Az Evoque vagány formája a kínaiak figyelmét sem kerülte el
Nincsenek könnyű helyzetben az európai gyártók, egy-egy jól sikerült formatervüket gyakran szinte egy az egyben másolják a különböző kínai gyártók, ahogy történt a Range Rover Evoque esetében is. 2015-ben jelent meg a Landwind X7, melyről könnyen belátható, hogy a 2011-ben piacra lépő Evoque adta hozzá az ihletet, a tervezők szinte semmit sem változtattak az eredeti típushoz képest. A klónt kizárólag a nagy falon belül kínálták, de ott igen nagy árelőnye volt az eredeti típushoz képest: a Landwind X7-et alig több mint 5 millió forintért haza lehetett vinni, egy Evoque ennek közel háromszorosába kerül.
A Landwind X7 le sem tagadhatná az eredetét
A Tata Motors tulajdonában lévő Land Rover győzelme azért is érdekes, mert eddig a globális márkáknak szinte esélyük sem volt fellépni a másolatok ellen, a kínai bíróságok a saját gyártóiknak kedvező ítéletet hoztak. A négy éve húzódó perben a bíróság 5 egyedi jellegzetességet állapított meg az Evoque karosszériáján, melyek egytől-egyig a Jiangling Motor Corporation (JMC) által gyártott Landwind X7 városi terepjárón is megtalálhatóak, a nagy hasonlóság pedig összezavarhatja a fogyasztókat. Az ítélet szerint a másolat gyártását és forgalmazását azonnal be kell fejezni és kártérítést kell fizetni a Land Rover számára.
Az oldalnézete sem egyedi, talán innen a legösszetéveszthetőbb az Evoque-kal
A bírósági ítélet ellenére nem kell teljesen temetni a típust, melynek története tovább bonyolódik. A gyártó a karosszériát átalakította, pályafutását pedig Yusheng S330 néven folytatta. A kínai típusban azonban a Ford fantáziát látott, így apróbb módosítással felkerült az amerikai márka palettájára is Ford Territory néven.
Ford Territory: a kínai Range Rover Evoque klón, ami Ford orrot kapott