Próbán a legnagyobb Európában kapható Mazda! Dízelmotorral!

Ha nem elég a CX-60 utasterének a mérete, akkor a CX-80 a te Mazdád!

Óriási autó, óriási siker? Simán mondhatjuk, hiszen a CX-60 a harmadik legkelendőbb típusa itthon a Mazdának. Csak a 6-os és a CX-5 népszerűbb nála. Ám most emelik tétet és a méreteket, itt a CX-80!

Miközben a legtöbben a Toyota sikerén csámcsognak, ami abból fakad, hogy mindenféle hajtásláncot kínálnak, szép csendben a Mazda is köszöni szépen, jól van, hiszen ők sem álltak be a „csakavillany” sorba. Magyarán olyan autókat gyártanak, amire a piacnak, tehát maguknak a vásárlóknak szükségük van. Ez azt jelenti, hogy szépen diverzifikálták a kínálatukat, de megfelelő arányban. Aki szeretne talál villanyautót, de van lágy hibrid, PHEV, full hibrid, benzines és dízelmotoros modelljük is. A CX-80 ezek közül konnektoros hibrid és dízelmotoros változatban vihető majd haza a CX-60 hét, esetleg hatüléses változataként.
Hirdetés
Ez azt jelenti, hogy a formai eltéréseket nagyítóval kell keresni, ami persze nem baj, hiszen ahogy a CX-60, úgy a CX-80 is a KODO formanyelvet követi, amely már sokakat levett a lábáról. Ehhez társul az „orrmotor hosszában” kialakítás fantasztikus aránya: Hosszú orr, rövd far, így még egy ilyen hatalmas SUV is sportosságot sugall. Szóval a formai különbség leginkább abból adódik, hogy hosszabb lett az autó tengelytávolsága és karosszéria hossza is. Méghozzá 25 centis növekedésről beszélünk mindkét esetben. Tehát egészen pontosan 4995 mm hosszú a CX-80, miközben 1890 mm széles (ez is 2,4 centis növekedés), a magassága pedig 1710 mm. A tengelytávolság pedig 3120 mm. Szóval igazán tekintélyes megjelenésű az autó, de mégis kecsesebb a kategóriatársaknál a fentebb már említett okok miatt.
Hirdetés
Elölről tehát könnyű összetéveszteni a CX-60-nal, de oldalnézetből már jól látszik, hogy hosszabb és a C-oszlop krómdísze is más. A hátsó lámpák is a szélesebb testhez idomulnak, a csomagtartón elhelyezkedő részük hosszabb és keskenyebb. Egy picit más a hátsó lökhárító díszbetétje is, illetve szerencsére nincs kamu kipufogóvég, de az igazit is elegánsan elrejtették. Körülbelül ennyi tehát szemre a különbség, illetve a két új szín is örvendetes, remélhetőleg bátran rendelik majd az ügyfelek az Artisan Red fantázianevű, szerintem leginkábba bordó felé hajló fényezést, vagy épp a Melting Copper tehát az „olvadt réz” színében játszó árnyalatot. Mindkettő rendkívül látványos és ugyanolyan jól illik a CX-80-hoz, mint a méltán híres Soul Red vörös. Bent is ugyanazok a formák fogadnak, mint a CX-60-bsn. Kiváló tehát az ergonómia, tényleg prémium az érzet és gyorsan otthonossá válik az egész. Az infotianment kezelése nagyon egyszerű a tekerőtárcsával és minden funkciógomb könnyen értelmezhető. Felszereltségi szinttől függően más és más lehet az utastér hangulata, de talán a világos színek állnak a legjobban az autónak már csak azért is, mert az eleve óriási térkínálat még szellősebbnek hat általa.
Hirdetés
A nagy durranás azonban a harmadik üléssor, ahol papírforma szerint akár egy 170 centiméter magas felnőtt is kényelmesen elfér. Valójában még az én 178 centimmel is élhető, de azért inkább gyerekek számára lett kitalálva. A második üléssor pedig lehet kétszemélyes is két fejedelmi hellyel, ez már vásárlóra van bízva. Bármelyiket is választja, a második sor 12 centit mozgatható hosszában, így még nagyobb lábtéralakítható ki a harmadik sorban, vagy nagyobb csomagtér. Ami mind a hát használt üléssel csak 258 literes, de a leghátsó sort lehajtva máris 658 litert kapunk és akár 1221 liter is lehet a második sor lehajtásával. Ugorjunk a hajtásláncokra. A 3,3 literes, sorhatos dízel továbbra is zseniális. A 48 voltos lágy hibrid rendszerrel kiegészítve rendkívül takarékos. A menetpróba során csak a kijelzőre hagyatkozhattunk, ott 6,5 literes átlagfogyasztás szerepelt, de a korábbi tesztünk alapján a CX-60-nal tudtunk ez alá is menni. Ha nem kínozzák, akkor hat alá is bekukkanthat. A 254 lóerő bővenelég minden helyzetben, a 8 fokozatú automatikus sebességváltó ügyesen teszi a dolgát, az erő mind a négy kerékhez eljut. Ha kell akkor 8,9 másodperc alatt 100-on van az autó és 219 km/h a vége, amit a német autópályán ki is próbáltunk. És ez is benne van a 6,5 literes fogyasztásban! Egyedül erőteljes gyorsításkor válik tolakodóvá a dízelmotor hangja, de akit ez zavar és amúgy is sokat közlekedik városban, választhatja a PHEV modellt is. Sőt, a sok városi kilométerhez ez az igazi. Akár 60 kilométert is tud tisztán villanyhajtással 17,9 kilowattórás akkumulátorral, de ha beindul a sornégyes 2,5 literes benzinmotor, akkor is nagyon halk, rezonanciamentes a járása. Ennek rendszerteljesítménye 327 lóerő é 500 Nm a forgatónyomaték, így szintén könnyedén lehet vel előzni, vagy akár vontatni 2,5 tonnát is. Gyorsulása is jobb, mint a dízelé, hiszen 6,8 másodperc alatt van százon, de „csak” 195 km/h a végsebessége. A gyári fogyasztása értéke 1,6 liter/100 km teljesen feltöltve. Csendessége miatt kellemesebb volt vezetni, de a viselkedése nemigazán különbözik a dízeltől. Mindkettőn érezni a nagy tömeget, de nincsenek aggasztó karosszériadőlések. Persze a nagy tömeg miatt nem kanyarvadászatra való, pedig az orrmotor hosszában, a kiváló balansz, a tűpontos kormányzás és a feszes futómű, valamint a tökéletes visszajelzés miatt néha azon kaptam magam, hogy mégis ezt csinálom. A Mazdánál nagyon értik ezt, még itt is átjön a Jinba ittai, (a ló és lovasa filozófia) de az üzemmódválasztót azért mégiscsak érdemes a normál módba rakni mert ebben brillírozik igazán a CX-80 igazi utazóautóként. Természetesen napjaink legszínvonalasabb biztonsági arzenálját nyújtja a Mazda, még olyan megoldást is alkalmaznak, ami segít automatikusan beállítani a testmagassághoz passzoló legjobb vezetési pozíciót. Ráadásul a CX-80 alapára sincs elszállva a kategóriában, hiszen a dízel már 19 899 900 forinttól vihető, a PHEV pedig 23 254 900 forintról indul.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.10.04. at 09:23
    Permalink

    A CX-60-as szerintem egy nehezen megindokolható választás a brutálisan sűrű és intenzív középkategóriás SUV piacon. Egy X5ös hatású batár egy X3-as (sőt) térérzetével és praktikumával. Az egyetlen reális ok az lenne hogy a Cx-5 nem elég igényes de valaki minden áron Mazdát akarna venni.

    Ez viszont teljesen más liga, hiába szinte ugyanaz az autó, a harmadik ülés és a méretes csomagtartó teljesen más piaci pozicióba teheti. A motorok mondjuk nem tudom mennyire piacképesek. Annyi biztos hogy a dízelnek már nem sok keresni valója van a kontinensen, ha nem változik a politikai szélirány.

    Ugye ez a textil betét a világos belsejű műszerfalon nem kötelező? Nekem nagyon nem tetszett (egy külüben remek hangulatú belső térben).

Vélemény, hozzászólás?