Ráduplázott a Toyota a Suzukira a januári újautó-eladásaival

Növekedéssel indított a 2023-as hazai újautó-piac, de azért még ne bontsunk pezsgőt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még alig hevertük ki a 2022-es év összesítő adathalmazait, de közben már a januári számok is megvannak: mutatjuk, mennyi új autó talált gazdára 2023 első hónapjában, illetve hogy milyen márkák és modellek voltak a legnépszerűbbek!

A 2020 óta tartó válság ellenszele még mindig visszatartja az autóipart, ám a januári számok újabb reménysugárral szolgálhatnak. Növekedéssel zárta ugyanis a hónapot a legtöbb gyártó, köztük az első helyét jelentősen stabilizáló Toyota is. Ők 1447 autót adtak át az első hónapban, ami a tavalyi évi adathoz képest közel 30 százalékos javulást jelent. A Suzuki megtartotta második helyét, ám komoly visszaesést könyvelhetnek el, 31,5 százalékkal kevesebb, mindösszesen 705 autót tudtak eladni. Szépen csendben felkúszott azonban a harmadik helyre Korea, méghozzá a Kia sikerének köszönhetően: a tavalyi adathoz képest 4,8 százalékos emelkedéssel és 664 eladott autóval már-már a Suzukit szorongatják. Negyedik helyre csúszott így vissza a Ford, 28 százalékos csökkenéssel és 596 autóval, utánuk pedig az ötödik helyen a Dacia zárt 560 autóval és közel 60 százalékos emelkedéssel a Datahouse adatsora alapján.

Összesen 8314 autóval a 2022-es év első hónapját kényelmesen felülmúlja ez az adatsor, ám a 2021-es 8868 autótól még mindig el vagyunk maradva 6,2 százalékkal.

Típusok terén még mindig a Suzuki van azonban élen a 391 eladott S-Crossnak köszönhetően, amelyet a Kia Ceed követ 381 eladott autóval. Ezt követi 331 autóval a Toyota Yaris Cross, amely után a dobogóról éppenhogy lecsúszott 319 Dacia Duster és 270 Suzuki Vitara következik.
Hirdetés
Szegmensek terén - részben a Kia Ceed eredményének köszönhetően - még nem taroltak a SUV és crossover modellek, az első helyet ugyanis a kompaktok, avagy hivatalosabban megfogalmazva az alsó-középkategória vitte el 1746 eladással. Ott lépkednek viszont a nyomában a szabadidő-autók, a második helyen ugyanis 1707 autóval a B-SUV, avagy a legkisebb megemelt modellek következnek, a harmadik helyre pedig 1589 forgalomba helyezett autóval a C-SUV kategória, avagy a kompakt crossoverek következnek. Jelentős szakadékkal negyedik helyre kerültek a kisautók 648 eladással, amelyet éles kontrasztként 500 eladott autóval a D-SUV modellek, avagy a nagyobb szabadidőautók és 472 autóval a felső-középkategóriás családi modellek követnek. Nem szabad azonban örömittasan kijelenteni, hogy innentől felfelé vezet az út, és kifelé tartunk a válságból, a legtöbb autópiaci elemzés szerint ugyanis ezzel ellentétes tendenciák várhatóak az idei évben. 2023-ra ugyanis összesen nagyjából 10 százalékos csökkenést prognosztizáltak, ami jó eséllyel a rengeteg erre az évre átcsúszott, de még tavalyra várt rendelés átadása miatt nem látszik a januári statisztikákon. Természetesen ettől még reménykedni lehet, ám biztos következtetéseket csak a további néhány hónap számait figyelembe véve lesz csak érdemes levonni.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.02.01. at 18:29
    Permalink

    A magyar egy intelligens nemzet,egy okos nemzet.

    Ezt bizonyítja,hogy már évek óta a Suzuki meg a Toyota vetélkedik az elsőhelyen.

    Messze a két legjobb, legmegbízhatóbb márka.

    Csak a japán!

Vélemény, hozzászólás?