Premier előtti premier: itthon az Opel Astra K
Íme az Opel Astra K, aminek már az árát is tudjuk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jövő héten debütál a Frankfurti Autószalonon, jövő héttől itthon is előrendelhető. Én pedig már ülhettem is benne, s azt kell mondjam, nem rossz.
Íme a legújabb barátunk, az Opel Astra K, ami sanszosan nem lesz annyira igaz barátunk, nem lesz annyira sem elérhető a keményen dolgozó kisembereknek, mint volt a Classic néven sokáig gyártott első Astra, a Szentgotthárdon is összeszerelt Astra F, ugyanakkor az Astra még sosem volt olyan komoly autó, mint amilyen most lett. Mindezt az alapján a statikus bemutató, az első tapintások, az első ülőpróba után mondom, amit az Opel hazánkban még a Frankfurti Autószalonon esedékes közönségpremier előtt rendezett.
Nem tudom még, hogy miként megy, hogy miként kanyarodik, de az biztos, hogy meglepően tágas és igényes az Astra K, aminek menetpróbája három hét múlva lesz. Dinamikai jellemzőiről tehát később, részletes műszaki adatait is csak némi idővel ismerhetjük majd meg, de néhány adat természetesen már most van róla. Elődjénél, a 2009-ben az Astra H utódjaként bemutatott Astra J-nél 5 centivel rövidebb, így lett 4,37 méter hosszú, magassága 2,5 centiméteres csökkenés után lett kereken 1,48 méter, légellenállási alaktényezője kiváló 0,285 - ahogyan arról már írtunk. A kívülről kompaktabb Astrában ugyanakkor nem csak optikai csalódás, hogy tágasabbnak tűnik, valóban az, hátsó lábtere 3,5 centivel nőtt, ami abszolút érződik is az autóban. Ülései az első szemle, illetve ülőpróba alapján komfortosak, elöl akár AGR tanúsítványosak.
Nem csak kisebb - külméretű - lett az Astra, hanem könnyebb is. A tömegcsökkentés minden verziónál legalább 130 kilogramm, de ha például egy korábbi 1.6 szívót hasonlítunk a teljesítményben még akár jobb (szentgotthárdi) háromhengeres, 1,0 literes, turbós benzineshez, akkor akár 200 kilogrammos, azaz már felettébb tekintélyes tömegcsökkentést láthatunk. Az pedig a vezethetőségnek, a dinamikának, a komfortnak, s persze a takarékosságnak, a szerényebb környezetszennyezésnek is jót tesz. Utóbbihoz persze az új, kivétel nélkül szentgotthárdi motorok is jelentősen hozzájárulnak.
Az Astra legnagyobb motorja mindössze 1,6 literes. A legkisebb pedig a már említett 1,0 literes, háromhengeres turbó, 105 lóerővel. Az alapmotor szívó 1.4-es benzines, 100 lóerővel. Itt debütál az 1,4 literes, a már ismert 1,0 és 1,6 litereshez hasonlóan közvetlen befecskendezésű, turbós benzinmotor, ami 125, illetve 150 lóerővel készül, előbbinek 4,9 l/100 km a kombinált fogyasztása, 114 g/km a CO2 emissziója. A legtakarékosabb benzines Astra logikusan az 1,0 literes, 4,2 l/100 km és 96 g/km értékekkel. A kezdeti palettán még nem szerepel, de természetesen jön majd a 200 lóerős 1.6 SIDI Turbo is. Dízelfronton a többi motorhoz hasonlóan Magyarországon gyártott, 1,6 literes, suttogó dízelként aposztrofált 1.6 CDTI 95, 110 és 136 lóerős variánsai sorakoznak, váltóik mindenképp hatfokozatúak, a legerősebbhez automata is kérhető, a dízelek emissziója mindenképp 100 g/km alatti, a legtakarékosabb kombinált fogyasztási értéke 3,4 l/100 km.
Fedélzeten van az Opel OnStar - 24 órás - távfelügyelet és segélyhívó is, ami baleset esetén az autó pozícióját automatikusan küldi. A cél persze az, hogy ne legyen baleset, s ebben segíthet az új, IntelliLux LED világítás, ami a szegmens legjobbjának ígérkezik. Komoly célokat tűzött ki az új Astrával az Opel, de azokat az első találkozás szerint olyannyira el is érte, hogy mellette hirtelen nagyon öreg lett az amúgy az Astra J-nél korosabb Insignia. Hiába, a kompakt szegmens Európa legjelentősebbje, legújabb modelljével itt lesz most a legerősebb az Opel. Hogy a konkurensekhez mérten is? Az az elkövetkezendő hónapok, évek forró vitatémája lehet majd. Egy biztos, az épp 50 évvel ezelőtt, az 1965-ös Frankfurti Autószalonon debütált Kadett B siker lett. Igaz, míg az Astra K egyelőre csak ötajtósként látható, s többi verziója később jön, a Kadett B rögtön négyféle karosszériával jelent meg: készült két- és négyajtós limuzin, fogalmat teremtő CarAvan nevű kombi és csinos kupé is belőle. Minden tekintetben siker lett, hiszen 8 évnyi gyártással 2,6 millió darab készült belőle, az autósportban pedig sorozat-győztes lett a Rallye-Kadett.
Ha már számok, az Astra K-nak már árai is vannak, a jövő héttől itthon is előrendelhető széria rögtön 500 ezer forintos árkedvezménnyel nyitva 4,35 millió forinttól kapható, azaz elődjénél alig drágább, pedig az már álló helyzetben is üvöltő, hogy sokkalta jobb autó. Ugyanakkor a kifutó Astra J-k, akár szedánként vagy Sports Tourer kombiként minden eddiginél olcsóbban kaphatók. Egy biztos: az új Astrával és a leköszönő áraival az Opel sanszosan bebiztosította első helyét a legkelendőbb személyautók listáján.
Az Opel Astra K induló motorpalettája és bevezető árai
Motor | Váltófajta/ fokozatszám |
Felszereltség | Bevezető ár (Ft) |
1.4 (100 LE) | kézi/5 | Selection | 4 350 000 |
1.0 Turbo (105 LE) Start/Stop | kézi/5 | Selection | 4 680 000 |
1.0 Turbo (105 LE) Start/Stop | robot/5 | Selection | 4 880 000 |
1.6 CDTI (95 LE) | kézi/6 | Selection | 5 170 000 |
1.6 CDTI (110 LE) | kézi/6 | Selection | 5 220 000 |
1.6 CDTI (110 LE) Start/Stop | kézi/6 | Selection | 5 300 000 |
1.4 (100 LE) | kézi/5 | Enjoy | 4 650 000 |
1.0 Turbo (105 LE) Start/Stop | kézi/5 | Enjoy | 4 980 000 |
1.0 Turbo (105 LE) Start/Stop | robot/5 | Enjoy | 5 180 000 |
1.4 Turbo (125 LE) | kézi/6 | Enjoy | 5 000 000 |
1.4 Turbo (125 LE) Start/Stop | kézi/6 | Enjoy | 5 080 000 |
1.4 Turbo (150 LE) | kézi/6 | Enjoy | 5 150 000 |
1.4 Turbo (150 LE) Start/Stop | kézi/6 | Enjoy | 5 230 000 |
1.6 CDTI (95 LE) | kézi/6 | Enjoy | 5 470 000 |
1.6 CDTI (110 LE) | kézi/6 | Enjoy | 5 520 000 |
1.6 CDTI (110 LE) Start/Stop | kézi/6 | Enjoy | 5 600 000 |
1.6 CDTI (136 LE) Start/Stop | kézi/6 | Enjoy | 5 670 000 |
1.6 CDTI (136 LE) | automata/6 | Enjoy | 6 020 000 |
1.0 Turbo (105 LE) Start/Stop | kézi/5 | Innovation | 5 680 000 |
1.0 Turbo (105 LE) Start/Stop | robot/5 | Innovation | 5 880 000 |
1.4 Turbo (125 LE) | kézi/6 | Innovation | 5 700 000 |
1.4 Turbo (125 LE) Start/Stop | kézi/6 | Innovation | 5 780 000 |
1.4 Turbo (150 LE) | kézi/6 | Innovation | 5 850 000 |
1.4 Turbo (150 LE) Start/Stop | kézi/6 | Innovation | 5 930 000 |
1.6 CDTI (110 LE) | kézi/6 | Innovation | 6 220 000 |
1.6 CDTI (110 LE) Start/Stop | kézi/6 | Innovation | 6 300 000 |
1.6 CDTI (136 LE) Start/Stop | kézi/6 | Innovation | 6 370 000 |
1.6 CDTI (136 LE) | automata/6 | Innovation | 6 720 000 |
1.0 Turbo (105 LE) Start/Stop | kézi/5 | Dynamic | 5 580 000 |
1.0 Turbo (105 LE) Start/Stop | robot/5 | Dynamic | 5 780 000 |
1.4 Turbo (125 LE) | kézi/6 | Dynamic | 5 600 000 |
1.4 Turbo (125 LE) Start/Stop | kézi/6 | Dynamic | 5 680 000 |
1.4 Turbo (150 LE) | kézi/6 | Dynamic | 5 750 000 |
1.4 Turbo (150 LE) Start/Stop | kézi/6 | Dynamic | 5 830 000 |
1.6 CDTI (110 LE) | kézi/6 | Dynamic | 6 120 000 |
1.6 CDTI (110 LE) Start/Stop | kézi/6 | Dynamic | 6 200 000 |
1.6 CDTI (136 LE) Start/Stop | kézi/6 | Dynamic | 6 270 000 |
1.6 CDTI (136 LE) | automata/6 | Dynamic | 6 620 000 |
Lehet érdemes lenne utánanézni a globalizáció fogalmának.
Ilyen alapon akkor a Skoda vagy a Seat meg német a Volkswagen csoport tulajdonosi státusza miatt….vagy az Opel akkor milyen? Amerikai vagy hontalan márka?
Na igen, ezt a reklámot egyedül egy országban nem mutatják be… :))))))
[url]http://www.motor-talk.de/forum/opel-und-claudia-schiffer-ueberall-nur-nicht-in-deutschland-t4843790.html[/url]
Frau Schiffer az, aki németautózik az Opelre…mert ő inkább egy német autót választ, ami a GM egyik leányvállalata. Ez az ő dolga. Ennyi erővel Joshi Bharat is mondhatná, hogy „Én az indiai autókra voksolok! Ezért vagyok Jaguar-tulajdonos.”:)
Te biztos már mindenfelé járkáltál a világban, de bár ne tetted volna…az agyadat melyik országban hagytad el?:)
Volt egy két astra mi elég jól sikerólt, konkrétan lényegsen jobb lett mint a Golf (mondjuk az V-ösnél nem volt nehezebb), mégsem szárnyalt a márka.
Kétlem hogy ez a kocsi komoly sikereket fog elérni. Nemcsak a kommersz modellek erősödtek meg (élén a Golffal), de a prémiumgyártók kínáalat is elég széles.
Direkt nem írok már tömeggyártót, amíg a prémiumközepesekből egy év alatt fogy annyi, mint az Insignából egy egész modellciklus alatt.
Humorukról híres népek? Bakker? Ennyire nem merülhetsz el a tudatlan előítéletekben… Az olaszoknál a humor annyira ismeretlen az olaszoknál, hogy még a kifejezést sem arra használják.
A másik tipikus ostoba tudatlan magyar előítélet az az amikor „németautóznak” az Opelre. Kicsit ki lellene költözni a privát 93nkmünkből és világot látni hasznos a tudás néha…
Úgy hadoválsz itt svédekről koreaiakról, mintha láttál volna is akár egyet élőben…
Kedves Romeo ! Nem gondoltad komolyan , hogy ezt a bonyolult reklám szöveget a szőke csoda találta ki ?
Ha a gyakorlatban is érződni fog a súlycsökkentés, pl dinamika és fogyasztás akkor jó kis akciók mellet igen sikeres lesz ez a modell szerintem. Az akció alatt legalább 500 000 s leszállítást értek 🙂
Claudia Schiffer ajánlásával…”Másoknak jobb a a humoruk, mint a németeknek, de a dolgokat nem is veszik olyan komolyan. Én inkább német autót vezetek.”
Ha belegondolunk, szőke létére nem mond hülyeséget: a humorukról híres népek (francia, olasz, brit, amerikai) sokszor elég hullámzó minőségű autókat gyártanak, míg a kevésbé humorosak (német, svéd, japán, koreai) rideg precízséget, jó minőséget sugároznak. Ha ezt vesszük alapul, akkor a kínaiaknak van a legjobb humora a világon:)
Szeretünk, Claudia! De egy kicsivel több ész azért nem ártott volna!:)
Amit én nem értek hogy hol az autógyátókban az a nagy bizodalom abban hogy sikeres lesz egy egy modelljük, de főként az hogy miért nem a konkurenciától vásárol más gyártó, miért pont tőlem.
Annyi valós konkurens lett az utóbbi időben aki megbízható, hosszú garanciaidővel ad autót minden kategóriában hogy a polgár már nem is tud könnyen dönteni köztük. Amikor meg sikerül kiönt érte 5 vagy több milla körül akkor meg azon agyal hogy jól döntött-e, annak ellenére hogy minden ismerősnek az utca népének bemutatja a család büszkeségét :))))
Hamar elillan a nagyember érzés belőle mikor a „szomszéd” übereli őt, ha kuporgatott még rá azon is elagyal hogy le kéne cserélni még nagyobbra „jobbra” hogy még nagyobb király legyen mint aki előtt villogni akar.
Okádják a szalagról le a kocsikat, fosnak a kínai gépezettől, hazudoznak hogy kína fejlődése belassult, sőt megállt mert a pillanatnyi diagramból ezt olvassa ki, valójában még jobban szétlopja a kínai a szellemi tulajdont mint valaha, sőt már a valós feljesztőtechnikába is beleöli magát.
Ahogy az új csodaautó a szalonból kihozva elveszti értékének egyre jelentősebb részét ugyanúgy technikailag dízel/benzin is elavultnak hat, az újautós csillogás meg a szag eufóriája elmúltával a tulaj számára is csak egy használati eszköz lesz.
Kiderül hogy élete munkájával amit talán élvezeti cikknek vett egy értéktelen vacak lesz belőle ha nincs rogyásig kihasználva.
Ma a valós érték ott kezdődik amikor már kevés használattal is, sok pénz kifizetése után megéri tulajdonolni egy olyan eszközt amit a technikai tudás 10 év elteltével sem szaroz le.
Ez az elektromos autó, meg az üzemanyagcellás próbálkozás, ha nem is válik be, de ez a jövő kérdése.