Prémium téli abronccsal esélyesebb, hogy túléljük?

Kipróbáltuk, mit tud a Bridgestone legújabb téli abroncsa

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lassan itt a téli gumira váltás ideje, kipróbáltuk a Birdgestone új sorozatát. Nem meglepő, hogy jobb, mint egy olcsóbb termék.

Bőséggel van tapasztalatunk gumikérdésben, hiszen nem csupán téli- és nyárigumiteszteket készítünk évről évre a nonstopgumi.hu csapatával, hanem szezononként gumikommandózunk is velük. Látható, hogy egyre jobb a téligumizás aránya, de sajnos az is, hogy sok a koros abroncs, továbbá ijesztően sokan járnak már nyáron is téli gumival. Bár az eladási adatok egyre jobbak, még mindig azt mutatják, hogy a magyar autósok nem fordítanak elegendő figyelmet autójuk abroncsaira. Az európai adatokhoz képest nálunk többen, az autósok 40%-a választ budget, vagy olcsó kategóriás abroncsot autójára, míg csupán 30% prémiumot és szintén 30% középkategóriásat - az autókon persze más az arány, hiszen az előbbi számokban nincsenek benne a használt, Európa nyugati felén már selejtezett, zömében prémium, de kétes eredetű és előéletű abroncsok. Az európai összesített adatoknál közel 60% a prémium abroncsoké.
Ismerős helyszínen, a mogyoródi Groupama Tanpályán ezúttal a Bridgestone legújabb, Blizzak LM-001-es téli abroncsát és egy budget kategóriás kontrollabroncs közötti különbségeket ízlelhettük meg. Három helyzetbe dobtak be, de a saját tesztjeinken megszokott precíz mérésnek nyoma sem volt. A múlt heti tikkasztó hőség miatt az egyik próbánál még nyári abroncsokon mentünk. Csupán azért, mert ott a nagy sebességű kikerülést gyakorolhattuk korrekt nyomásra fújt abroncsokkal, és laposabb kerekű Golfokkal. Így itt nem is a tapadás volt a fő szempont, valamint túl hamar elkoptak volna a téli abroncsok. A különbség egyébként épp elég ijesztő, nagyjából 10 km/h különbséggel tudtuk megcsinálni a kijelölt manővert eltérő nyomásokkal (korrekt nyomáson kb 80 km/h, lapos gumikkal 70 km/h adódott. A lapos kerekekkel való küzdelem miatt mindenkit bíztatok arra, hogy vegye komolyan autója abroncsainak ellenőrzését.
Hirdetés

Az igazi próbák a körpályán folytatódtak, remek feladat volt kergetni a Bridgestone abroncsokkal szerelt kocsival a kontroll gumis autót, szemmel látható és remekül érezhető volt a különbség. Míg a budget gumikon guruló Golffal folyamatos küzdelem volt - mind a sofőrnek, mind a kipörgésgátlónak - a pályán maradni, addig a Bridgestone-os autóval gyerekjáték volt körözni. Továbbá felemás gumikkal szereltet is próbálhattunk, ha választanunk kell, inkább hátul legyen prémium abroncsunk, hamarabb vesszük észre, ha az eleje csúszik meg az autónak.
A rántópadot elengedett kormánnyal próbáltuk, így pusztán az abroncsok tapadásán múlt, mikor hagyjuk el a pályát. Itt fontos volt, hogy meddig csúszik az autó négy keréken, a Bridgestone gumival szerelt hamarabb szerezte vissza tapadását, hamarabb tudta egyenesbe hozni a menetstabilizáló. Nagyjából 10 méterrel csúszott tovább a kontrollgumis kocsi, ez veszélyesen sok, ha éppen egy álló kocsisor, még rosszabb ha egy óvodáscsoporttal teli zebra felé közeledünk. Most persze épp csak egy villámpróbára volt lehetőségünk, hamarosan komolyabban is beleássuk magunkat a téli abroncsok tesztelésébe, ahogy az már megszokott. Nem csupán két márkát fogunk összehasonlítani, ahogyan természetesen az ADAC is bővebb mintát vett - már idén is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 01:20
    Permalink

    CC nyári kopás minimális, alapvetőn nyári gumi ami télen is használható. Nem olyan, mint pl. a GY V4S, amit azért le lehet járni 30+°C-ban. Hóban/jégen, viszont a V4S jobb és mindkettőtől jobb egy top téli télen, de egy alsó közepes télinél jobbak, átmeneti időben, pedig a közepeseknél is.

  • 2017.10.28. at 01:20
    Permalink

    én mindig azt mondom, akár téli, akár nyári, hogy ésszel kell vezetni és kész és tudni, hogy milyen abroncs van alattad. a legolcsóbb kategóriából pedig NEM vásárolni. Már a közép alja is so-so kategória és, ha tudja az ember, h az van alatta, akkor lehet vele menni.
    a legmagasabb kategóriának már sztem lelki ráhatása van és önbizalmat ad…szállnak is el ugyanúgy pilot sporttal is…..ott is ésszel kellene vezetni.

    a 4 évszakos nekem fura, a CC-re kíváncsi lennék, hogy mennyire kopik nyáron és mennyire tapad.

  • 2017.10.28. at 01:20
    Permalink

    Én is többször megjártam már téligumival. Egyetlen helyzetben (ha leesik a hó) jobb, de akkor fényévekkel. Aki esőben úgy megy téligumival, mintha jobb gumija lenne, az könnyen meglepődhet, amikor elszáll a szokásos kanyarban…

  • 2017.10.28. at 01:20
    Permalink

    Ehhez mostani kedvenc történetem: gumistól hozom el a ts860-at kedvesem kocsijával, amin cc van. A gumis meglátja és kiselőadásba kezd, hogy milyen szarok a négyévszakosak és most “kedvező” áron tudna semperit speed grip2-őt adni. Aztán nem kicsit volt meghökkenés, amikor mondtam neki, hogy abból dobtuk le a három éveseket, mert életveszély volt velük menni az átlag őszei/téli magyar utakon (= latyakos, vizes út, pici pluszok), és havon is messze vacakabb volt, mint a cc. Ez van, fejlődik a tudomány, a közepes abroncsok meg megkapják az anyacég 10-20 éves mintáját, 10-20 évvel ezelőtti keverékét és gyártják csak a költségre figyelve…

  • 2017.10.28. at 01:20
    Permalink

    Bizony, főleg azok, akik már vezettek is valamilyen jobbat közülük. A lényeget fentebb már Kaller leírta, neked meg ajánlanám olvasgatásra pl. az alábbi tesztet: http://www.autozeitung.de/reifentest/winterreifen-test-2016-205-55-r-16

    Az általad lesajnált négyévszakosak közül az egyik legjobb (CC) nagyjából az összes körülmény között jobbnak bizonyult a cikkben tárgyalt -árazásban top – télinél. Összesen négy top abroncs, TS860, N DR4, UG9 és Alpint 5 volt nála jobb. Remélem ezek közül van valamelyik az autódon, mert különben még egy “négyévszakos fos” is jobb.

    Btw, saját tapasztalat is nagyjából összevág a tesztekkel, hogy ha sokat megy az ember, akkor vagy rakjon fel egy csúcs télit vagy valami jobb négyévszakosat, mert melegben (10° és felette, ami azért van bőven télen is) vagy pár évesen esőben a közepes téliek úgy viselkednek mint egy vacak kínai abroncs.

  • 2017.10.28. at 01:20
    Permalink

    MICHELIN CrossClimate erre az éghajlatra ami nálunk van tökéletes választás . A téli időben ha jól megnézed maximum pár nap van amikor havon kell menni a maradékot pedig hideg betonon/aszfalton vizes körülmények között tölti a téli gumi . Egy jó minőségű nyári gumi sokkal jobb télen ” nem havon ” vizes körülmények között mikor az úton víz van mint bármilyen prémium téli gumi . Egyébként meg nézd meg a téli átlag hőmérsékletet nappal nem ritka a +7 fok felett hőmérséklet és ott már a téli gumi igen csak elvérzik egy nyárival szemben . Nem mindenki vezet este mikor vissza hűlt a levegő . Persze nem azt mondom hogy a nyári gumi a jó félreértés csak szerintem ide teljesen felesleges a téli gumi írom ezt én úgy hogy Continantal téli gumikat vettem folyton de őszintén szólva soha nem használtam ki kellőképpen a gumit .. beszoptam a nagy marketing blablát mint sokan hogy cserélni kell a gumikat igen valóban kell egy jó minőségű 4évaszakosra és spórolsz vele évente minimum 16.000 ft/év a téli nyári gumicserével . Persze aki 20 centis hóba jár síelni az továbbra is vegye a téli gumikat …

  • 2017.10.28. at 01:20
    Permalink

    A fos gyorsabban veszti el rugalmasságát fagyban, ergo megcsúszik és ott a krakk, amikor beleszáll majd egy, akár Bridgestonosba! A végzet elkerülhetetlen! 🙂

    A probléma ott van, hogy nagyon eltérőek a kocsi paraméterek ugyanazon utakon, ezért egyesek bátran vitézkednek, majd találkoznak a másként gondolkodókkal…

Vélemény, hozzászólás?