Raikkönen útban Az Autósport Hármas Koronája felé
Le Mans fele kacsingat Raikkönen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Peugeot a Le Mans-ba hívta tesztelni a 2007-es világbajnokot, Kimi Raikkönent.
Kimi Raikkönennek teljesen mindegy a jármű, ha gyors, menni akar vele. Eleve ajándékba kapott szuperlicenccel került a Forma 1-ben, majd amikor 2007-es világbajnoki címe után kifutott a monoposztós motivációból, atült egy WRC-s raliautóba.
Amikor megunta a navigátoros versenyzést, szerzett magának egy helyet a Nascarban. Ezen kívül versenyzett már pickuppal, motoros szánnal és gyorsasági motorcsónakkal is, úgyhogy tényleg nem ismer határokat. Most pedig úgy hírlik, hogy a Peugeot csapat ad neki lehetőséget, hogy kipróbálja magát a Le Mans sorozatban, legalábbis egy teszten vezetheti a 908-as versenyautót, és ha bejön neki, közösen kidolgozzák a folytatást, ami feltehetően a jövő évi 24 órás Le Mans-i futamon kulminálódna: a Peugeot nyilván örülne, ha újabb F1 bajnok nevét írhatnák autójuk oldalára (az elmúlt időszakban Jaques Villeneuve, Sebastien Bourdais, Pedro Lamy és Alex Wurz is vezette a kocsikat), a közönség általában kedveli Kimit, ő meg ugye versenyzőnek született...
Ugyanakkor Raikkönen úgy nyilatkozott, hogy a nagy megmérettetés előtt mindenképpen szeretne pár kisebb futamon is indulni, hogy szokja a hosszútávú versenyzés hangulatát, de nem lesz könnyű dolga, ha a rali- és Nascar-versenyhétvégék közé még szeretne beszorítani pár hosszabb futamot is. Mindenesetre ha minden összejön, és Raikkönen a győztes autót vezeti Le Mans-ban, akkor a továbbiakban azon kevesek közé kerülhet, akik versenyben vannak a nem hivatalos Az Autósport Hármas Koronája díjért.
Az Autósport Hármas Koronája (Triple Crown of Motorsports)
[kepallojobb=45961.jpg]Graham Hill, a hármas korona egyetlen viselője[/kepallojobb]
Ezt a nem hivatalos díjat az az autóversenyző kapja, aki karrierje során a világ mindhárom legnagyobb presztízzsel bíró futamának tartott versenyen képes győzelmet aratni. Az eredeti meghatározás szerint ez a három verseny a Monacói Nagydíj, a Le Mans-i 24 órás verseny, valamint az Indianapolis 500 - kétségtelen, hogy legendás versenyekről van szó.
Az egyetlen pilóta, aki egyszerre viselte mindhárom koronát, a brit Graham Hill volt, ő 1966-ban nyert a tengerentúlon, 1972-ben Le Mans-ban, és összesen ötször (!), 1963-ban, ’64-ben, ’65-ben, ’68-ban és ’69-ben nyerte meg a Monacói futamot. Mellékesen még két F1 világbajnoki címet is gyűjtött ’62-ben és ’68-ban. Megesik, hogy a hármas koronába Monaco helyett az F1 világbajnoki címet számítják, de még így is ő az egyetlen, akinek összejött a bravúr. A hármas koronát a négy nagy győzelem kombinációjából összetéve jelenleg három olyan versenyző van a világon, akiknek reális esélyük lehet még a cím megszerzésére. A kolumbiai Juan Pablo Montoya 2000-ben nyerte az Indy 500-at, majd 2003-ban Monacót. A kanadai Jaques Villeneuve 1995-ben győzedelmeskedett az Indianapolis 500-on, ‘97-ben pedig F1 világbajnok lett: Monacóban sosem tudott negyediknél jobb helyezést elérni, de Le Mans-t majdnem megcsípte, amikor 2008-ban másodikként végzett. Raikkönennek megvan Monte Carlo és az F1 világbajnokság, és ha beül a Peugeot 908-asba, még bármi történhet a végén. Ráadásul IndyCarral még nem is versenyzett...
[kepallojobb=45961.jpg]Graham Hill, a hármas korona egyetlen viselője[/kepallojobb]
Ezt a nem hivatalos díjat az az autóversenyző kapja, aki karrierje során a világ mindhárom legnagyobb presztízzsel bíró futamának tartott versenyen képes győzelmet aratni. Az eredeti meghatározás szerint ez a három verseny a Monacói Nagydíj, a Le Mans-i 24 órás verseny, valamint az Indianapolis 500 - kétségtelen, hogy legendás versenyekről van szó.
Az egyetlen pilóta, aki egyszerre viselte mindhárom koronát, a brit Graham Hill volt, ő 1966-ban nyert a tengerentúlon, 1972-ben Le Mans-ban, és összesen ötször (!), 1963-ban, ’64-ben, ’65-ben, ’68-ban és ’69-ben nyerte meg a Monacói futamot. Mellékesen még két F1 világbajnoki címet is gyűjtött ’62-ben és ’68-ban. Megesik, hogy a hármas koronába Monaco helyett az F1 világbajnoki címet számítják, de még így is ő az egyetlen, akinek összejött a bravúr. A hármas koronát a négy nagy győzelem kombinációjából összetéve jelenleg három olyan versenyző van a világon, akiknek reális esélyük lehet még a cím megszerzésére. A kolumbiai Juan Pablo Montoya 2000-ben nyerte az Indy 500-at, majd 2003-ban Monacót. A kanadai Jaques Villeneuve 1995-ben győzedelmeskedett az Indianapolis 500-on, ‘97-ben pedig F1 világbajnok lett: Monacóban sosem tudott negyediknél jobb helyezést elérni, de Le Mans-t majdnem megcsípte, amikor 2008-ban másodikként végzett. Raikkönennek megvan Monte Carlo és az F1 világbajnokság, és ha beül a Peugeot 908-asba, még bármi történhet a végén. Ráadásul IndyCarral még nem is versenyzett...