Az újautó-eladások ranglistáját a régi rendelések megfogyatkozása formálta át májusban, így a lista élére a Volkswagen került
Szomorú véget ért az előző hónapok tendenciája az új autók piacán, miszerint a 2022-es év ugyanazon hónapjánál jobb eredmények születtek 2023-ban. Májusban ugyanis mindösszesen 8999 új autót helyeztek forgalomba az előző év 10 138-as, illetve az azt megelőző év 10 698-as adatához képest. Az első negyedéves adatok után ez komoly bezuhanás, áprilisban 5,9 százalékos, májusban pedig 11,2 százalékos csökkenéssel számolhatunk. Ilyen lenne, amikor már nem torzítják a képet a tavalyi évről megmaradt, idén teljesített rendelések? Fontosabb azonban,
kezd megszűnni az a trend is, miszerint a gyártási kapacitás szabja meg a forgalomba helyezések számát a vásárlóerő helyett.
Ez a jelenlegi adatsor esetében még csak tovább torzítja a képet, ami a később részletezett márkák és modellek esetén látványos igazán. Ám ahogy lassacskán minden gyártó utoléri a rendeléseket, úgy válnak majd egyre relevánsabbá az ehhez hasonló összesítések is, hiszen sokkal jobban fogják tükrözni a valós piaci helyzetet.
A Volkswagen mellett a Skoda is jól szerepelt, ez a két gyártó azonban még mindig teljesít régről megmaradt rendeléseket
Márkákra lebontva az előző hónapot toronymagasan a Volkswagen és a Skoda vezeti, a piac több, mint 23 százalékát tette ki ez a márka. A német gyártó 1069, a cseh partnere pedig 1055 autót helyezett forgalomba májusban. Ezt követi az első negyedév bajnoka, a Toyota, akik 896 új autót helyeztek forgalomba, ami nagyjából 10 százalékos részesedést jelent. Alig maradt le a dobogóról 820 eladással és 9,1 százalékos részesedéssel a Suzuki, az ötödik hellyel pedig a Kia kereken 500 forgalomba helyezett autója és 5,45 százalékos részesedése büszkélkedhet.
Lecsúszott az első helyről a Suzuki S-Cross, már csak a második legnépszerűbb új autó
Ha a májusi legnépszerűbb modelleket nézzük, akkor is egyértelmű a változás: a Skoda Octavia vezeti a listát 628 autóval. Ebből a modellből rengetegen kapják meg ugyanis ezekben a hónapokban a régóta várt új autójukat. A második helyen azonban viszonylag stabilan tartja a számait a Suzuki S-Cross 389 eladással, amelyet a Vitara követ 258 forgalomba helyezéssel. A dobogóról éppen hogy lecsúszott a Toyota Corolla 240 eladással, az ötödik helyezéssel pedig a 230 darab Dacia Duster büszkélkedhet. A kategóriákat nézve egyértelmű a SUV modellek népszerűsége, ám a C-szegmenst, vagyis az alsó-középkategóriát továbbra sem sikerült maguk alá gyűrniük a szabadidő-autóknak. Az év eleje óta a C-szegmens ugyanis 10881 eladással büszkélkedhet, amelyet már nem a B-SUV, azaz a legkisebb megemelt modellek követnek, hanem a C-SUV modellek 8620 eladással, és csak utánuk következnek a legkisebb crossoverek 8598 eladott példánnyal.
A Toyota is jól tartja magát, ám látszik, hogy ők már a jelenlegi, a legtöbb márkához hasonlóan visszaesett számú rendelést teljesítik
Sz.r ügy!
Eju nem ad zsét + Nincs mit lopni = A jónép meg kajárért gürizik.
Hát, ezen egyenlethez nem kell atomtudósnak lenni!