Prémium diszkont áron? Kia Optima SW GT teszt
Kia Optima SW GT 2.0 T-GDI teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Végre kombi is van a Kia középkategóriásából, annak is csúcsváltozata a GT. Nem lehet belekötni a németesen koreai csúcskombiba.
Nem kellene újdonság legyen. Talán sokaknak meglepetés még, de a Kia jó autókat gyárt. 10 éve, azaz az első cee’d érkezése óta ez egyre kevésbé titok. Most pedig legékesebb példája az új Optima. Már annyira nem „kiás” - már ha létezik ilyen fogalom -, hogy enyhe túlzással a híres és mindenki által elismert német prémiummárkák érzetét képes hozni. Az Optima továbbra is tökéletesen betölti flottaautó szerepét, ám vadított GT változatban még a lelket sem hanyagolja, élmény vele az autózás. Méretben, felszereltségben pedig egy kicsit túlmutat a középkategórián. A Kia nem titkolt célja volt az európai ízlésnek való megfelelés, így a német fejlesztőcsapatot is bevették a buliba, az általunk is tesztelt GT-ket a Nordschleife körre is elvitték. Az új Optima már járt nálunk alapdízelként, valószínűleg az is lesz a slágermodell, de jó eséllyel a most érkezett SW, azaz Sportswagon karosszériával.
Vadított luxus. Teljesen egyedi motort kapnak a GT változatok, így az Optima SW GT már a 2,0 literes T-GDI, 245 lóerős motorral kapható, ami bár négyhengeres, a turbóval feldobva egész jól repíti a nagyméretű - 14,5 centi híján 5 méter hosszú - vasat. Jelentős (353 Nm) nyomatéka miatt a Kia duplakuplungos, 7 sebességes automatája nem kapható hozzá, csak hagyományos, 6 sebességes bolygóműves automatával párosítható. Tankja 70 literes, amire szükség is lesz, bár a gyárilag megadott 8,2 literes fogyasztást külvárosban vagy városon kívül, Eco módban képes hozni. Városban, komoly forgalomban 9,5 és 10 liter között mozgott a fogyasztás, ami szintén nagyon jó, Sport módban pedig felejtsük el a számláló nézegetését. A GT-változat sajátja még, hogy merevebb rugókat és nagyobb fékeket kapott vörös nyergekkel, valamint egyetlen centicskével lejjebb került, mint az alapmodell. Nálunk gyöngyházfehérben járt az egyébként alacsony építésű nagy-kombi – talán így mutat a legjobban. Tetővonala hátul mélyre húzódik, már-már shooting brake forma. Nagyon bejött, bár fura érzés ekkora autóban is mások alatt ülni. Az első lökhárítót néhány ál-légbeömlővel dobták fel, egyedi mintájú a 18 colos könnyűfém felni, a fart diffúzor és GT felirat különbözteti meg. Az egész megjelenése tekintélyt parancsoló, mégis sportos. Jó ránézni!
Gazdagon ellátott. Beülve óriási a térérzet, tökéletesen megvan a prémiumautós hatás, egy kis vadsággal fűszerezve. A végtelenül kényelmes és jó oldaltartású ülés bőrkárpitozásával együtt a GT változat sajátja, opció a piros/bordó árnyalat. De van itt még alul lecsapott, GT-feliratos, méretes, de nagyon jó fogású kormány, fém pedálok, vagy épp szálcsiszolt alumíniumborítású középkonzol. Ha már középkonzol, itt kapott helyet többek között a Drive Mode választógomb, az ülésfűtés és –hűtés, továbbá a volánpörgetős parkolássegéd gombja is, ami nem csak párhuzamosan, de merőlegesen is tud parkolni. Elöl zárható tárolórekesz található, amiben vezetéknélküli telefontöltő, valamint 12 V, AUX és USB csatlakozó is megbújik, teteje érintésre záródik. Az anyagok minőségére sem lehet panasz, a műszerfalat meg kellett érintenem, hogy elhiggyem, műanyagból van, nem varrott bőr. Az ajtóban lévő pohártartó széle kicsit sorjás volt. Ennyi belefér, amihez valóban minden nap hozzáérsz, az puha, sőt még néha más is. Ez a többi tucatmodellnél sem jobb ám. Igaz, itt is minden eggyel rosszabb minőségű, mint mondjuk egy BMW-ben, mégis jó érzés az Optimában ülni, és látható, értékelendő az igyekezet. A műszerfal bal oldalán a holttérfigyelőt, a sávtartót és a kipörgésgátlót élesíthetjük, illetve iktathatjuk ki, középen 8 colos kijelzőn láthatjuk a 360 fokos parkolókamerát vagy épp a navigációt. A BMW-kből is ismert Harman/Kardon hangrendszer összesen 490 W-os, 8 hangszórójára most sem lehet panasz.
Még nincs vége... A lábtér természetesen hátul szintén óriási, a légkondi ide is fúj, továbbá pohártartós könyöktámasz is jutott. A sötétített, akár hálóval árnyékolható hátsó ablakok miatt dolgozni sem rossz beülni hátra, ha már legfőképp flottaautóként fogják venni az Optima SW-t. A térérzetet a több fokozatban nyitható, dönthető és első felével hátra is tolható, természetesen félig vagy teljesen rolóval is takarható panorámatető tudja még fokozni – ez a kedvenc extrám volt. A luxusnak itt nincs vége, mind a 4 ablak automata, az első ülések elektromosan állíthatóak, szabályozható deréktámaszosak, memóriafunkciósak. Kiszálláskor a sofőr ülése hátrahúzódik, ajtócsukáskor a volánhoz tol, és csak annyit kér, hogy vezessük. A csomagtérajtó elektromos mozgatású, élből 552 literes rakteret rejteget, amely a 40:20:40 arányú üléshajtással akár 1686 literre bővíthető. A padló rögzítősínes, alatta millió rekesz vár, ahogy annak egy kombiban lennie kell. Mondhatni kompromisszummentes a karosszéria, ám negatívum lehet, hogy a vezetőülésből csak akkor látunk ki megfelelően, ha szinte koppra felemeljük az ülést, de akkor meg a fejünk ér hozzá az alacsonyan húzódó tetőhöz. Lejjebb ülve ráadásul a parkolás is nehézkes a 4855 mm hosszú kombival. Egy szupermarket parkolója is kicsi neki, tehát igen jól jön a 360 fokos parkolókamera és a tolatóradar.
Bújtatott V8. Az Optima GT három arcát leginkább a három vezetési módon keresztül lehetne bemutatni. Tetszett, hogy a módok között valóban van különbség. Az Eco valóban gazdaságos, ami nem engedi, hogy elvaduljunk, vagy feleslegesen égessük a benzint. Autópályán, 130 km/órás tempóbál hatodikba, nagyobb gázt nyomva legfeljebb ötödikbe kapcsol, így alacsony, 2000-2500/perc körüli fordulaton autózhatunk. Kellemes az utazás, példaértékűen teszi a dolgát a belekormányzásra is képes sávtartó-rendszer és az adaptív tempomat is. A Normal, valóban egy köztes állapot, ahol, ha akarjuk higgadtan utazhatunk, ha akarjuk, ébred mind a 245 ló és ömlik a 353 Nm nyomaték. A futómű adaptív lengéscsillapítókkal dolgozik, így a gyári keményítést nem mindig érezni rajta. Bezzeg Sport módban már igen, teljesen megváltozik az autó karakterisztikája, csak a bennünket körülölelő óriási tér emlékeztet, hogy valójában egy óriási kombiban ülünk. Közvetlenebb a visszacsatolás a kormány és a pedálok felől, a kormány minden apró mozdulatra reagál, a lábunkban pedig érezzük a dübörgést, amit érthetetlenül V8-szerű ordítással kísérnek a hangszórók. Na igen, a hangszórók, amik a szélvédő alól, velünk szembe szólnak. Kissé furcsa, ráadásul indokolatlanul kiabál az imitált V8-as, hiszen ezt gyorsulásban nem adja vissza. Ülésbe nyomó nyomatékot ne várjunk tőle. Bár a turbó szinte azonnal teszi a dolgát, képes elfogyni az erő.
Lélekkel teli. Nem könnyű belekötni, ez már az első tesztkilométerek után is egyértelmű volt. Ráadásul tele van élettel és érezni benne az odafigyelést, az igyekezetet, ez pedig hatalmas lelket ad neki. Bár egyrészt egyik legnagyobb előnye még a márka által képviselt, 7 év/150 ezer kilométer garanciával is alátámasztott megbízhatóság és értéktartás, ugyanez, mármint a márkanév a hátránya is lehet. Nem biztos, hogy minden vevő szívesen válaszolja a „Milyen autó van alattad?” kérdésre, hogy „Kia”. Pedig sok szempontból utolérte versenytársait az igen népes középkategóriában, főleg így, hogy már kombi és sportos változatok is kaphatóak. Utóbbival már kevesebben szolgálnak, természetesen a nagy német konkurenseken kívül. A Mercedes C-osztály/BMW 3/Audi A4 triót méretben és helykínálatban veri az Optima SW, erőben azonban felül tudják licitálni. Rajtuk kívül többek között van még a jóval olcsóbb Skoda Octavia kombi RS és Peugeot 508 SW GT, mindkettő 2,0 literes, sportos kiadás, ám kevesebbet adnak minőségben és alapfelszereltségben is. A kettő csoport közé, de a német konkurensekhez közelebb lőtték be a GT Optimák árát: a szedán 11 499 000, míg a tesztelt SW GT 11 799 000 forintért kapható. Továbbra is él a Kia 7 évig/150 ezer kilométerig érvényes általános garanciája (3 évig korlátlan távolságig; a 4. évtől 150 000 km-ig érvényes), továbbá 7 év ingyenes térképfrissítést és TomTom Live Services frissítést is kapnak a vevők. Józanul, elfogulatlanul verhetetlen flottaautó-ajánlat az Optima kombi. A GT már csak hab a tortán, azoknak, akik szeretik sportos lazasággal megfűszerezni a komolyságot. Érdemes megfontolni.
Árak
Tesztmodell alapára
11 799 000 Ft (2016.10.12.)
Tesztautó ára
12 039 000 Ft (2016.10.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
180 kW (245 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
353 Nm 1350-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
Végsebesség:
232 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
8,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4855 mm
Szélesség:
1860 mm
Magasság:
1470 mm
Saját tömeg:
1580 kg
Össztömeg:
2120 kg
Tengelytáv:
2805 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
552 l
Belső szélesség elöl:
1540 mm
Belső szélesség hátul:
1510 mm
Belmagasság elöl:
870-940 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
290 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1370 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
705 mm
Csomagtér hossza:
1075 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1930 mm
Raktérnyílás szélessége:
103-110 mm
Raktérnyílás magassága:
890 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzines
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 sebességes automata
Nyomaték:
353 Nm 1350-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
180 kW (245 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
232 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
CO2-kibocsátás:
191 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
8,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
72 dB(A)
„Igaz, itt is minden eggyel rosszabb minőségű, mint mondjuk egy BMW-ben”
Jo lenne, ha helyre tennek a minoseg es a minosegerzet kozotti kulonbseget legalabb az autos „szakoldalak”. Kb ugy lehet jobb minosegu minden, mint a VW csoportos gumirozott, puha tapintasu elemei, amik nehany ev utan undoritoan hamlani es mallani kezdenek.
„már megint megy itt az ázsia-német dedós hempergés. na mind1.”
Jól fogalmaztál, de itt én vagyok az óvóbácsi, Rómeó meg a hülye gyerek akit nevelni kell toleranciára, megértésre, de az Istennek se lehet beleverni a mogyoró agyába!
Az a kérdés remélem csak költői volt!!!
Kicsit gondolkodsz rajta pillanatok alatt rájössz magad is.
A kombikhoz hozzászólnék.
Ez a Kia kombi 1580kg. Szedán verzió 1460kg.
BMW M3 4ajtós szedán 1595kg.
Opel Insigni kombi 1.6 CDTi 1590kg. Szedán verzió 2.0CDTi 1674kg.
Mazda6 Sportkombi 1560kg. Szedán 1375kg. Pille ebben a kategóriában!
Renault Megane 1.5 dCi kombi 1400kg.
Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 1490kg. Szedán 1545kg.
Szóval a +200kg/kombi az nem állja meg a helyét egyáltalán.
Sőt némely esetekben még könyebb is mint a szedán. Arról nem is beszélve hogy nem is hoszabbak tehát sokkal jobb a helykihasználásuk, praktikusságuk.
már megint megy itt az ázsia-német dedós hempergés. na mind1.
az ontopic autó jól néz ki, de látszik a koppintás…kicsit túl sok lett az audi a hátsótraktuson (meg a belsőn), elől nem rossz már vw,bmw keverék. egy jó keverék a 245 ló meg korrekt, de nyilván nem azok lesznek a flotta verziók.
apropó, nem tudja valaki, hogy miért kombik a „flotta” gépek általában? vagyis, olyan cégeknél is, akiknek egyáltalán nem szükségszerű a plusz fél méter hossz és 200kg plusz súlyt cipeltetni mindennap? persze, nem ez a legnagyobb környezetkárosító dolog, de nah….
„A tények meg magukért beszélnek, jobbak a német autók…”
Milyen tények, te tökfilkó??? Nagyotmondásból csillagos 5-ös, bizonyítás meg egy nagy b*d*s nulla. Ennyit tudsz, Rezsóka:)
A tények pont azt mutatják, hogy a távol-keleti autók a jobbak. De nem linkelgetek egy fenemód büszke embernek, aki nem bírja elviselni, ha a másik okosabb nála. Pedig nálad nem nehéz okosabbnak lenni, Charlie:)))
Még egy banán héj Rómeó! Nem kutakodtam kicsit se a wikin, csak beleolvastam a Pappas autó lapjába, de tök véletlen esküszök:-DDDD Nem kell ide linkelgetned , mert nem nézem meg soha.Még valami, a Samsungot csak és kizárólag a note7 miatt szóltam le, egyébként meg van birtokomba több samsung gyártmány és elégedett vagyok vele képzeld el!Őrület mi???Vedd már be az agyadba, hogy nem imádom annyira a német autókat, mint ahogy azt Te beállítod.Ellenben veled, aki Ázsia imádó vagy és nem ismersz kompromisszumot!!!A tények meg magukért beszélnek, jobbak a német autók, ennyi!!!A feltörő Ázsia üdvözölendő, kell kis szín a palettára, egyébként egyhangú lenne.
Azért nem csak egy sima visszahívásról van szó, nem is gyártják tovább.
http://hvg.hu/tudomany/20161011_samsung_galaxy_note_7_end_of_the_road
Most már csak a Sportage-ből ismert 185 lovas dízel hiányzik ebből az autóból. Azzal végképp nagyot ütne.
Igen, ez így van, szerintem ezt mindenki hallotta is. Egy sima visszahívásról van szó. Nem is olyan rég a Mars csokikat is levették a polcokról mindenhonnan, mert kiderült, hogy műanyagdarabok lehetnek benne. Amióta ez megtörtént, te nem is eszel Marsot, mert sz*r? A gyerek kezére is rácsapsz, mikor érte nyúl a boltban?:)))
Kicsit fura, hogy a Samsungot kritizálod német-hívőként. No, lássam, hol vannak a német csúcstelók?:)))
„…BMW-s szakember segédkezett a tervekben…”
Ejnye-bejnye, Rőzsike, csak nem belenéztél a Wikipediába? Rossz kisfiú vagy. Tudod, hogy nem szabad lexikonokat olvasni:)))
Persze, mindez azért volt, hogy Európában minél nagyobb piaci szeletet tudjon kihasítani magának. Nyilván ehhez európai tervezők segítsége is kell(bár ez nem törvényszerű). Nincs mit kimagyarázni, ha te lennél a Kia vezetője és terjeszkedni akarnál Európában, te is így csinálnád.
Olyan vagy, esküszöm, mint a jó öreg Charlie. Megint jó kis börleszket mutattál be:)
[url]https://www.google.hu/search?q=charlie+chaplin+fall&client=opera&hs=0Az&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwij6of14NnPAhUrEpoKHRR7CR0Q_AUICCgB&biw=931&bih=611[/url]
Talán sikerül, mert úgy látom végre rádöbbensz, hogy ezek a folyamatok kiegészítik, segítik egymást, nem pedig kizárják!Nem az egyetlen EU-s formatervező segít ázsiában és fordítva -Heuréka!!- Jó látni, hogy nem válik az agyad diódává, ami csak kifelé vezet, befelé meg nem enged infót!!
Csak így tovább lesz belőled még okosabb kommentelő!
Nagyvonalúan elhalgatod, hogy a Samsung Note7-esek robbannak és levették minden honnan, nem kell ömlengeni ennyire, mondtam már minden gyártónak vannak mélypontjai, enélkül nincs haladás, de Te ezt megint nem érted!!!Csak szajkózod a hülyeségedet, egyébként meg nem véletlen hasonlít EU-s kombira az Optima, kicsit wikiztél volna rájöttél volna, hogy BMW-s szakember segédkezett a tervekben, erről ennyit, de tudom Te ezt is kimagyarázod!Hopp egy banánhéj :-DDDD Te is felületesen ítélkezel és elfogultan!!!A TE szinted pont ide való!!
A tudatlanok nyugalmával azt hiszel amit akarsz…
Ha mégis felébredtél nézz utána!
Mondjuk nehéz lenne kiemelni, hogy melyik állításod a legnagyobb hülyeség?
Hazudoznod azonban mégsem kellene.
Ez lemaradt: http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/j_d_power_vevoelegedettsegi_felmeres_ime_a_legjobb_autok-14881
„a konkurensnek tekinthető márkáktól elmaradó presztízs”
Mi is a presztízs ? Erkölcsi elismertség,kiérdemelt tisztelet,jó hírnév…
Kicsit át kellene gondolni a tömeges gyártási és konstrukciós hibás német álprémium autók forgalomba hozatala után.
Közvetlen baráti körben lerohadó több új audi, bmw gyalázatos magyarországi ügyfélkezeléssel …
Szerencsére vw tsi motort senki nem mert venni .
Kis olvasnivalót még:http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/nemet_etalonok_kullognak_a_motorhibas_toplistan-9397
És: http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/
Én nem feltétlen örülök annak ha egy márka annyira „nyomul” hogy bárhová kiteszik a terméket csak vegyék vigyék, mégha az a termék ténylegesen jó. Én már csak azért sem veszek samsungból semmit, mert tucat termék szinte minden háztartásba samsung TV, mobil van stb . Igaz ez a VW termékeire is azt sem vennék inkább KIA/Hyundai, mert köztudottan megbízhatók és nem veszi boldog boldogtalan.
Az emberek jelentős része nem innovatív, hanem megbízható, kényelmes, gazdaságos autót szeretne. A Kia erre a vonalra jól ráérzett, és amikor még nem volt neve az európai piacon, a 7 éves garanciával meg tudta „venni” a vevők bizalmát.
[i]Legyen trendi, tudjon sokat, és legyen jó az ára – és akkor a kínait is megveszik. Pl. a Huawei is egyre ismertebb.[/i]
Azért a Huawei már jóval az okostelefonok megjelenése előtt is a világ egyik legnagyobb multija volt a telekommunikációs hálózatokat és eszközöket gyártó cégek között és nem az „olcsó trendi” (a Huawei telefonok egy ideje már egyébként sem az áruk miatt vonzóak) okostelefonok tették őket naggyá, ez az üzletág csak egy mellékszál, a profit nagy részét nem ezek adják, hanem az, hogy egész Európában az általuk és a szintén kínai ZTE által gyártott és szállított rendszereken beszélsz és netezel.
Egyébként kérdésedre válaszolva a műszaki eszközök piacán a Samsung az Apple után talán a leginnovatívabb gyártó, míg az autóknál a Hyundai-ra vagy a Kiára egyelőre még nem mondható el ugyanez.
Amúgy ettől függetlenül erre az Optimára már most sokkal jobb ránézni, mint bármelyik másik prémiumkategóriás germán farokhosszabbítóra.
Amikor kijött az Optima, gyakorlatilag egy Toyota Camry volt a korabeli (épp kifutó) Lexus IS C oszlopával.
Speciel nekem eredetileg is bejött az Optima, talán most kicsit túl is van játszva (pl a króm keret hátul a lépcsőshátú változaton számomra csak elrontja a formát), de a passat Insigna Mondeo C5 Avensis vonalon az egyik legjobb.
Az Európai formatervezési részleg szerintem is jó ötlet.
Pont erre akartam rávilágítani. Tudod, amit leírtál, nem véletlen ám:)))
Amúgy elég szürreális világképed van, mert az említett két cég a legjobbak között van. A németek pedig az emésztő mélyén vakarják a fejüket, hogy mit csináljanak:)
Szerintem az lehet a magyarázat, hogy egy okostelefon esetében nem fontos, hogy mekkora múlt van a gyártó mögött. Legyen trendi, tudjon sokat, és legyen jó az ára – és akkor a kínait is megveszik. Pl. a Huawei is egyre ismertebb.
Egy autónál viszont a minél nagyobb múlt építi ki az emberben a bizalmat. Pedig ebben a spórolós, a pennyt a fogához verő világban ez egy alapvetően hibás felfogás. Az autógyártásnak egyre jobban domborodik ki az üzleti arca – jó példa erre, hogy autót akar gyártani az Apple, a Google és a Samsung Electronics is: mert ÜZLETET LÁTNAK BENNE. Vagy ott van Elon Musk és a Tesla esete.
Ezt a gondolatsort nem azért hoztam fel, hogy elkanyarodjunk az Optimától: egyszerűen csak fura, hogy ha az LG és a Samsung teló, led TV, stb. menő, a Hyundai és a Kia miért nem – vagy miért ANNYIRA nem.
Szerintem ciki kimondani, mert minden sarkon Samsungot és Lg-t árulnak, sőt még a tejpult mellett is van a polcon a nagy áruházakban.
Azért az hozzátartozik, hogy egyik japán gyártónak sincs egy „Peter Schreyere”, vagyis vezető pozícióba kinevezett európai formatervezője. Szerintem alapvetően a japán és a dél-koreai autógyártási filozófia gyökeresen eltér egymástól: a japán azt akarja Európában eladni, amit máshol jól el tud – a koreai meg az egyes piaci igényeknek jobban igyekszik megfelelni, és eszerint tervezi az autóit.
Na, hátha most sikerül egy békés eszmecserét lefolytatni. Hosszú-hosszú idő után:)
Az alacsony építés és a korlátozott fejtér általában kéz a kézben járó jellemzők – a sportosság oltárán szinte mindig be kell áldozni a helykínálatból egy részt. A Kiák vezethetősége sokáig steril volt, a vetélytársak ebben előrébb jártak – örömmel olvasom, hogy ez is javulófélben van.
„Nem biztos, hogy minden vevő szívesen válaszolja a „Milyen autó van alattad?” kérdésre, hogy „Kia”.”
Érdekes, hogy a szórakoztató elektronikai termékek terén nem ciki azt válaszolni, hogy „LG” vagy „Samsung”. Azok is Koreából jöttek, és hihetetlenül rövid idő alatt lettek felkapva, persze teljes joggal. Valamiért ugyanez az autós színtéren elég döcögősen megy…
A Kia pár éve rálépett a japánok által elhagyott útra: nem fél másolni, megnézi hogy ki mit csinál jól és igyekszik összehozni a „legjobb” autót, tradicionális kötöttségek nélkül.
Az Optima ennek remek példája, már a Facelift előtti változat is remekül sikerült.
Személy szerint a 12 millát sokallom, az a fő kérdés, hogy mennyire gondolja komolyan a Kia, mert azért az európai gyártók sem vésik kőbe az árlistáikat (és akkor még diplomatikus voltam).
Nem hiszem, hogy egy V60 T5 Xenium ne jönne ki ennyiből. A kihutó 3er BMW–ből is nagyon jó darabokat lehetne elhozni ennyiért, ha nem pont ezzel a felszereltséggel és teljesítménnyel.
Köszi, de ez akkor is gáz ebben a formában: „…fura érzés ekkora autóban is mások alatt ülni.” Ami ugyebár egy emeletes busz tesztelésekor teljesen érthető lenne.
Értem, mire gondolt a költő, de ezt le lehet írni értelmesen úgy, hogy más autókhoz képest alacsonyabban ülünk, vagy ilyesmi.
Köszönjük az észrevételt, javítottuk a két hibát. Az autó pedig alacsony építésű.
Látom, annyira fárasztó volt a cikk írása, hogy a helyesírás ellenőrzésére már nem futotta. Valamint az is elgondolkodtató, hogy vajon milyen lehet az az autó, ahol mások alatt ülünk. Emeletes?
Jó volna egy minimum szintet továbbra is hoznia az Autónavigátornak, már ami a nyelvhelyességet, és a magyartalanságokat illeti. A „kellően prémiumos” szerencsére kezd kipusztulni, de a „kellet”, a „farrt” az azért üt rendesen.