Prémium kerekes kunyhó – Mercedes Marco Polo
Kóstolót ad egy különleges világból – Mercedes-Benz Marco Polo Horizon V 300 d teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ma már szállodai szobában érezhetjük magunkat akkor is, ha kempingezni indulunk saját lakóautónkkal. A Marco Polo csak a belépőszint ebbe a világba, de már ez is a VIP sátor bejáratához vezet.
Végtelenül sok lehetőséget rejt - mind a Hortobágy, mind a Marco Polo
Folyamatosan fejlődő, de a lényegét sosem vesztő életstílus a kempingezés. Az egyszemélyes sátortól kezdve a luxus lakóbuszokon át a hotel méretű jachtokig szinte mindent nevezhetünk annak, amivel valaki nem kialakított helyen pihen meg éjszakára. A nomád forma és a luxus életmód között persze megszámlálhatatlan lehetőségünk akad, amiket épp a személyünk alakít ki, mennyit tudunk, vagy akarunk rászánni, mik az igényeink, a lehetőségeink stb… Mára erősen lefelé ível a kempingezők átlagéletkora, nem is azért, mert egyre többen tehetik meg, leginkább életstílussá vált a kempingezés.
Egyszerűen vagány és menő, hogy valaki egy lakókocsival elindul, és ott alszik, ahol akar,
Két név, ami évtizedekkel ezelőtt összefort a Mercedesszel, a Westfalia az egyik legnépszerűbb lakóautós beszállító
Tesztautónk AMG optikai csomagot is kapott, úgy tűnik, ez még egy busznál is népszerű opció, mondjuk nem áll neki rosszul
Amúgy is épp megérkeztek a darumadarak, minden évben útba ejtik hazánk egyik legszebb természetvédelmi övezetét, hogy megpihenjenek, így a Hortobágyra autóztunk mi is.
Ilyenkor némelyik több hetet is eltölt a Hortobágyon, napjaikat kajálással töltik a szántóföldeken, estére pedig visszahúzódnak a tavakra, ahol a vadállatok nem érhetik el őket. Közel 100 000, gólyánál nagyobb méretű madárról van szó, amik hajnalban és este szinte együtt indulnak el és húznak át óriási hangzavarral a békés települések felett. Egy ilyen természeti csodára kelni a felkelő nappal együtt szinte elmondhatatlan élmény. Ilyeneket lehet átélni egy olyan belépőszintű lakóautóval is, mint a Marco Polo.A kihúzható előtető kb három négyzetméteres, alatta kényelmesen lehet piknikezni, nyitásához külön kurblit is kapunk
A sátor egyszerűen nyitható, olvasólámpái csillárnak is tökéletesek, ketten fönt elférnek, felnyitott ággyal akár fel is állhatunk az alsó szinten
A sátor nyitása rém egyszerű, bent az elöl ülők feje feletti tetőablak két szélénél található csatokkal oldható, majd egyszerűen fel kell löknünk.
Előtte ne felejtsük el kinyitni az ajtókat, úgy egyszerűbb lesz a légnyomás miatt mind kinyitni, mind becsukni. A zárás egyébként érdekes, a fentről lógó szalagot meghúzva húzhatjuk le, de a harmonikafal belső oldalánál lévő Push feliratot is meg kell nyomnunk egy pillanatra, ilyenkor a kint lévő vezetőszárat illesztjük össze. Ez azért kell, hogy véletlenül ne záródjon le, bár amúgy is dögerős teleszkópok tartják, de ki tudja, lehet, hogy van az a hómennyiség, ami már le tudná nyomni.Ez papíron háromszemélyes, valójában inkább kettő, de az ülés formázása még a takarón keresztül is érződik
Egész jó hely alakítható ki az ülések szembefordításával, az összes ablakon lévő függönnyel pedig teljesen besötétíthető
Fontos extra a vezetőülés alá kerülő állófűtés, távirányítóról is működik
Praktikus megoldás az extramerev kalaptartó, kényelmes a motoros tolóajtónyitás és ügyesen megoldott a hátsó fejtámlák tárolása
A kabin átalakítása melós, de van benne egy különös élvezet.
A gyári, tapadókorongos takaróval befedjük belülről a szélvédőt és az első ablakokat, megfordítjuk az első üléseket és behúzzuk az összes függönyt a kíváncsi szemek elől elrejtőzve. Két tenyérnyi ledes olvasólámpát kap a felső szint, amik ha le van csukva, pont úgy hajthatóak ki, hogy az alsó szintet tökéletesen bevilágítsák. A hely szűkös, de ketten bőven elfértünk. A fürdést és a mosdást ilyenkor az autón kívül kell megoldanunk, épp ezért béreltem helyet egy kempingben, meg amúgy is, értem én a vadkempinget, de elsőre inkább kapu mögött szerettem volna.Feltűnően személyautós, vezetés közben sem érződik másnak, van sávtartó, holttérfigyelő és ráfutásgátló is
Távolságtartós a tempomat, klasszikus analóg a műszeregység és online kapcsolatos a multimédia
Kérhető bele komplett konyha is, olyankor bent a teljes bal oldalt egy szekrénysor foglalja el, és nincs bal oldali tolóajtó, valamint csak két férőhelyes az alsó szint.
Végtelenül kényelmes megoldás, hogy a tolóajtók és a csomagtérfedél is gombnyomásra mozognak, már csak egy főkapcsoló kéne hátra, amivel az összes belső világítást egyszerre kapcsolhatjuk le. Hosszabb táborozáshoz egyébként jól jön az oldalt kívülre kihúzható, kb 3 négyzetméteres napernyő, ami alá kiülhetünk reggelizni, ebédelni, játszani, vagy bármi, ott ahol csak akarunk. A minőségi anyagok mellett a megoldások, a berendezések mozgathatósága, a kallantyúk, szinte minden, amihez hozzá kell érnünk, az ügyesen és kényelmesen formált, valamint mindenen van valamilyen kárpitelem, így csupasz fémet csak az ülések alá kukkantva látunk.Ötülésesként lehet bármikor szobává alakítani, a két középső ülést ki kell venni hozzá
Feszes, de krémesen lágy csillapítású a futás, igazi mercedeses az érzet, összkerékhajtással és automata váltóval fürge is
A kivágott tető ellenére is jóval merevebb érzete van, mint a legelső tesztautónak volt évekkel ezelőtt.
Pedig épp egy ilyennek nézné el az ember, ha csavarodna, zörögne itt-ott, mozgolódnának a kárpitjai, de nem. Ahogy elindulunk a Marco Polóval, teljesen elfeledteti, hogy egy komplett szobát cipelünk magunk mögött. Lehet, hogy ez más, ha benne van a konyha is, mindenesetre így nagyon személyautós. Csöndes is, kiválóak a hangszigetelései, igazi utazós, kényelmes mikrobusz. Vezethetősége nagyon személyautós, a vezetőülés magasra került, de nagyon jól beállítható, a kormányzása közvetlen és keveset fordul a volán, végtelenül egyszerű ezzel a nagy testtel is manőverezni.Gördülési zajból szinte semennyi nem érinti az utasteret, a fényszórók ledesek, éjszaka kiváló fényt adnak
Bárhol megpihenhetünk, lazíthatunk, átöltözhetünk, különleges dimenziókat nyit meg a kirándulásban
A motor hangja csöndes, gördülési zajból is kevés jut be, nagyon pihentető odabent.
A Marco Polóhoz is elérhető egy halom kényelmi extra, ami a legtöbb Mercedes személyautóhoz is. Ilyen például az online kapcsolatos, élő forgalominfós navigáció és az internet böngészési lehetőség is a multimédia kijelzőjén keresztül, ami sajnos itt még nem érintőkijelző. Szerencsére még hagyományos USB csatlakozókat találunk a Marco Polóban, de lassan kezdhetjük beszerezni az USB-C átalakítót, mert egyre inkább az új megoldás a jellemző. A V-osztály autóként minőségibb érzetet kelt, mint a frissítés előtt, és belépőszintű lakóautóként is elég jól vizsgázott. Persze lehet még magasabbra felszerelni, kérhető külső energiaforrás-csatlakozó, mosogató és még egy halom hasznos extra, ha tényleg komolyan gondoljuk. Kirándulni viszont ezzel is tökéletesen lehet, és olyan csodálatos helyeken alhatunk vele, ahol azelőtt soha. Az új élmények tárháza ez, aminek lényegében csak a fantázia szab határt.Remek utazóautó - akkor is kényelmes, ha éppen úton vagyunk, az alvást pedig kényelmessé tehetjük. A Marco Polo minőségi kirándulást kínál