A rajintelligenciának, azaz az autók közötti kommunikációnak köszönhetően akár felfestések nélkül is képes önvezetésre az autó
Jelentős frissítéscsomagot jelentett be a Volkswagen az összes ID. modellhez. A mostantól gyártásba kerülő autók már eleve az új, 3.0-s verzióval gurulnak majd le a gyártószalagokról, de a már eladott ID.-k is megkapják a hasznosabbnál hasznosabb funkciókat, a tervek szerint még június végéig. Bár több részlet is csak az extrafelszereltséget érinti, meg kell jegyezni, hogy komoly előrelépést jelentenek a villanyos VW-k használati értékében.
Teljesen automata parkolást is tudnak már az ID.-k
Az egyik legfontosabb újdonság a fejlettebb önvezetés. A sávtartó például már nem csak a sáv közepén tudja tartani a kocsit, hanem azon belül is képes manőverezni. Az adaptív tempomattal együtt ez komoly autonómiát jelent, de ehhez kell még hozzávenni azt is, hogy az irányjelzőt használva kezdeményezhetjük a sávváltást, és a kocsi már ezt is megteszi önmagától. Mindehhez egyébként csak meg kell érinteni a kormánykereket, nem szükséges szorosan, két kézzel fogni. Aki tisztában van az önvezető funkciók általános tulajdonságaival az autópiacon, az tudja, hogy a fenti funkciók összességével ez a szint bizony nem minden autóban érhető el - persze meg is kéri ennek árát a Volkswagen, ez csak a Travel Assist extrafelszereltség része.
A Travel Assist felismeri, melyik sávban vagyunk, és a navigáció ezt figyelembe is veszi
Szintén ritka újítás a rajintelligencia - az ID.-k mostantól képesek lesznek kommunikálni egymással. Például egy problémás forgalmi helyzet vagy baleset mellett elhaladva az autó értesíti társait a helyzetről, hogy azok ezt már figyelembe vehessék navigáláskor. Apropó okos navigáció: immár nem csak egyszerűen figyelembe veszi A és B pont között az elérhető töltőpontokat az útvonal kiszámításakor, hanem arra is figyel például, hogy igény szerint inkább két, rövidebb töltést iktasson be egy hosszabb helyett, ezzel is kímélve az akkumulátort. Az energiatelepet egyébként egy új program is védheti az elhasználódástól, 80%-ra korlátozza a maximális tölthetőséget, ha bekapcsoljuk. De vissza kell térni a rajintelligenciára is, ugyanis ennek további óriási előnye, hogy a Volkswagenekkel megtett utakat és azok környezetét a felhőben rögzíti a program, így később egy arra járó újabb autó már azokra az adatokra hivatkozva képes irányban tartani magát például akkor is, ha egyébként nincsenek, vagy nem megfelelőek a felfestések. Minél több ilyen kocsi járja az utakat, annál több helyen lesz használható később a legalább részleges önvezetés.
Öt parkolási manővert is betaníthatunk
Mindezeken felül jobban szót lehet érteni a beszédfelismerővel is (már ahol ez elérhető), és új funkciókkal bővül a szélvédőre vetített kijelző, illetve már százalékos formában is látható az aksi töltöttségi szintje közvetlenül a digitális műszerblokkban. Ettől nagyobb horderejűek a parkolást érintő változások: 20 km/h-ig merőlegesen, 40 km/h-ig párhuzamosan is keres parkolóhelyeket, és ha talál egy megfelelőt, teljesen automatikusan beáll oda (vagy be is fejezi az általunk megkezdett parkolást, ha esetleg elakadnánk). Ezen felül pedig már a Volkswagen is kínálja a korábban a BMW-kben bemutatkozott, forradalmi újítást: 50 méterig képes megjegyezni a parkolás folyamatát, ami hasznos például egy parkolóházba vagy udvarba beállva. Sőt, 5 ilyen parkolási manővert képes el is menteni, tehát nem csak az éppen elvégzett beállást képes visszafelé lejátszani, hanem egy gyakran látogatott helynél például megjegyzi a teljes be- és kiállási útvonalat, és gombnyomásra meg is csinálja. Ehhez képest már csak hab a tortán, hogy 125 kW helyett 135 kW-tal is tud gyorstöltést felvenni, és hogy apró finomhangolásoknak köszönhetően a téli hatótáv is megnövekedett.
Rengeteg információt kivetít a kiterjesztett valóságos head-up display