Quadrifoglio Verde néven csak kemény Alfák jöhetnek
Az Alfa Romeo az igazi sportmodelleknek tartja fent a Quadrifoglio Verde, azaz a QV nevet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Alfa a nemrég bemutatott 510 lóerős Giuliával egyértelművé tette, hogy nagyban szeretne játszani: QV modelljeivel a BMW M-ek ellen.
A Giulia ma az egyetlen igazi QV modell. Alatta minden más át lesz keresztelve
Az autógyártók életében is vannak jobb időszakok, meg olyan hullámvölgyek, amikor semmi nem akar jól sikerülni. Az Alfa Romeo életében, ha minden jól megy, akkor az új Giulia hozhatja el a rég várt fordulatot. Öregedő és hiányos kínálatukkal már évek óta nem tudtak ott lenni, ahová a patinás márka híre és történelme alapján való lenne. A Giuliával végre ténylegesen visszatérhetnek a sportos prémiumgyártók közé, és ehhez igyekeznek miden követ megmozgatni. Legújabb és legerősebb modelljük lepipálja a BMW M3-at is: állítólag 321-et megy és 3,9 másodperc alatt gyorsul százig 510 lóerejével.
A 170 lóerős MiTo ezentúl QV helyett Veloce néven fog futni. Nem rossz ám, csak nem igazi hot hatch
Az Alfa Romeo kicsit talán túlhasználta a Quadrifoglio Verde nevet, ezért most változtat a nevezéktanon. A QV modellek ezentúl igazi sportkocsik lesznek - ahogy a BMW-nél az M, a Mercedes-Benznél meg az AMG gyári tuningos autók. Az információ Pat Doughertytől, az FCA Fiat-Chrysler ausztráliai vezetőjétől származik. Dougherty egyetért azzal, hogy a MiTo és a Giulietta QV változatai nem érdemelték ki ezt az utónevet. Nem fogják persze beszüntetni a gyártásukat, csak a kisautó és a kompakt ma kapható legerősebb változatai ezentúl a Veloce nevet kapják. És a legjobb az, hogy talán van esély arra, hogy még vérmesebb kivitelek jelenjenek meg belőlük is, amik így ismét lehetnének QV-k.