A Jazz Crosstar verziója nem csak műanyagozásával különbözik: 4,09 méterével 4,4 centivel hosszabb, 2,9-cel szélesebb, 3 centivel magasabb is a normál Jazznál, 3 milliméterrel még tengelytávja is nagyobb
Ha már a bevezetőben a generációkra utaltam, gyorsan tisztázzuk, a Jazz első generációja alatt azt a Jazzt értem, ami a hazai használtpiacon is nagy népszerűségnek örvend. Olyannyira, hogy szerintem egy kicsit túl is van árazva, amire a tulajok rendszerint azt mondják: azért, mert jó. Igen ám, de sok másik jó autó is van a piacon! Ez pedig igaz az új, negyedik generációs, már csakis hibridként kapható Jazz kapcsán is. Jó, de nem szerényen árazott. A 6,99 millió forintos alapárral debütált új Jazz ma már 7,239 millióról indul, az Executive csúcsverzió kereken egy millióval több, a csakis azzal az ellátmánnyal kapható Crosstar pedig még fél millió forinttal drágább. A tesztautó esetén pedig még erre jött rá a kéttónusú metálfényezés 300 ezer forintos felára. Nem mondom, nem néz ki rosszul a körbeműanyagozott, Crosstar-sajátosság Surf Blue dukkó a fekete tetővel, de 9 millió forintért már kell is villantani.
A Crosstar is csak józan méretű, 16 colos, ráadásul a normál Jazzénél ballonosabb, 185/60 R16-os abroncsokat hordó alufelniket kap
A Jazz egyébként villant is: az alapáras e:HEV rendszerrel félig villanyautót kapunk. A kerekeket városi üzemnél mindig a 80 kW-os, azaz 109 lóerős és 253 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, természetesen az első kerekekről van szó. Amíg van kellő energia a csomagtérpadlóba épített lítium-ion akkumulátorban, addig a Jazz némán, lassú tempónál persze hanggenerátorát hallatva ufóhanggal mozog, a motor teljesítményéből adódóan kielégítő menetdinamikával. Ha kell, a benzinmotor azonnal indul, a Toyota hibridjeiből ismert elv szerint azzal a villanymotorral, amivel aztán áramot termel, a hajtó villanymotor és persze az akkumulátor számára. A nyomatékosztást itt is egy eCVT osztómű adja, autópályás tempónál viszont egy kuplung által a benzinmotor közvetlenül hajt, a villanymotor pedig az intenzív gyorsításoknál kapcsolódik be. Erőteljes gyorsításnál az olyankor konstans magas fordulaton pörgő benzinmotor már jól hallható, nem is túl kellemes orgánummal, ám a hibridekhez szokottakat ez aligha fogja zavarni, a többieket igen.
A Jazz ma már mindenképp hibrid, alapáron elöl-hátul LED fényszórós, felármentesen jár az automata távfénykapcsolás is
Vajon mit tudott fogyasztás terén a Jazz, amikor a hazai bemutatón a kollégák sorra 4 liter körüli átlagokat értek el?
A csaknem 400 kilométeres teszt során pontosan hozta a 4,8 l/100 km WLTP értékét, ami nem olyan elképesztően jó, de reális, nem mellesleg ez az étvágy zömében autópályán, azon kívül pedig rövid távú használatokkal adódott. Mi volt a bemutató tesztköreinek a titka? Az, hogy már üzemmeleg motornál, városi tempóval adódott, a teszthét végén a biztonság kedvéért én is csináltam egy ilyen próbát: úgy 3,8 l/100 km értéket sikerült elérni. Ez már pontosan olyan szint, aminek üzemanyagköltségére akár egy plug-in hybrid, vagy közterületi töltőt használva egy villanyautó is büszke lehetne.
A kormánykerék nem csupán kétküllősségével egyedi, belseje külön mozog, az osztott első tetőoszlop szokatlanul jó kilátást ad
Óriási a hátsó lábtér, elöl.hátul kényelmesek az ülések. A Jazz a japán Yoo no bi filozófia szerint készült: esztétikus és ergonomikus kialakítással kíván tökéletes lenni
A Jazz közben "szinte hagyományos modell", csak benzint kell bele tankolni, továbbá minden egyéb jellemzőjével hozza azt, amiért csaknem 20 éve szerethetjük: tökéletesen kiszolgál. Az új, osztott tetőoszlopos első szélvédővel mindennél jobb kilátást, 90 fokos kitekintési szöget kapunk belőle, hátsó ülése még mindig az egy mozdulattal síkba fektethető, illetve felhajtható ülőlapos, amivel mintegy 1,2 méter magas rakterületet alakíthatunk ki. Ráadásul a hátsó üléssornak nem csak a variálhatósága, hanem a lábtere is mágikus: középkategóriás modelleket idéző, 31 centis térdhelyet kapunk az amúgy kisautós méretű, 4,09 méteres meredekhátúban. Igaz, a Crosstar csomagtere alapból csak 298 literes, ám a hátsó ülések nem csak többféle módon hajtogathatók, alájuk még pakolhatunk is, így a kis parkolóhelyigényű autóba meglepően sok cuccot gyömöszölhetünk bele.
Alaphelyzetben 298 literes, kissé lépcsős padlójú, de legalább magas, fedélzeti bőröndöt állva is fogadó a csomagtér (A fotó Eneos termékmegjelenítést tartalmaz)
A hátsó ülések 60:40 arányban fektethetők a csomagtér síkjába, így 1199 literes, 1,5 méter hosszú rakteret alakíthatunk ki
Pakolórekesz és USB-csatlakozó is bőséggel jutott az utastérbe
A Jazz pakolóhelyek kapcsán sem áll rosszul: palacktartót mindegyik oldalajtaja ad, elöl még egyéb zsebbel is számolhatunk, kesztyűtartóból kettőt is kapunk, jókora rekesz került a váltó elé, mély a könyöktámasz rekesze, az elé és a műszerfal két szélére, a légbeömlőkhöz is került egy-egy palacktartó. Ez legalább annyira fontos az otthonosság tekintetében, mint az, hogy a Crosstar világos, nem mellesleg vízálló kárpitozásából a műszerfalra is bőséggel jutott. Azon a digitális műszerblokk grafikája nagyjából másfél évtizedes lemaradásban van, ellenben a középső, továbbra is Android alapú infotainment immár vezeték nélküli Apple CarPlay csatlakozást is tud, ha már csatlakozás: USB-ből négy is jutott, de mellé még 12V-os csatlakozó is került.
A digitális műszerblokk dizájnja nem épp mai, a központi érintőkijelző viszont már vezetél nélküli Apple CarPlay-t is ad
A Jazz a biztonsági ellátmányt is nagykanállal méri: a 10 légzsák a hátsó oldalsó, a sofőr térdét óvó és az ebben a kategóriában világújdonság első ülések közé rakott lufival együtt értendő. Van távolságtartós tempomat, táblafelismerővel összekötve ráadásul, de még sávtartó is. Igaz, utóbbi szinte használhatatlan volt, sok hibajelzés és fals terelés után jellemzően lekapcsolt. Először gyanakodtam, hogy ez csak a tesztautó hibája, ám a nem Crosstar új Jazz kapcsán is hasonló tapasztalatot olvastam. Többi jellemzőjével, kormányzásával, rugózásával (ami továbbra is elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, de persze fejlesztett), továbbá főként variálhatóságával és a külméretéhez képest jó helykínálatával a Jazz továbbra is egy nagyon ügyes közepes, nem is kicsi, de még nem is kompakt modell. Leginkább azoknak lehet érdekes, akik híján vannak a parkolóhelynek, ugyanis áráért akár már egy Toyota Corolla hibrid kombi is kapható, ami egy mérettel nagyobb autóként sem fog többet fogyasztani, igaz, annyi okosságot, ügyes részletet nem ad, mint a Jazz.
Kissé feszes, de még kényelmes rugózásával és 9,9 másodperces százas sprintjével a Jazz egészen jó vezethetőséget ad, villanymotorjával a "gázreakció" élénk, a fékpedál érintésére először természetesen visszatöltést kapunk
Értékelés
Pozitív
Remek helyhasznosító, városban csendes és takarékos
Negatív
Nem túl nagy csomagtér, országúti gyorsításkor hangos benzinmotor, magas ár
Árak
Tesztmodell alapára
8 789 000 Ft (2020.09.16.)
Tesztautó ára
9 089 000 Ft (2020.09.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
72 kW (98 LE) 5500-6400 1/min-nél
Nyomaték:
131 Nm 4500-5000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.90 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Belső szélesség elöl:
1450 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
910-980 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
310 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1050 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1010 mm
Csomagtér magassága:
510-780 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1500 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
fokozatmentes automata sebességváltó
Nyomaték:
131 Nm 4500-5000 1/min-nél
Teljesítmény:
72 kW (98 LE) 5500-6400 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.90 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
4,8 l/100km
A hibrid Clio is hasonló pénzbe kerül, nem az árral van probléma, hanem a hazai jövedelmekkel.
Nem szép, viszont bitang ronda, viszont nem olyan ronda, mint amilyen pofátlanul drága!
Ha kinősz majd az óvodából, akkor felismered, hogy a szépség szubjektív fogalom, az pedig, hogy neked tetszik-e, a lőtéri kutyát se érdekli.
Az árat a hasonló műszaki tartalommal bíró, hasonló méretű, felszereltségű és variálhatóságú többi autóhoz szokás mérni.
A Honda jazz egy olcsó igénytelen kisautó volt, ami a praktikummal hódította meg azokat akiknek nem volt pénze egy nagyobbra vagy nem fért el nagyobb autó a garázsában.
A női vásárlókat pedig a viszonylag harmonikus formával és városi kezességgel tudta meggyőzni.
Ez kb egyik vevőkört sem szólítja meg, nem kisautó hanem egy nagyobb egyterű, a forma inkább férfias, de a Jazz első családi autónak sosem volt alkalmas, és szerintem nehezen is emésztenek meg ha valaki az elődből indul ki, egy ilyen mutatványra bármelyik márka vevői kiakadnának.
Ezzel az erővel kaphatott volna egy új nevet is, és akkor senki se rinyálna.
Bocs, de szerintem olcsó sose volt, mindig drágára volt árazva a Jazz, mindig az a matek jött ki, hogy húdejó, milyen praktikus, és mennyi hely van benne, de az áráért kapható nagyobb is, amiben hókuszpókusz nélkül nagy a hely.
Autós sajtó vhogy jól elültette a közvéleményben, hogy a Jazz a tuti használt választás, autókhoz semennyire sem konyító nőktől is hallottam már több esetben, emiatt van irreális ára használtan, idősen is.
hülye párhuzam, de 7,69 millióért 165 le-s új 0 km-es insigniákat hirdetnek, fura innen nézve 7,24-ért a belépő jazz…:)
Belül nagyobb, mint a hetes Golf, jóember. A piac pedig pontosan áraz : a praktikus, megbízható, nem elromlós, olcsón fenntartható kocsik jól tartják az árukat. Irreális ár nem létezik a piacon.
Mitől lett volna igénytelen a Jazz? Magad se tudod, hogy mit beszélsz.
„Ez kb egyik vevőkört sem szólítja meg, nem kisautó hanem egy nagyobb egyterű”
Pont akkora, mint az előző generáció, a tengelytávja még kisebb is.
„de a Jazz első családi autónak sosem volt alkalmas”
Az előző Jazz csomagtartója 305 literes (Golf VII : 305 liter), az üléseket ledöntve 1285 liter (Golf VII : 1000 liter). Szokás szerint alapvető ismeret hiányában minősíted az autót, ami épp a zseniális helykihasználása miatt népszerű, simán jó családi autónak is.
Ahogy az ADAC fogalmaz :
„Hinten findet man für einen Kleinwagen beinahe majestätische
Platzverhältnisse vor, die selbst in der Kompaktklasse nur selten
anzutreffen sind. Besonders die Beinfreiheit ist in dieser Klasse
einmalig großzügig bemessen. Sind die Vordersitze auf 1,85 Meter
große Personen eingestellt, reicht die Beinfreiheit für über zwei Meter
große Passagiere.”
A Wikin össze vissza vannak adatok, de amennyire én látom nőtt vagy 10 centit a 3. generációra, ami ebben a méretben már nem kevés.
A gond az hogy Golfot se nagyon vesznek első családi autónak.
A Jazz tipikusan második autó,
Én a 2. generációsból használtam, nem a fejedelmi az a szó ami megmaradt, igaz úgy hogy ilyen kisautókat nem szoktam vezetni (a Yaris is sokkolt pár éve a fepadosságával) .
nagyobb mint a 7-es golf.. hát bizonyos számokat/ aspektusokat kiragadni lehet, de azért hagyjuk meg hogy igenis léteznek a kategóriák, és a nagyobb autó többet nyújt, hogy mást ne mondjak a golfban nyilván nagyobb székek is vannak, emiatt a helykínálatot összehasonlítani kár, kicsi székkel lehet nagy a lábtér, attól még a lábad nem lesz rövidebb.
vezettem jazzt, szeretem a japán autókat, most is van, de azért a kategória, az kategória, mindenféle jó tulajdonságai ellenére egyszerűen nem tud felérni az adott, nagyobb kategóriának megfelelő sztenderdek szerint készült autókhoz…pl az említett golfhoz, akárhogy ragozzuk.
Irrealitás pedig létezhet a piacon, ha mondjuk a véleményformálók (itt: az autós sajtó) aránytalanul nagy befolyással bírnak a vásárlók tekintélyes részére, akkor az nem a piaci szereplők saját ítélete, ami egyensúlyt teremt a piacon.
Logikáddal élve, ha a piac jól szabályoz, akkor a megérdemelt helyén szerepel a Jazz, 2018-ban a 17-ik, 2019-ben a 23-ik volt az európai eladásokban kategóriájában. Kia Rio, Mazda 2, Fiat 500L nagyságrendje.
A Golf adatát honnan vetted? Mert hibás. A valóságban Golf V és VI 350L, Golf VII és VIII 380L. Még a IV-esé is 330 volt.
Megszólalt a hondabérenc pribék, aki nem látott még autót. Ez egy foschtalicska kivül-belül, 0 technikai szinttel (kb 10 éve tudtak ilyet a középszinten lévők) valamint egy kertibudi formával és alaktényezővel. Kisapám, ki a bölcsis ébredés után a csipát törölgeted a szemdből. össze kell tört néhány malacperselyt majd otthon, ha ebbe a gyerekjátkéba be akarsz szállni! Ha variálni akarsz és nem utazni, akkor menj az Ikejába!
„hülye párhuzam, de 7,69 millióért 165 le-s új 0 km-es insigniákat hirdetnek”
Nem hülye párhuzam, csak sánta. A legolcsóbb automata váltós Insignia 10,07 millió pénz, és az idei fészlifttel meg is érkezett a 3 hengeres 1.5 benzines alapmotornak.
Ez ma már nagyon kevés, nagyon sokért.
„Ez ma már nagyon kevés, nagyon sokért.”
Próbáltad? Ültél benne?
Barnikám, igyekszem mindig számok mentén vitatkozni. A Jazz iskolapéldája a kiváló helykihasználásnak, valamint nem a kis méretű székek miatt tágas, hanem a nagyon rövid eleje miatt, ami kifejezetten nagy belső hosszt enged meg. Ledöntött hátsó ülésekkel majdnem 300 literrel több csomagot nyel el, mint a Golf VII. Ez nem dicsőség, hanem állapot, a Golf is lehetne ilyen, ha úgy tervezik.
A Jazz mindenhol kiválóan tartja az árát, te valamiféle európai méretű összeesküvést sejtesz az autós sajtó részéről? 15 év alatt nem derült ki az internet világában, hogy túlárazott a Jazz? Ugyan már… Az történik, hogy a használt autók világában felértékelődnek azok a tulajdonságok, amelyeket felsoroltam. Yaris miért drága? Swift? IS 300h? Mert nagyon megbízhatók, a garancia lejártával se kell drága meglepikre számítani, bónuszként a Jazz meghazudtolja a külső méreteit, valamint szinte egyedülállóan variálható. A Zöld féle ínyencek nyilván nem vesznek ilyet, ők 147-es Alfába ülnek, ami szintén kiváló autó lehetett, csak a piac bünteti valamiért. Biztosan a sajtó…
2001 óta majdnem 7 millió Jazz fogyott, az nem olyan megalázó eredmény, tavaly is elment belőle gyenge 300 ezer.
autopunditz.com/wp-content/uploads/2020/04/Jazz-Fit.jpg
Ennek a 162 eszűnek a csomagtaró mérete e lényeg. Vegyél platós IFA-t az még ennél is nagyobb és vigyort fog varázsolni bánatos pofádra!
Ebben még ugyan nem ültem, de Jazz hagyomány, hogy úgy elfogadható a hátsó lábtér, hogy elöl szűk. Amúgy meg keskeny is volt belül. Kíváncsi lennék, de nem táplálok hiú reményeket.
Tegnap láttam élőben kettőt is. Nekem nem tetszik, pedig a korábbi Jazz-ek tetszettek. Nagyon béna lett a formája. Persze ettől másnak még tetszhet. Az ára annyi amennyi. Őszintén szólva ez ma már nem kiemelkedően sok. Idén nagyon nagy áremelkedések voltak. Egyrészt a gyenge forint miatt, másrészt a környezetvédelmi normák miatti emelések miatt. Februárban rendeltem egy Renault Capturt, ha minden jól megy kb. 2 hét múlva jön meg. Ha most rendelném ugyanazt, 1 millió 10 ezer forinttal lenne drágább, és a februári 0% THM helyett, most 4,99 % van. A többi márkánál is hasonló emelkedés volt. Az Insignia szerintem jó hasonlat volt, és sok más nagyobb autó kapható még olcsón, ezek mind készleten lévő autók, amelyek a vírus miatt beragadtak. Ezeket megvenni szerintem most jó üzlet. Ha ezek elfogynak, akkor „kiegyenesedik” a piac és akkor lehet majd reálisan árakat hasonlítgatni.
„A Golf adatát honnan vetted? Mert hibás.”
Szépen felmondtad a katalógust. Ha a valóságra is kíváncsi vagy, az ADAC megmérte helyetted :
https://kepkuldes.com/image/boRXel
Van egy stílusod…
Érdekes az oldal közölt infója. Jót derültem a típuson belüli akár 100-200-300 (!) L-es eltéréseken. De a néhánynál mutatott mért többlet tetszett a legjobban. : ))
A cikkhez: a cím jól összefoglalta az egész autót. A tehetős fanatikus talán megveszi. Talán. Mindenki másnak értelmezhetetlen az ára miatt.
Pontosan min derültél olyan jót? Az ADAC minden autót egyformán mér :
https://www.adac.de/-/media/pdf/motorwelt/so-testet-der-adac-autotest_30012.pdf?la=de-de&hash=90C0F6126D56F00D45FB9AE475AEB606
A Yaris és a Clio hibridnél pont annyival drágább, mint amennyivel tágasabb, jobban variálható vagy jobban felszerelt, esetleg kevésbé Renault. Egy 3 hengeres, 1000 cm3-es benzines VW Polo DSG 6 és 7 millió között van, én nem látom úgy hogy drága lenne a hibrid Jazz, mindössze hiányzik a kínálatból a 3 hengeres, gyenge, benzines fapad.
Nem kell okosabbnak lenni az okosabbaknál. A Golf VII csomagtere 380 literes. Ezt VDA szabvány szerint mérik, amely azonos feltételeket határoz meg minden gyártónak. Két megoldás létezik: 1. 10 cm x 10 cm x 10 cm-es kockákat kell berakni a csomagtartóba. 2. 20 cm x 10 cm x 5 cm-es kockákkal kell telerakni. Ahány befér annyi literes. Nem túl bonyolult. Ezek után tök felesleges zollstokkal, meg szemmértékkel szórakozni. Olyan ez, mint amikor légvonalban 10 km, de te tudsz egy rövidebb utat az erdőn keresztül 🙂
Nekem mindegy, hogy mit hiszel, mindenesetre a VDA biztosan nem határoz meg feltételeket minden gyártónak, lévén egy német autóipari szövetség.
Az ADAC ISO 8832 szerinti, 20*10*5 cm-es mérőtestekkel mér, marhára nem szemmértékkel szórakozik, viszont nem számolja bele azokat az üregeket, amiket sok gyártó igen.
Ezek alapján a Golf VII csomagtere a csomagtér padlótól a kalaptartóig 305 literes. Valóban nem túl bonyolult.
Szoktak mások is utána járni a dolognak, hasonló eredménnyel :
https://www.autobild.de/artikel/der-grosse-kofferraum-vergleich-449375.html
Minden gyártó VDA-ban adja meg a csomagtartó méretét (Európában legalábbis, mert azt el tudom képzelni, hogy Amerikában valami ottani nem szabványos mértékegységben). Szóval a Golf VII 380 literes. És pont. Az, hogy te annyira okos vagy, hogy mégis tudsz a légvonalnál rövidebb utat az erdőn keresztül, az egy másik dolog. Én valahogy sosem hiszek az összeesküvés elméletekben. De tudom, hogy sok embernek ez meggyőződése. Ennyi erővel mérjük le a hosszát is, hátha az is kevesebb, sőt még a tengelytávval is csalnak, állítólag meghajlítják a teret 🙂
Kicsit komolyabbra fordítva, ennyi erővel, ha a Golfnál elcsaltak 75 litert, akkor a többi autónál is elcsalhattak bármennyit, pl. ennél a Honda Jazznél is.
Valszeg N meg tudja magát védeni de a lényeget már mások is megírták. A VDA által használt módszer egy német DIN szabvány, ami pedig egy nemzetközi ISO szabvány németországi átültetése.
Ez a hogyan.
Az eltérő értékek viszont abból adódnak hogy nem ugyanazt mérik. A szabványos mérés ugyanis ad lehetőséget némi optimalizálásra, ami miatt egy középkategóriás SUVnél akár 200 literes eltérés is adódhat, amellett hogy a katalógusadat nem veszi figyelembe azt ami miatt kombit vagy SUV-t vásárol az ember (az övvonal feletti rész).
Vagy öt éve igyekeztem összefoglalni hogy mi a bajom ezzel: http://egzostive.com/idealis-csaladi-auto-ii-praktikum/
Itt berajzoltam hogy mi a trükk és mi az ami miatt a katalógusadat kétszeresen is irreleváns…
Vetted a fáradságot végigolvasni az Autobild cikkét?
A csomagtartó méretét nem VDA-ban, hanem literben adják meg a gyártók. Kétféle szabvány ismeretes : DIN 70020-1 és ISO 3820, előbbi a VDA ajánlásaira épül.
Azt nem vágom, hogy mit nem értesz azon, hogy a gyártók hajlamosak megszépíteni a valóságot, akár még csalásra is vetemednek, bár a Volkswagen nyilván nem tenne ilyet. Gondolom, te a károsanyagkibocsátást is szentírásnak vetted, a dízelbotrány csak az okoskodók és a rövidebb utat ismerők fejében létezett. Mivel az említett szabványok nem határozzák meg, hogy mit kell / lehet belemérni a gyártóknak, ezért ott szabad a pálya. A VW például beleméri a pótkerék helyét, valamint a csomagtérpadló alatti üregeket is, az ADAC pedig nem. Méghozzá egyetlen autónál sem, ezért a gyári adatokkal szemben az ADAC számai korrektül összehasonlíthatók. Vili?
Mivel neked 380 liter lehetett a jeled az oviban, ha attól megnyugszol, kijelenthetjük, hogy 380 literes a Golf VII csomagtartója, feltéve, hogy kivesszük a csomagtér padlót, a pótkereket és oda alulra is literes hasábokat pakolunk.
A többi gyártó sem kivétel, nagyobb szám = nagyobb érték a vevőnek, papír elbírja, szabvány nincs, ezért mantrázom neked, hogy van szervezet, amelyik pontosan ugyanúgy mér meg minden autót, ezért jó alap az összehasonlításra.
Valószínűleg a legértéktartóbb autó lesz a hazai piacon, a Honda adhatna minden eladott Jazz után százalékot Gödöllőre.
Nem is nagyon tudok más autót idehaza, amit csak azért vesznek meg az emberek használtan, mert egy kereskedő azt mondja, hogy jó.
Használt autót áruló kereskedőként mindenkinek elemi érdeke fűződik ahhoz, hogy minél kevesebb hibával vigyék vissza az autókat, mivel ő adja a garanciát, nem pedig egy importőr, illetve mögötte a gyártó.
Vagy influenszerként kap érte egy szabad szemmel látható pénzköteget. 🙂
Sajnos itthon a japánokat majdnem olyan részrehajlóan ajnározzák mint a német újságokban hazai márkáikat (bár azt nehéz überelni).
Vicces látni amikor az ecceri vásárló először koppan a valóság kemény padlóján, kiderül hogy az a szuper autó a benyomások alapján mégsem olyan szuper (persze attól még lehet tartós, csak ha véletlenül az sem, akkor minek is vette meg a végén?), a használt kínálat esetében pedig külön probléma hogy újonnan nem nagyon vette senki.
Az újautók értékvesztésénél az a bibi, hogy általában listaárat néznek így az általában 5-10%-ot adó japán márkák (és a VW csoport is ide tartozik) papíron jó értéktartást kínálnak, de valójában a többiek értékvesztése nem igazán annyi.
A legjobban eddig a 2 éves Alfa 147-ből szálltam ki. Ismerős a jó áron vett családi okból gyorsan cserélt 3er BMW jét minimális buktával adta el (Áfa mentes árral számolva persze).
A Honda fizeti a Becsületesneppert, ez k@rva jó … -:)))))))
Biztos ezért van, hogy az újan egyforma pénzbe kerülő 147-es használt ára ott végződik, ahol a Corolláé kezdődik :
hasznaltauto.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
És ez pont azért van, amiről beszéltem, nézz rá erre a TÜV jelentésre, figyelj a 11 éves autókra, nem látszik a német márkák ajnározása :
automotor.hu/hasznalt-auto/tuv-jelentes-2015-a-legjobb-es-a-legrosszabb-hasznaltautok-637203/
Nem hiszem, hogy kapna bármit is (német import használt jazz nem nagyon javítja a hazai Honda importőr helyzetét az új autó piacon), jól elvan a cége így is, nagyon durva nézettségét produkálnak a videói, már-már TC-s szintű megtekintései vannak index támogatás nélkül is.
Okosan csinálja amit csinál, próbál hiteles maradni, valószínűleg ennyi az egész. Ha a Honda helyében lennék, én forgatnék vele egy új Jazzes reklámfilmet (mint hidethepainharold Fiat multiplás videó, semmi komolyabb)
Talán a gyíkemberek fizetik…
Éppen most várom, hogy a februárban rendelt autóm megérkezzen. Nyilván tudom, hogy rendeltem bele pótkereket, így azzal a hellyel nem számolhatok. De ha nem rendeltem volna, akkor azért pl. egy nyaralás alkalmával egész sok mindent be lehet oda rakni. Az is egyértelmű, hogy minden autóban a kalaptartóig kell mérni.És az ember nyilván mérlegel is. Pl. egy Jetta csomagtartója sokkal nagyobb, mint egy Golfé, ami jó lehet ha az ember 4 személlyel megy nyaralni, mert jobban befér a sok bőrönd, sporttáska. De egy Golf meg akkor lehet jó a nagyra nyitható hátsó ajtó miatt, ha egy vagy két személy ül a kocsiban és nagyobb tárgyat kell berakni a hátsó ülés lehajtásával. Persze az Octavia meg mindkettőt veri, mert nagy a csomagtér és magasra nyílik az ajtó. Lassan 25 év szinte csak kombim és egyterűm volt (saját autóként), így eléggé képben vagyok. Ha a VDA nem is szentírás, arra biztosan jó, hogy arányaiban hasonlítson az ember. Pl. mindig tetszett a V60-as Volvo, de meglepődtem, hogy egy ekkora kombi csomagtere csupán 430 liter, miközben egy Clio kombi 443 liter.
Nem tudom mit rugoztok ezen a csomagtartó-liter szaron. Erre azt kérdezem,
Miért hány literes a böröndöd (vagy szatyrod vagy cucolni valód) ?????
Elmegyek megnézem az adott autót és eldöntöm hogy kell-e vagy sem.
És ku…ra nem azért veszek 9-millért egy ekkora kocsit hogy beférjen a sok cucc (ha cuccolni akarok veszek egy transitot vagy vivarot vagy valami hasonlót) Azt is megkapom 9-ért.
Golfhoz vagy Focushoz meg azért ne hasonlitsd mert nem egy kategoria (belsö igényességre meg sem ugatja akármelyik Europait sir róla hogy távolkeleti) Ettöl még lehet hogy nagyon jó autó de ne akard betudni neki azt is amiben van jobb.
„belsö igényességre meg sem ugatja akármelyik Europait sir róla hogy távolkeleti”
Hadd röhögjek cseppet rajtad. Tekintsünk el attól, hogy az európai szót kis betűvel írjuk, melyikről beszélsz? Dacia? Rolls? Ford? Mesélj pár szót a fenti Jazz belső igénytelenségéről. Miben nyilvánul meg?
Nem a Daciaról mert nincsenek egy árban de bármelyik olasz,francia,vagy német 100x szebb.
És igen tudom hogy a ford amerikai de az europában forgalmazott modelek is sokkal jobban néznek ki kivül belül mint ez.
Bocsi a svédeket kihagytam. De ha gondolod vedd nyugodtan ezt nem probléma csak ne akarj mindenkit megdumálni erővel a saját okosságodról.
Szerintem mindenki el tudja dönteni neki mi tetszik és mire van szüksége.
Egész egyszerűen te egy elfogult szemellenzős ember vagy. (ha legalább értenél hozzá de az se)
Az, hogy ötször írsz le egy hülyeséget, attól még hülyeség marad.
„bármelyik olasz,francia,vagy német 100x szebb.”
Ezt mivel tudnád bebizonyítani? Megméred, vagy mi? Legfeljebb arról lehet szó, hogy NEKED 100-szor jobban tetszik, de ez pont senkit se érdekel, mivel csak egy vélemény, az pedig mindenkinek van, tehát nincs szüksége másokéra. Terheltelek és azzal, hogy nekem mi tetszik és mi nem?
Szerintem azért van egy általános vélekedés, hogy mi a szép és mi nem. És szerintem is ocsmány ez az autó. Hirtelen nem is jut eszembe más ami csúnyább mint ez (amit ma is gyártanak)
Továbbra is ott tartunk, hogy semmiféle bizonyítékkal nem szolgáltál arról, hogy az autó csúnya, mindössze annyit tudtunk meg, hogy neked nem tetszik. Másoknak meg tetszik, döntetlen.