő, és ahogy Kornél is említi, a világ autóiparáról szól, a VW modelljei egy elenyésző kisebbség, de még a formatervezési tárlatban is kisebbségben marad a konszern.
Mi csak második látogatásunk során szúrtuk ki az Autostadton kívül található olckúl VW múzeumot, pedig kötelező program minden benzin vérűnek.
https://egzostive.com/volkswagen-museum-wolfsburg-2021-part2-concepts/
A hely sokkal többet kínál, mint pár Golf vagy bogár, sok olyan modellt talál az ember, amiről alig vagy egyáltalán nemhallott (pl a farmotoros Passat előd Type 3 és 4) vagy az izgalmas dél amerikai SP2 sportkocsi. De az igazán látványos részét a tanulmányok képezik: lánctalpas Tuareg, W12-essel szerelt DIablo-öszvér (a Veyron projekt felvezetésére), vagy az XL Sport, ami az ultratakarékos XL1 csak egy elmebeteg Ducati versenymotorral. Szerintem remek kiegészítő az Autostadthoz.
És még baráti tanács, az Autostadt nem fog mindenkinek bejönni, de szerintem még ők is élvezni fogják az Autostadtól nem messze található PS Speichert, amely egy nagyon látványos privát múzeum alig 100km-re nyugatra. A tulaj töméntelen sok pénzt tett bele, és az egész kisváros a Speicherrről szól.
https://egzostive.com/tag/ps-speicher/
Én sem vettem komolyan és mindössze egy órát szántam rá Wolfsburg felé, de nagy hiba volt. Pár évvel később már egy egész napos túra kerekedett belőle mert közben 4-5 raktárát is megnyitottak, köztük van olyan ami önmagában is több és jobb mint pl itthon a(z amúgy remek) Kaáli Mőzeum.