Presztízsmentes kényeztetés milliókért és százezrekért
Piaci körkép: francia nagykocsik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Valakit a hidegrázás kerülget, ellenben sokan esküsznek a közel ötméteres luxus Citroën, Peugeot, Renault modellekre. Igazságot nem teszünk, csak a piaci felhozatalt vizsgáljuk.
1993-as Citroën XM Break - a 690 ezer forintos ár a fele, de akár a harmada is lehet annak az összegnek, amennyit egy hasonló korú, 100-asból lett Audi A6 Avantért el mernek kérni
Mostanság már csak 3.0 literes, V6-os HDi dízellel árulják a magyar piacon a C6-ost, de a használtak között négyhengeres 2.2 HDi-t is találni - a biturbó erőforrással ez is jól mozog, csak nem szép a hangja, és nincs hozzá automataváltó
Jelen piaci körképünket két részre bontottuk. Első körben megnéztük, mit találnak a Használtautó.hu adatbázisában azok, akik nem ortodox Audi-BMW-Mercedes pártiak, akiket nem érint meg a Lexus mesterségesen létrehozott világa, és akiknek van annyi pénzük a számlán autóvásárlásra, hogy a használt francia kínálat krémjéből kanalazhassanak. Az igazságosság kedvéért ABC sorrendben válogattunk, így a sort a Citroën C6 nyitja.
Maximális és teljes körű kényeztetést biztosít a C6 2.7 V6 HDi Exclusive. Ez az ötéves példány 6 millió forint alatt megszerezhető, és a jó ízlésű új tulajdonos azonnal ki is dobálhatja azokat a borzalmas gumiszőnyegeket...
2007-es évjárat, 45 ezer km, 6 390 000 Ft
Meseszép ez a 607 2.7 V6 HDi, a fekete karosszériával remek párost alkot az elefántcsont hangulatú világos belsőtér. A fabetétek persze műanyagok, de ezt az olcsó trükköt sokkal drágább autóknál is alkalmazzák
Egy ezres híján 11 millió forint, de csak 2500 kilométer futott, és a legjobb motor van hozzá. Ha ez valakinek dilemma...
Amikor használt autót veszünk, sokkal fontosabb az állapot, mint az elkápráztató felszerelés. Biztos, hogy ezzel a 2007-es 607 2.2 HDi dízellel valaki boldog lesz, bőrülés és automataváltó nélkül is
Nagy autó, kis motor - ez a 2006-os évjáratú, modellfrissítés utáni Vel Satis Initiale a 2.0 dCi dízellel fut, és 3 millió forint alatt már elérhető
Nem kell mindig kaviár, avagy hiába a paletta 3,5 literes csúcsmotorja, az Expression komfortszintnél jóval gazdagabbat is kínált a Renault
A második körben azokra gondoltunk, akiknek nincsenek súlyos millióik fiatal, modern luxuskocsikat vásárolni, viszont a szó átvitt és valós értelmében is mindenáron ragaszkodnak a francia sármhoz, és fütyülnek rá, mit szajkóznak örökösen az ellendrukkerek. Mi azt mondjuk, mindenki üljön olyan autóba, amilyet szeret (és amilyet megengedhet magának), hiszen miért fáj például egy német autót hajtó tulajdonosnak, ha valaki Citroën XM, Peugeot 605, vagy éppen Renault Safrane volánja mögött ülve érez hozzá hasonlóan – most ezek a típusok következnek.
Gondos gazda kínálja eladásra az 1998-as Citroën XM modellt, amelynek birtoklása valóban csak akkor okoz örömet, ha a kocsi karban van tartva. Utazási kényelem tekintetében az összes konkurens a fasorban kullog mögötte
Egy jó állapotú Citroën XM megvételéhez valóban nincs szükség egymillió forintra, ellenben némi bátorságra igen, hiszen a típus nem a megbízhatóságával szerzett magának hírnevet. A különleges forma, a hidrós rugózás, a puha, fotelszerű ülések ugyan hamar meggyőzik az embert arról, hogy az XM páratlan autó, de észben kell tartani, hogy minden porcikája rendszeres és szakszerű karbantartást igényel, vitának helye nincs. Aki ezzel lélekben és anyagilag együtt tud élni, annak tényleg repülő varázsszőnyeg lesz a Citroën, amihez most adunk egy tippet. Karbantartott 2.5 TD Exclusive, 1998-as kiadás, 223 ezer kilométerrel, 900 ezer forintért. Akinek a kényelem mellett extra térre is szüksége van, vadászhat XM Break kombit, ahogy mi is tettük: 200 ezret futott, 1993-as, bőrüléses 2.0i benzines 690 ezerért.
Nem rengette meg a világot a Peugeot 605, így nem csoda, hogy az utcán már alig látni ilyen oroszlános típust. Ebben a svájci eredetűnek mondott 3.0 literes V6-osban a gyengébbik, nem 24 szelepes motor dohog
A 607-es előd Peugeot 605 sem formailag, sem műszakilag nem az oroszlános márka legsikerültebb típusa, mintha a 405-ös felnagyított kiadása lenne, ettől függetlenül sokan kedvelik. Ez a sokaság azonban nem tükröződik a nagyon szerény használtautó felhozatalban, ahonnan viszont könnyen tudtuk kihalászni ezt az 1996-os, csúcs SV felszerelésű, 3.0 V6 benzinmotorral hajtott, svájci importból származó 605-öst, 174 ezer kilométerrel az órájában, lejárt műszakival, 650 000 forintos áron.
Beleszürkül a tömegbe a Renault Safrane, amelynek elődje, az R25-ös is sokkal markánsabb jelenség volt. A tulajdonos nem titkolja, hogy kisebb hibái vannak a kocsinak, és ez az őszinteség a mai átverős neppervilágban mindenképpen értékelendő
A Renault Safrane a hajdani, még a számjelzéses Renault-korszakból származó R25-ös utódjaként jelent meg, de a nemzetközi piacokon nem igazán rezdült meg körülötte a levegő. Létezett belőle extra finom Baccara kiadás biturbó motorral, ám ilyet hiába kerestünk a Használtautó.hu oldalain. Igyekeztünk a legjobb példányt kiválasztani, mind évjárat, mind állapot tekintetében, de csak egy lelkiismeretes hirdetőre bukkantunk, és az ő 2000-es kiadású autójára, amelynek apróbb hibái vannak, és ezek ki is derülnek a leírásból. Akárcsak az imént említett Peugeot 605, ez a Safrane sem a legtakarékosabb változat a maga háromliteres, 24 szelepes, V6-os benzinmotorjával (az aktuális üzemanyagárak ismeretében ilyesmire szokás mondani, hogy pénztemető), ellenben megszerezni sem túl nagy falat: a 850 000 forintos irányárból az eladó szerint bátran lehet alkudni.
Na végre nem csak a német&olasz japán autókkal foglalkoznak!!!!!!! Különben ha veszel egy 10-20 éves audit v. bmw-t akkor mindenki azt gondolja rólad hogy egy 20 éves ficsur vagy.. És az is inkább a villogni vágyó 18-30 éveseknek való(audi&bmw.folkszvágen,mercii)
De. Egy 2005-ös Phaeton ezerszer jobb, mint egy 2005-ös Vel Satis.
Ráadásul ha ezekkel a mellőzött autókkal járunk,nem leszünk közutálat tárgya,mint pl ha Audival,BMW-vel vagy Mercivel járunk(főleg ha az fekete).Nem néz senki maffiózónak,vagy uzsorás kisebbséginek sem.Ma már ez is fontos..
„mindenki üljön olyan autóba, amilyet szeret… hiszen miért fáj például egy német autót hajtó tulajdonosnak, ha valaki Citroën XM, Peugeot 605, vagy éppen Renault Safrane volánja mögött ülve érez hozzá hasonlóan” Én ebben a megállapításban látom azt az igazságot, amit ki lehet mondani. A piszkálás jelensége ismert, amikor megvettem a 308-asomat, a rokonságból többen a véremet szívták, hogy miért nem német, miért nem japán, mert azok így, meg úgy, és egy francia csak sz… lehet. Hát nem! Én maximálisan elégedett vagyok, nem bántam meg semmit, szeretem a Peugeot-t, és igen, miért fáj például az audis sógoromnak, hogy miben ülök? Hiába kérdezem tőle, nem tud értelmes választ adni, csak puffog – és halkan megjegyzem, gazdagon szív a TDi motorjával…
Jó a cikk. A hidraulikus Citroenek tényleg nagyon kényelmesek. Viszont aki megvesz egy ilyen autót, az jobb, ha számol azzal, hogy valószínűleg nem lesz minden tökéletes az autón (olyan ugyanis, amelyik tökéletes, nagyon ritkán kerül eladó sorba), és a futómű, a hidraulikus rendszer, mind nagyon drága mulatság.
Ezen kívül kövezzetek meg, de nekem benzinessel valamiért jobban kellene. Biztos többet fogyaszt, de egy diesel egyszerűen nem tudja azt a vezetési élményt biztosítani (legalábbis számomra), mint egy benzines. Az Otto-motor hangja, dinamikája, karakterisztikája nekem valahogy hiányzona, ha ilyen autóm lenne.
Nem rossz cikk.Tényleg van élet a német autókon kívül is.Ugyan francia autókról van szó,de meg lehetne említeni a Lancia Kappát,az Opel Omegát ugyanebben a kategóriában.Azok is méltatlanul mellőzött típusok voltak.Mindkettő tágas,kényelmes autó volt,ellentétben az Audival,ami megvalósította a kívül nagy,belül kicsi koncecpciót.