Íme a harmadik generációs Nissan Qashqai - vonalaival hű a kifutó másodikhoz, de a modell teljesen új
Közel másfél évtizede már, hogy debütált az első Nissan Qashqai, ami hatalmas durranás volt önmagában is, pláne a Nissannál, ami korábban az Almerával és a Tiidával gyűjtötte a kompakt szegmens vevőit. Ma pedig a kompakt crossover kategória alapítójaként simán azt mondhatják: a harmadik generációs modellel kívánják megőrizni piacvezető pozíciójukat.
A méretek és a karosszéria merevsége is nőttek, a tömeg csökkent
A Qahsqai vonalai bár ismerősek, teljesen új modellről van szó, a Renault-Nissan CMF-C, azaz közös kompakt platformján. Noha a karosszéria 3,5 centivel hosszabb, 2 centivel nagyobb tengelytávolságú és 3,2 centivel szélesebb, valamint 2,5 centivel magasabb is, tömege a 41%-kal javított torziós merevsége ellenére is 60 kilogrammal csökkent. Köszönhetően például a kompozit csomagtérajtónak és a korábbiaknál könnyebb oldalajtóknak. Újdonságokat bőven hoz a forma, 12 LED-jükkel intelligensen világítók a fényszórók, a legfőbb újítást ugyanakkor a hajtáslánc hozza.
Az új Qashqai már csakis benzines-elektromos, azaz különféle hibrid hajtásláncokkal készül. Dízel nincs és nem is lesz, ahogyan plug-in hybrid és elektromos sincs tervben.
Látványosan nőtt a belső szélesség, a klímarendszer szerencsére valódi gombokkal vezérelhető maradt, az összkerékhajtás forgókapcsolóval az útfelülethez hangolható
A sofőr előtt a 12,3 colos, teljesen személyre szabható digitális műszerblokkot 10,8 colos head-up display is kiegészíti, a ProPILOT legfrissebb verziója már a sebességhatárokhoz is alkalmazkodik
A hybridek érdekes módon egyáltalán nem olyanok, mint mondjuk a Renault-nál. Itt az 1,3 literes turbós benzinmotor 12V-os lágy hibridrendszert kap és 138, valamint 156 lóerős teljesítménnyel, 6 fokozatú kézi vagy az erősebbnél automata váltóval lesz elérhető. Az erősebb verzió összkerékhajtással is rendelhető lesz, amivel az alapesetben csatolt lengőkaros hátsó futómű helyett már multilink rendszer is jár, de a kínálat csúcsa még nem ez, hanem az E-Power verzió. Utóbbiban a kerekeket egy 140 kW-os (187 LE) teljesítményű villanymotor hajtja, van a rendszerben egy akkumulátor, amiből 1-2 kilométert benzinégetés nélkül is meg tud tenni a Qashqai, töltéséről pedig egy 1,5 literes, 154 lóerős, benzinmotor gondoskodik, ami mindig optimális fordulaton dolgozhat, de dugóban például nem kell pöfögnie. Az E-Power rendszeres Qashqai olyannyira villanyautós vezethetőséget ígér, hogy még a Lefből ismert e-Pedal-t is megkapja, felárért pedig az akár a sebességhatárokhoz magától alkalmazkodó ProPILOT rendszert is.
Online szolgáltatások sorát kínálja az infotainment, kormánykerék- és szélvédőfűtés egyaránt szerepelhet
Hoz még teljesen digitális, 12,3 colos digitális műszerblokkot, de még 10,8 colos, a szegmensben méretbajnok és minden elképzelhető információt mutató head-up display-t is az új Qashqai, csomagtere 50 liter (több mint 10%-os) növekedéssel 480 literes, ami nem meglepő azok után, hogy a Nissan hova pozicionálja: az egy kategóriával nagyobb (D-szegmenses) SUV-modellek korábbi vevőit is meg kívánja nyerni. Azokéhoz hasonló komfortot és funkciókat kíván adni, így jelent meg például a Nappa bőr kárpitozás is az opciók között. Ugyanakkor a premier utáni online kerekasztal-beszélgetésen Arnaud Charpentier, a Nissan termékstratégiáért és árazásért felelős elnökhelyettese hosszasan taglalta, hogy az új Qashqai egyik ütőkártyája lesz a "nagyon versenyképes ár" is, főként az 1,3 literes DIG-T motoros lágy hibridnél. Hogy ez nálunk mennyire lesz igaz, majd június környékén meglátjuk, ugyanis az újdonságot akkorra ígérik a piacra.
Nem csak minőségibbnek mondott, egyértelműen tágasabbnak is ígérkező az utastér, már az első ülések közé is kerül légzsák
Na, így kell ezt csinálni, Nissan. Ha jönnek a kulcsfontosságú új modellek, akkor eladások is lesznek. Egy kőkorszaki portfólióval nem kell meglepődni, ha a gödör alján találják magukat…
“Az E-Power rendszeres Qashqai olyannyira villanyautós vezethetőséget ígér, hogy még a Qashqai-ból ismert e-Pedal-t is megkapja”
Mármint a Leafből ismert e-pedált. Az egyszerűség kedvéért itt tulajdonképpen egy teljesen elektromos autóról van szó benzines áramgenerátorral (mint a BMW i3 REX).
Sorry, a Leafből…
A fotók alapján nem értem mire annyira büszke a Nissan a belteret illetően.
Ez nemhogy prémium, de szerintem még a Mazda vagy a Peugoet belső szintjét sem éri el.
Lehet hogy a Tiguannál jobb, ezért maradjunk annyiban, hogy nem a legrosszabb a belső.
Persze ez nehezen marketingelhető 🙂
Arról a Peugeot-ról beszélünk, amely közel használhatatlan fedélzeti elektronikát használ, gyakorlatilag mindenkit az őrületbe kergetve? A