Räikkönen kiborult, Hamilton nem szállt el
F1: ki mit gondol az első európai futam után?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Miért ilyen gyenge a Ferrari? Mit szól Räikkönen a szívatáshoz? Miként kezeli Vettel és Alonso, hogy voltaképp sehol nincs?
Megvolt a turbós hibrid F1 első európai versenye, de Spanyolországban sem borult fel az eddigi erősorrend, hiszen a Mercedes megint nagy fölénnyel nyert. Hamilton és Rosberg - az eltérő gumistratégia révén - harcolt is egy kicsit a hajrában, azonban a német zsinórban negyedszer is kikapott csapattársától, s így a brit jól átvette a vezetést az összetettben.
A Barcelonában először győztes Hamilton szimpatikusan elmondta, hogy Rosberg gyorsabb volt nála, küszködött az autó egyensúlyával, küszködött a szemcsésedéssel is, és szerencsére volt szüksége ahhoz, hogy maga mögött tudja tartani kollégáját. Rosberg szerint egy kör kellett volna még, s elkapja Hamiltont, na de majd Monacóban visszavág, és megismétli tavalyi sikerét.
Az először dobogós Ricciardo (úgy, hogy nem vették el tőle az eredményt, mint Melbourne-ben) elismerte, hogy semmi esélye nem volt a Mercedesekkel szemben, számára unalmas volt a verseny, de Monacóban talán ők ketten fognak vívni (a bronzért) azzal a Vettellel, aki a megőrzött friss szett szombati abroncsokon szép kis feltámadást produkált a 15. helyről. Szerinte a (70-80 lóerővel izmosabb) Mercedes-motor fenomenális, és Hamilton, illetve Rosberg is olyan jó pilóta és olyan jó munkát végez, hogy felesleges a Red Bull lemaradása miatt keseregni. A cél, hogy felzárkózzanak, s megnehezítsék a bajnokaspiráns dolgát. Szóval konkrétan nem hangzott el, de ezt az évet kvázi odaadták a Mercedesnek...
És mit gondol a lassú Ferrarival csak hatodik-hetedik Alonso és Räikkönen? A szégyenszemre körhátrányban célba érő Jégember állítólag csúnyán kiborult azt követően, hogy bár ő volt elöl, a szokásokkal ellentétesen nem vele játszották meg az okosabb három kiállásos taktikát, hanem Alonsóval... A spanyol is majdnem kört kapott hazai közönség előtt, s ahogy nyilatkozott, nem lepődött meg. Ennyivel jobb a Mercedes. Sajnos ugyanott vannak, mint Ausztráliában, nem tudtak fejlődni semmit...
Teljesen jogosan borult ki Raikkönen. Alonso miután megkapta a friss gumikat 1,5 másodperccel ment gyorsabb köröket.. Kb 15-17 másodperc hátrányt jelentett egy kiállás egy körben. Nem is értem miért nem voltak mindketten 3 kiálláson.. Talán azért, hogy Alonso javítson egy helyet?