Räikkönen odacsapta a Ferrarit, Rosberg alatt megállt a Mercedes
F1: Hamilton nyerte az Alonso és Vettel klasszikus csatájáról is szóló Brit Nagydíjat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Räikkönen balesete miatt egy órát állt a Forma-1-es Brit Nagydíj, amin aztán Rosberggel is jól kiszúrt a technika ördöge.
A 19 futamból álló F1-szezon kilencedik versenyét, a Brit Nagydíjat Silverstone-ban rendezték. Az esős időmérőn Hamilton alaposan felsült – azt hitte, hogy ideje elég lesz a pole-hoz, azt hitte, a csúszós pályán már nem lehet megverni, utolsó gyors körét már be sem fejezte, erre öten is elé kerültek. A leggyorsabbnak – újból, idén negyedik ízben – csapattársa, a pontversenyben vezető Rosberg bizonyult, a Mercedes-pilóta közvetlen közeléből a négyszeres címvédő világbajnok Vettel (Red Bull), meglepetésre Button (McLaren) és Hülkenberg várhatta a startot. Az időjárás és a változó körülmények által megtréfált ferrarisok és a williamsesek a Q1-et sem „élték” túl, s csupán azt követően kerültek feljebb a rajtrácson, hogy a Lotusnál elkalkulálták az üzemanyag-mennyiséget, hogy Gutiérrez 10 rajthelyes büntetést kapott legutóbb Ausztriában, s hogy Chilton Marussiájában váltót cseréltek 5 pozícióért cserébe.
Amúgy még kiderült (címszavakban az elmúlt napok történései), hogy a Lotus szakít a Renault-val, s jövőre Mercedes-motorra vált. A Pirelli a jövő heti angliai teszten épp a Lotuson kipróbálja – a 13-asok helyett – a 18 colos kerekeket. A jövőben az unalmas repülőrajtok helyett izgalmasabb állórajtok lesznek a biztonsági autós fázis után. Egy pénteki szabadedzés erejéig Susie Wolff révén - 22 esztendő elteltével - ismét szerepelt női pilóta hivatalos tréningen, nagydíjhétvégén, Wolff kisasszony alatt mondjuk alig egy-két kört bírt a Williams… A Hockenheimringen – tisztán marketingből - elvileg újfent lehetőséget adnak neki. Räikkönen elismerte, hogy 2015 végén vélhetően immár véglegesen hátat fordít a száguldó cirkusznak, ami csábítja, az a ralikrossz és Le Mans. Az alapító Tony Fernandes eladta a totál sikertelen, konstans pont nélküli Caterham istállót, a vevő egy svájci/közel-keleti konzorcium. Az új csapatfőnök az egykori versenyző Christijan Albers. Az ex-csapatfőnök Cyril Abiteboul visszatért a Renault-hoz.
A Brit Nagydíj rajtsorrendje
- Rosberg (német, Mercedes)
- Vettel (német, Red Bull-Renault)
- Button (brit, McLaren-Mercedes)
- Hülkenberg (német, Force India-Mercedes)
- Magnussen (dán, McLaren-Mercedes)
- Hamilton (brit, Mercedes)
- Pérez (mexikói, Force India-Mercedes)
- Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault)
- Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault)
- Vergne (francia, Toro Rosso-Renault)
- Grosjean (francia, Lotus-Renault)
- Bianchi (francia, Marussia-Ferrari)
- Sutil (német, Sauber-Ferrari)
- Bottas (finn, Williams-Mercedes)
- Massa (brazil, Williams-Mercedes)
- Alonso (spanyol, Ferrari)
- Chilton (brit, Marussia-Ferrari)
- Räikkönen (finn, Ferrari)
- Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari)
- Maldonado (venezuelai, Lotus-Renault)
- Ericsson (svéd, Caterham-Renault)
- Kobajasi (japán, Caterham-Renault)
Kiesett
- Rosberg (német, Mercedes) 29. kör
- Ericsson (svéd, Caterham-Renault) 13. kör
- Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) 11. kör
- Räikkönen (finn, Ferrari) 1. kör
- Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1. kör
Leggyorsabb kör
- Hamilton, 1:37.176, 26. kör
[/keret]Következik július 20-án a Német GP a Hockenheimringen, majd rá egy hétre jön a hungaroringi Magyar Nagydíj.
A pontverseny állása
Hely | Egyéni | Pont | Csapat | Pont |
1. | Rosberg | 165 | Mercedes | 326 |
2. | Hamilton | 161 | Red Bull-Renault | 168 |
3. | Ricciardo | 98 | Ferrari | 106 |
4. | Alonso | 87 | Williams-Mercedes | 103 |
5. | Bottas | 73 | Force India-Mercedes | 91 |
6. | Vettel | 70 | McLaren-Mercedes | 90 |
7. | Hülkenberg | 63 | Toro Rosso-Renault | 15 |
8. | Button | 55 | Lotus-Renault | 8 |
9. | Magnussen | 35 | Marussia-Ferrari | 2 |
10. | Massa | 30 | ||
11. | Pérez | 28 | ||
12. | Räikkönen | 19 | ||
13. | Vergne | 9 | ||
14. | Grosjean | 8 | ||
15. | Kvjat | 6 | ||
16. | Bianchi | 2 |