Prémium trükkökkel bajnok a Corsa légellenállása

Kisautók közt a leghatékonyabb légellenállással érkezett az Opel Corsa

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szélcsatornában edzették az Opel Corsát addig, ameddig nem lett a légellenállása kategóriájának legjobb értéke. Használtak pár trükköt, ami magasabb kategóriákban jellemző


Elektromos autónak fejlesztették a legújabb Opel Corsát, így nem csoda, hogy légellenállása az egyik legfontosabb tényező volt. Ugyanakkor nem csak a villanyautóra koncentráltak ez ügyben, hisz az új Corsa hagyományos hajtáslánccal is készül. Ennek hagyományos hűtőrácsa és akkumulátor nélküli padlólemeze van, vagyis ezekkel is meg kellett oldaniuk azt, hogy megfelelő legyen a légellenállás. Annyira sikerült jóra fejleszteni, hogy egyből a kategória élére ugrott, cW értéke 0,29 lett, amihez felhasználtak néhány okos trükköt.
Hirdetés

A padlólemezt több ponton teljesen sík lemezekkel burkolták le, a hátsó szélvédő fölé pedig egy légterelőt terveztek. Ezek miatt nem örvénylik az autó alatt a levegő, valamint jobb a leszorítóerő a hátsó tengelyen, magas tempónál jóval stabilabb az új Corsa, mint elődje. A légellenállásban viszont fontos szerepet játszik az aktív első légbeömlő, mely most először jelenik meg a kategórában. Attól függően zárja, vagy nyitja az első légbeömlőt, hogy a motornak kell-e hűtés, vagy sem, illetve mérlegel, hogy hatékonyabb lesz-e zárt ráccsal a haladás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?