Portugália is gumidrámával fenyeget

Michelisz és Wéber búcsúzik Európától

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén utoljára versenyez Európában a túraautó-világbajnoki mezőny, a portimaói Michelisz egyik kedvenc pályája, Wéber talán utoljára bizonyíthat.

Utolsó európai állomására, a 12x2 futamos szezon hetedik helyszínére látogat a túraautó-világbajnoki sorozat, hétvégén Portugáliában, az Algarve-i Portimaóban meccsel a WTCC. Szombaton a reggeli és déli szabadedzések után az időmérő 14:15-kor kezdődik, a vasárnapi versenyekre 13:05-től és 15:35-től kerül sor. A portimaói az abszolút egyéniben hatodik, a privát bajnokságban második helyen álló, legutóbb Ausztriában is remekül teljesítő Michelisz Norbert egyik kedvenc pályája, a Zengő Motorsport oldalán írtak szerint a BMW versenyképesnek ígérkezik a 4654 méter hosszú, karakterisztikájával a Slovakia Ringre hasonlító aszfaltcsíkon. "A portimaói pályára 2010 óta vágyok vissza. A vonalvezetése az egyik legélvezetesebb az idei naptárban, emellett pedig itt vezettem először világbajnoki futamot, ami különösen kellemes emlék. A pálya jellege leginkább a Slovakia Ringéhez hasonlítható, az alacsony kerékvetők, nyújtott kanyarok és általában magas hőmérséklet miatt a BMW versenyképes lehet annak ellenére, hogy itt is maximális ballasztsúllyal indulunk. Mivel az előzetes várakozások alapján önerőből képesek lehetünk felvenni a lépést a leggyorsabbakkal, így szeretném valamelyik futamon megcsípni a dobogót és a lehető legtöbb pontot gyűjteni a privát értékelésben."
Hirdetés
"Továbbra is a Q2-be kerülés a célom annak ellenére, hogy eddig csak Monzában sikerült" - nyilatkozta Wéber Gábor. "Portimaóban még nem jártam, viszont Norbi nagyon szereti a pályát, így gyorsabban tudok majd tanulni, mintha egyedül kellene összeraknom a kört. Elméletben eddig tartott a büdzsém, de folyamatosan dolgozunk azon, hogy legyen folytatás a tengerentúli futamokon is, így az meg sem fordul a fejemben, hogy ez lehet az idei utolsó WTCC-s versenyhétvégém."
Ahogy a Hungaroringen, úgy most is színesíti a felhozatalt a Lada, amely ebben az évben még csak (élesben is) tesztel, aztán remélhetőleg jövőre teljes szezont fut a Granta Sporttal. Meglátjuk, Wéber és az oroszok brit pilótája, Thompson ismét összefutnak-e, a brit nem őrizhet kellemes emlékeket a mogyoródi randevújuk kapcsán...
A Portugál Nagydíj abból a szempontból is érdekes lehet, hogy két hete a Salzburgringen kiderült, az agresszív beállítások a nagy sebességű kanyarokban és magas pálya-, illetve levegő-hőmérsékleten jelentősen növelik a defektveszélyt. A sorozat abroncsszállító partnere, a Yokohama figyelmeztette a csapatokat, hogy óvakodjanak a túl alacsony guminyomástól. Ausztriában az elsőkerekesek közül a Chevrolet és a SEAT autóit érintette érzékenyen a probléma, a Fordokat (és a hátul hajtó BMW-ket) nem.
Az egyéni vb állása (élmezőny)
  1. 1. Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 206 pont
  2. 2. Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) 198
  3. 3. Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) 175
  4. ... 6. Michelisz (magyar, BMW 320 TC) 90
  5. ... 20. Wéber (magyar, BMW 320 TC) 3


A konstruktőri vb állása
  1. Chevrolet 495 pont
  2. BMW 338
  3. SEAT 313


A Yokohama-kupa állása (élmezőny)
  1. 1. Oriola (spanyol, SEAT Leon WTCC) 90 pont
  2. 2. Michelisz (magyar, BMW 320 TC) 80
  3. 3. D'Aste (olasz, BMW 320 TC) 69
  4. ... 10. Wéber (magyar, BMW 320 TC) 12

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?