Próbán az Autó, Motor és Tuning Show Mustangja

Olcsó, mégis valódi élményautó született az Autó, Motor és Tuning Show által

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Carstyling.hu Tuning Show autóépítése nem új mutatvány, az idén épített Mustang által azonban az első igazi nehézfiút gyúrták át a háromnapos rendezvényen. Megnéztük, hogy milyen lett!


Azt talán túlzás lenne mondani, hogy idén új időszámítás következett be a hazai autószalonok életében, kronológiájukban azonban mindenképp egy mérföldkőhöz érkeztünk azáltal, hogy a kezdetben kifejezetten a tuningfanatikusokat kiszolgáló Carstyling.hu nyolcadik évére annyira kibővült, hogy egyszerre nyolc tárlatot is kínált, vadonatúj szalonautókat is kiállított, s minden korábbinál nagyobb, több mint 80 ezer négyzetméteres kiállítási területtel - Autó, Motor és Tuning Show néven - várta a vendégeket. A legtöbb autót soroló részleg most is a Carstyling.hu Tuning Show volt, melynek arénájában immár negyedik éve főesemény az autóépítés. A forgatókönyv ismert: a pénteki nyitáskor betolnak egy gyári állapotú autót, majd az három nap alatt demóautóvá alakul. Kezdetben Golf V, majd VI változott át, tavaly pedig egy Passat lett tucatmodellből demóautó. Idén e téren is mérföldkőhöz érkezett a csapat, a fronthajtású fritzeket egy hátul hajtó jenki követte, a jövőre 50 éves évfordulójához érkező Mustang egy 2011-es gyártású, de amerikai szokásra már 2012-es modellévű példánya.
Hirdetés

Az első amerikai, az első hátsókerékhajtású, az első V8-as és persze az első Ford, ami a rangos hazai tuning show-n épült át. Amúgy nem szerény kihívás, hiszen míg egy alap Golf bázisként kevéssé vérpezsdítő, a Mustang már eleve az. A munka egyébként nem volt nehéz, tudtuk meg az autót építésre ajánló és az eddigi átalakítások új karosszériaelemeiért is felelős Dózsa Ferenctől, azaz a DF Tuning atyjától. Ő ugyanis kifejezetten azért szeretett bele az amerikai legendába, mert nem csak stílusos megjelenésű, komoly teljesítményű, hanem legószerű egyszerűséggel szerelhető.

E példánynál mondjuk csak szolidan nyúltak a motorjához. A gyárilag 418 lóerős 5,0 literes, alumínium blokkos, 32 szelepes V8-as belsejébe nem másztak bele, éppen csak egy chiptuningot kapott. A BAMA SF/X3 flash tuner eleve dobott 10 százalékot, azaz bő 40 lóerőt a teljesítményen, mellyel ez a GT még a tavaly próbált Boss 302-nél is izmosabb lett, de további előny, hogy bármilyen további átalakításhoz – például egy kompresszor felszereléséhez – is hangolható lesz vele a motorvezérlés. Talán a teljesítménynöveléshez is hozzátesz még, de leginkább az akusztikai élményről szól a felszerelt Proex sportkipufogó. Utóbbi négy polírozott alumínium véggel mered hátra, és egyedi lökhárítótoldatból néz hörög a mögöttes forgalomra. Ha akarnánk, ezen példány minden bizonnyal 4,5 másodperc alatt teljesítené a 0-100 km/órás gyorsulást, mellyel bizony utcai ellenfelet nemigen ismerhet. Közben pedig bent - nem hosszan, de - lehet töprengeni, vajon a motor/kipufogó páros hangja vagy a gyorsulás a nagyobb élmény?

Legtöbbször persze inkább higgadtan vonul és mutatja magát a Mustang. Egyedi a GT 5.0 feliratozású gépháztető, a kopoltyús sárvédő és a hátsó oldalablakok „szűkítője” is, melyek itthon készített üvegszálas műanyagok. Utóbbi miatt a gépházban nem olaj, hanem a szintén üvegszálas műanyagtestű hajókból megszokott illat uralkodik. Meghatározóbb persze a GT-fóliázás, mely gyárilag extraként egyéb kiegészítőkkel járna, de mint azt a példa mutatja, profi autóbevonó fóliával ugyanúgy bármikor feldobható, mint például az ablakok sötétítése.
Az elöl MacPherson rugóstagos, a hátsó lengőkaroknál pedig Panhard rúddal összekapcsolt futómű állítható Eibach rugókat kapott a Tuning Show-n, a gyárilag 19 colos felniket pedig 245/40 R20 abroncsokat hordó 20 hüvelykesekre váltották, a fényszórók pedig a gyáriaknál erősebb fényű, de a tekintetet is morcosító, fekete hátterű projektoros halogének lettek.
Minőségi – a külső színnel harmonizáló, kék varrású – bőrkárpitozás került az utastérbe, az ülések háttámláján természetesen ott figyel a Mustang-embléma. A műszerfalra kevlár – hatású - betétek kerültek, a gyári rádió helyett pedig színes kijelzős, dupla-dines Clarion fejegység ad teljes multimédiás élményt. Kétségtelenül igényes munka, minket azonban bevallottan nem utóbbi, hanem sokkal inkább a motor és kipufogó mesés hangja nyűgözött le, meg persze a „Mennyiből hozható ki egy ilyen autó?” kérdésre kapott válasz. Az átépített, egyedi Mustang ára – Amerikából, alig használtan, esetleg parkolási sérüléssel – behozott autóval kalkulálva 9 millió forint környékén tud maradni. Úgy, hogy mellette 450 lóerő feletti teljesítményt, hátborzongató motor- és kipufogóhangot ad, fogyasztása pedig taposva sem több mint 15 l/100 km. Állítólag városban is érezhetően vihető utóbbi, országúton pedig a 10 literes érték alá is.
Ez már tuning a javából – mint megtudtuk, olyan tuning, amelyre Nyugat-Európában is bőven van kereslet, hogy mást ne mondjunk, autóinak zömét a DF Tuning sem a hazai utakra adja el. Ez pedig a Tuning Show, illetve a hazai tuningszakma számára is rang, hiszen jól mutatja, hogy az autók már nem csak a hazai vásárlók örömére, hanem kvázi exportcikként épülnek a magyarországi műhelyekben. Az évenkénti seregszemle tehát mind nagyobb érdeklődésre számíthat majd az elkövetkezendő években - kíváncsian várjuk, hogy az ütős Mustangot követően jövőre milyen modell és miként fog átalakulni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

7 thoughts on “Próbán az Autó, Motor és Tuning Show Mustangja

  • 2017.10.30. at 04:37
    Permalink

    olyan mintha mindent a homasita akcios polcarol banyasztak volna hozza, a szine is rusnya(ez szubjektiv) a felnik meg talan egy telepi golfon vagy suzukin jol mutatnanak de ezen rohejesek

  • 2017.10.30. at 04:37
    Permalink

    Igen, sajna az anyósüléssel szemben a szellőző mellett és a váltókaron is jelen van ez az érthetetlen jelenség.
    Ez olyan, mint ha egy 5-ös BMW-t hinnél M5-nek :O :))) (persze nem az új 3 turbós diesel-re gondolok)

  • 2017.10.30. at 04:37
    Permalink

    Reméltem, hogy valami fullosabb lesz, de nem. Meg nem értem, hogy miért van ráírva, hogy GT 500 ???? A GT az rendben, de mit takar az 500??? Ha a Shelby GT 500 ra utalna, akkor csúnyán eltévedtek, mert az meg 650 pacitól indul, meg egy kicsit másabb a kinézete is mint a sima Fordok. Mindegy tényleg egy kicsit gagyi lett ezzel a sok felesleges dologgal.

  • 2017.10.30. at 04:37
    Permalink

    Tényleg inkább vicces mint építés. Egy ilyen eseményre komolyabb brigád nem csinálna dísz kiömlőket, mert annyira szánalmas mint egy szárnyas swift.

  • 2017.10.30. at 04:37
    Permalink

    Maga az autó gyári állapotában tetszik, de amit műveltek vele kívülről, az kevésbé. A tunerek sokszor elfelejtik, hogy a kevesebb néha több. Ezek a spoilerek kívülről teljesen megbontják a karosszéria egységét, pedig ez gyári állapotában egy igencsak ütős formaterv. Ez a felni és az oldalsó beömlők szerintem nem passzolnak egy amerikai izomautóra.

Vélemény, hozzászólás?