Már itthon az Astra L, elsőként a Schiller Autó Család tesztautóját tudtuk kipróbálni
Vezethettük már egy rövid körön az új Opel Astrát - 1,2-es, háromhengeres benzinesével kézi váltóval, illetve az 1,6-os csúcs hibridet -, most viszont az egyik első kereskedői tesztautóra lecsapva mégis meglepetést tudott okozni. A
Schiller Opel 1,2-es, 130 lóerős benzinese 8 fokozatú automata váltót kapott, amivel annyira meglepően jó és kerek egész lett, hogy tényleg leesett az állam. Induljunk azonban a kályhától! Az Astra tavaly volt 30 éves, az Év Autója díjas Kadett E-t váltva 1991-ben már F betűjelzéssel debütált. Hazai összeszerelése Szentgotthárdon 30 évvel ezelőtt indult, s lett a kilencvenes évek minőségi, de mégis elérhető családi autója, a magyarok igaz barátja.
Bár a műszakiság a franciáktól érkezett, a forma teljesen Opel, összességében pedig meglepően jól sikerült a legújabb Astra
Az aktuális, már L betűvel jelzett generáció az első olyan, ami már teljes egészében Stellantis felügyelet alatt készült, a műszakiságot az EMP2 platform V3 verziója adja. Ez önmagában is 50%-ban eltér a korábbitól, de egyebek mellett Opel-specifikus a kormányzás, számos futóműelem és például a lengéscsillapítók is. Hamisítatlanul Opel, mai Opel a forma is,
az Astra csúcsra viszi a Mokkával debütált új dizájnvilágot.
Már alapáron is adaptív LED fényszórókat kapunk, az orr az összes mai Opel közül is a legjobban idézi az eredeti Mantát
Éles vonalak, Vizor-orr, alapáron is adaptív LED, opcióként a kompakt kategóriában eleve kuriózum, ráadásul viszonylag olcsón (370 000 forintért) adott IntelliLux LED Pixel fényszórók jellemzik, utóbbiak 168 LED által adnak vakításmentes távfényt. Oldalról és hátulról is szépen, átgondoltan kidolgozott a dizájn, az ajtókat felnyitva pedig hasonló minőségi ugrást tapasztalhatunk, mint amilyet az első Insignia hozott az utolsó Vectrához képest. A kompakt kategória prémium színvonalát hozza ma az Astra, persze belülről is egyértelmű, hogy Opelben ülünk.
Az emblémát letakarva prémiumautóban hihetjük magunkat, sőt, ideje megszokni: az Opel már egyértelműen minőségi belteret ad
Minimálisan, csak 1,3 centivel nőtt a tengelytáv, de az utastér mégis érezhetően tágasabb, 4 felnőtt teljes kényelemben fér el benne
Alapáron is két darab 10 colos kijelzőből álló Pure Panel műszerfalat kapunk, változtatható képpel a sofőr előtt, példás grafikával és modern menürendszerrel, vezeték nélküli telefontükrözéssel középen. A hangerő tekerővel is, a klíma dedikált gombokkal szabályozható
Már az alapverziótól 10 colos a sofőr előtti és a középső képernyő is, mindkettő lapos dizájnú, fekvő formátumú, grafikájával az Astra hozza ki az eddigi legtöbbet a Pure Panel rendszerből, a sofőr előtti kép is változatosabb és izgalmasabb, mint a többi modellben, a középső kijelző még szebb felbontású, gyors, az autó kezelését segítendő magyar nyelvű animációk lejátszására is képes. A telefontükrözés vezeték nélkül is mehet, az adatkapcsolattal pedig maga az autó is képes vezetékes csatlakozás és szervizlátogatás nélkül frissíteni magát. Készülékünk lemerülésétől nem kell tartani: az USB-C csatlakozók 15 W-osak.
Alapáron AGR, a GS Line esetén AGR sport üléseket kapunk, a tesztautó Alcantara kárpitos, elektromos állítású és memóriás vezetőülése nagyobb kategóriákban is gond nélkül megállná a helyét
Ahogyan a kategóriában kiemelkedően jó fényszórót kapunk az Astrától, úgy Opeltől megszokott módon az ülés is elsőrangú. Igaz, a próbált GS Line verzió eleve AGR sport ülését a tesztautó még elektromos állítással és Alcantara kárpitozással is megfejelte (320 000 forintért). Bő kétszeres összegért perforált, szellőztethető nappabőr is elérhető, de az Alcantara ülések olyan jó tartást és kényelmet adtak, hogy nem mernék mást rendelni ezek helyett. Remek oldaltartás, szabályozható, tökéletesre állítható deréktámasz jellemzi, az ülésfűtés nem mellesleg már az alapverzióban is megvan. A GS Line esetén a kormánykerékfűtés is, a perforált bőrhuzattal nagyon jó fogást is kapunk, de
amiért igazán rajongani lehet, az a vezethetőség, amihez a közvetlen kormányzás is jelentősen hozzájárul.
Mindössze 4 milliméterrel nagyobb elődjénél az Astra L, tudása azonban nagyon sokat nőtt
Bár 1,2-es Astra eddig is létezett, sőt az Astra G-től létezik, ám ott még egy turbótlan belépőt jelentett, a leköszönő Astra K pedig hiába adott ugyancsak 1,2-es, háromhengeres, 110-130 lóerős, turbós benzineseket, azok még Opel egységek voltak, a többszörös Év Motorja díjas, egy ideje Szentgotthárdon is gyártott Stellantis motorok most először kaphatóak Astrában. Bár a kínálat nem túl széles: a 110 lóerős belépő felett a tesztautóba is került 130 lóerős kérhető még kézi és automata váltóval, s ezek felett már csak a 130 lóerős dízel, valamint a 180 lóerős plug-in hybrid szerepel.
Amilyen jó ez a 130 lóerős, többre nincs is igazán szükség.
Az 1,3 tonnás autóhoz nem tűnik soknak a benzines 130 lóerejéhez 1750/perc fordulattól társuló 230 Nm nyomaték, de ez nem is kevés. Sőt, az Astra sokkalta élénkebben mozog a vártnál. Már induláskor is meglepő a gázreakció, de utána is szépen szedi a lábát, ha nyomjuk a gázt, szépen megy. Valószínűleg az okos és gyors (8 fokozatú!) automata váltó is sokat hozzátesz az élményhez, nem engedi olyan alacsonyra a fordulatot, ahol ne lenne erő, ez egyébként az 1500/perc alatti tartomány lenne. A menetmódválasztót Sport állásba téve még magasabb kapcsolási pontokat és élénkebb gázreakciót kapunk, de a különbség nem eget verő, hiszen alapból is elég jóról beszélhetünk.
Stellantis motor most először került az Astrába, a 130 lóerős benzines élénkségével és szerény fogyasztásával is meglepetést okozott
A kompaktok körében tüzes, 9,7 másodperces a 100-ra gyorsulás, Németországban is bőven helytálló, 210 km/órás a végsebesség jellemzi, ami pedig nekünk fontosabb: az autópályás 130 km/órás tempó nyolcadik fokozatban 2200/perc fordulattal, csendesen és döbbenetesen takarékosan futható. Még utóbbi esetben is csak 5 liter körül fogyaszt, a tempót kicsit visszavéve pedig alatta. Az 1,2-es benzines, automatával! A dízel pedig még közel ~20%-kal takarékosabbnak ígérkezik. Az automata váltós, benzines a "legtorkosabb" Astra, WLTP fogyasztása 5,6-5,8 l/100 km, ez pedig az első próba szerint hozhatónak is tűnik vele, ami itt is 800 kilométer körüli hatótávot ígér, a dízel simán ezer kilométer felettit. És közben messze nem egy kompromisszumos autó, hanem olyan, amivel nagyon is kedvünk van utazni, pláne országúton, ahol nem csak a távolságtartós tempomattal kiszolgáltatni jó magunkat, hanem ténylegesen vezetni is, a futómű ugyanis egyszerre kényelmes, egyszerre élvezetesen stabil. Apropó távtartós tempomat: a második felszereltségi szinttől alapáron jár, automata váltóval araszolófunkcióval, a kamera- és radaralapú rendszer pedig inaktív állapotban is magától lassít, legfeljebb 50 km/órával képes csökkenteni ekkor is a sebességet.
Menet közben igazán praktikus a sofőrt körülölelő információ-csokor, a 130 km/órás tempó mindössze 2200/perc fordulattal, meglepő csendben és szerény fogyasztással futható
Egyértelműen a kompakt kategória élére igazolt tehát az Astra, nem is meglepő módon, hiszen műszakiságát a szintén jól sikerült Peugeot 308 adja, ám itt annál németesebb formát, hagyományosabb, de természetesen teljesen modern belteret kapunk. Az olyan extrák, mint az első-hátsó parkolóradar, az automata klíma, az AGR első ülés, az elektromos ablakok és tükrök, a LED ködfényszórók vagy épp a kulcs nélküli nyitás-indítás, a 6 hangszórós, telefontükrözős hifi, a tolatókamera vagy az alufelnik ma már alapárasak az Astrához. Jól láthatóan feljebb pozicionálták, mint az eddigieket. A két második felszereltség, az Elegance és a GS Line már kétzónás automata klímás, 17 colos alufelnis, a GS Line sok más mellett felülnézeti képes parkolássegédet is ad. Árai is ehhez mértek: a belépő 9,8 millió, az automata váltós GS Line 12,48 millió forint. Utóbbiakból 930 ezer forintos kedvezmény húzható le jelenleg, azaz ha nem is sokkal, de 9 millió forint alatt van már Astra, az élénk tesztautó pedig 11,1 millió forintért elhozható. És van még egy bónusz, mármint az 5 év/100 000 km garancián túl is: a tesztautón is látható menő Kult sárga fényezés felármentes. Nem is kérném egyéb árnyalatban az új Astrát, ami jelenleg kb. 5 hónapos, azaz a piaci átlaghoz mérten kedvező szállítási idővel érhető el.
Bár listaáron 12,48 millió forintba került a GS Line, azaz sportos csúcsfelszereltségű, automata váltós Astra, a Schiller Autó Család első tesztautója 11,1 millió forintos akciós árat kapott. Nem lenne meglepő, ha már meg is lenne a gazdája
Cikkünk megjelenését a Schiller Autó Család támogatta, köszönet az első próba lehetőségéért!
Árak
Tesztmodell alapára
12 480 000 Ft (2022.05.29.)
Tesztautó ára
11 100 000 Ft (2022.05.29.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
230 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,7 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6-5,8 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
230 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,7 s
CO2-kibocsátás:
126-131 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6-5,8 l/100km
12480000ft . Fantasztikus ár agy 1,2 -es motorért. 12334000ft-ért kapsz egy 280 lòerős HYUNDAI I30 N Fastback 2.0 T- GDI performance -ot. Szóval ?????????
Te láttál már olyan fizetett hirdetést, ami azt taglalta, hogy melyik alternatívák lényegesen jobbak?
Igen tudom, van külömbsèg, de hihetetlen, hogy egy német köntösbe bújtatott francia 1.2 es motorral drágább , mint egy 2000-es 280 lòerős koreai.
A szóban forgó koreai kazettás magnó gyártó azért adja annyiért azt a típust, mert amúgy a kutyának sem kell. A benne levő motorok rendszeresen mennek gallyra és gigabírságot kaptak miatta az USA-ban, annyi fogyasztóvédelmi szabályt szegtek meg a Theta II-vel.
Hát igen! Rajongani azt lehet,esetleg.Megvásárolni ennyiért semmiképp.Nem is tartom valószínűnek,hogy az utcakép szerves része lesz ahogy az elődei.
Na igen.
Valaha az Opel egy relatív olcsóbb német autó volt tűrhető minőséggel.
Dermesztő áron adják, kíváncsi leszek az eladási számokra.
bevezető áron 7.6-tól volt, most sajnos emeltek, 9 millió felettről indul, de az a helyzet hogy mai árak mellett ezzel a tudással, és jó alapfelszereltséggel nem kiugróan drága
illetve leginkább onnan kell nézni, hogy egyáltalán lehet kapni, ha 5 hónap a várakozás az a mostani helyzetben jó, amikor golfra, octaviara 1.5 éveket is mondanak (5 ajtós octavia most épp nem is konfigurálható) , akkor ez astra egy most rendelőnek még idén megérkezik, az belátható idő.
Azért van az a pont,amikor az ember már nem hajlandó kifizetni valamiért ennyi pénzt,még akkor sem ha lazán megtehetné.Mai árak ide vagy oda.De végül is mindenkinek szíve joga eldönteni,hogy neki megér e ez ennyit.
Egy Opel ruhába tett francia technikáért durva árazás!!
Egy melós autó, amiért egy melós 10 azaz TIZ EVIG SPOROL ! NORMÁLIS ÁRKÉPZÉS???
Nagyon durva árak ezek, de nem csak az Opelnél, hanem mindenhol. Pár hete láttam egy átlagos felszereltségű Nissan Quashqait-t, annak 12 millió fölötti ára volt.
Most erről az Astráról az jutott eszembe, hogy a nagybátyám pontosan 3 éve vett egy K Astrat. Akkor abból volt egy Best fantázianévvel ellátott modell. Minden extra benne volt, ami jól felszereltté tette és egy átlagembernek szüksége van rá. A motor rendes 4 hengeres 1,4-es turbo volt. És az az Astra akkor 5,2 millió Ft volt. Most egy jobban felszerelt 10 millió fölött van, és a motor 1,2-es 3 hengeres.
Két éve az akkor már kifutófélben lévő Suzuki Scross GLX (panorámatető, bőr,automata, 4WD,stb.) elhozható volt kolbászzsír-metál színben 6.7 mihályért. 1.4-es 140 lóerő.négy henger.
Kia Sportage Gold automatával 4WD-vel megkapható volt 8.7-ért. 1.6-os 177 lóerő, négy henger.
Renault Koleos (igazából egy Nissan xtrail, csak nem japán hanem koreai Samsung gyártmány) minden földi jóval,bőrrel,powertailgate,igaz dízel és CVT, de megvolt szűken tíz alatt.
Akkor néztünk autót, nagyon képben voltam.Ez autóárakban 2020 óta énszerintem 30 százalék infláció.
Lehet, hogy még több is mint 30%. Ahogy írtam az Astra gyakorlatilag a duplájára emelkedett, még akkor is, ha ez egy újabb típus más felszereltséggel, más motorral. És azt azért tegyük hozzá, hogy motorizáció terén visszalépés van. Mi 2020-ben 6,25 millióért vettünk egy Renault Capturt. 2 vagy 3 hete láttam egy rendezvényen, ugyanazzal a felszereltséggel 9,2 millió Ft. És szintén fontos, hogy 2020-ban 0% volt a THM, most meg nem tudom mennyi, de csak kamatra fizetnék 7-800 ezer Ft-ot, amire én 0 Ft-ot fizetek jelenleg.
Ja és még annyit, hogy az komoly, hogy az volt egy színárnyalatnak a neve, hogy „kolbászzsír metál” ???? 🙂 🙂 🙂
Ja és melyik kocsit vetted végülis?
Nem lett semmi.Elektromosra gondoltam volna a végén, de már azok is a csillagokban vannak…:(
Kolbászzsír-metál :))) én hívom így. Valami „copper” szín, azaz rézbőrű…:)Nem csúnya amúgy.
Elég feltűnő, pláne ebben a színben, de hogy milyen ára van…a jól felszereltséghez képest is sokallom.
Nem tudom, hogy váltják most a forintot eurora, de 11.1 millió vmi 29.000 Euro kell legyen. Tavaly vettünk egy Mazda 6 kombit, 2.5 benzin, automata, 12.400 km, 27.500 Euroba került.
Nem venném meg az Opelt.