Prémiumos utastérrel jön a második generációs Kia cee’d
Gyári képeken az új cee’d utastere
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Apránként, de érkeznek az információk a második generációs Kia cee'd részleteivel kapcsolatban, a külső megjelenést követően már az utastér és a modellváltozatok bevezetésének menete is körvonalazódott.
Az elődjénél hosszabb, szélesebb és alacsonyabb, de tengelytávját megtartó, Peter Schreyer-féle Tigrisorral átszabott Kia cee’d külső képeit követően most kiadták az első fotókat az autó átalakított utasteréről is.
Amint az a külső változásokból is kiderült, a Kia igyekszik egyre érettebb, prémiumosabb arculatot kialakítani kompakt autójához, és ezt a minőségbeli ugrást a beltérről lőtt fotók is tükrözik. Az természetes, hogy a bemutatkozó felvételeket nem alap, hanem valamilyen magasabb felszereltségi szintet képviselő verzióról készítették, erre utalnak a króm díszítőelemek, a középkonzol tetejére integrált nagyméretű színes képernyő, a tőle különálló vezérlőegységgel ellátott klímaberendezés, valamint a multifunkciós kormánykerék megjelenése is.
A köralakú, hosszú csőműszerekkel a repülés világára utal a Kia, az átszabott váltókar és a puhának tűnő borítások is a nagyautós érzeten erősítenek egy lapáttal. Több újdonságot egyelőre nem fedtek fel, hiszen már nyakunkon a genfi premier, de a különféle változatok ütemezéséről szolgálhatunk némi friss információval.
Számíthatunk arra például, hogy a háromajtós pro-cee’d verziót sokkal határozottabban elválasztják az ötajtóstól, így inkább olyan jellegű rokonság várható a két autó között, mint a VW Golf és a Scirocco esetében. A laposabb, több dinamizmust sugalló kasztniban debütál majd a Veloster 200 lovas 1,6-os turbómotorja, és így már érdekes jelentkező lehet a hot hatch kategóriában.
Az ötajtós cee’d várhatóan júniusban lép piacra, majd szeptemberben érkezik a kombi karosszériás cee’d SW, 2013 első felében a háromajtós pro-cee’d, majd jövő év második szakaszában a turbós sportmodell.