Egyszer már kihagyott egy hosszú időszakot a Scirocco, aztán sikerrel újult meg - miért ne történhetne ez meg ismét?
Idén már hét éve, hogy a SUV-őrület és a villanyautók erőltetése elvette tőlünk a kompakt szegmens egyik üde színfoltját, a kupés Volkswagen Sciroccót. Ugyanígy megszűnt a Renault Mégane Coupé, a Kia Pro_Ceed GT és az Opel Astra GTC is, azóta sem kapni sportosan lejtő tetővonallal rendelkező háromajtós kompaktot. Reménykedni viszont mindig lehet, ráadásul most még indokolt is, mert a Volkswagen házon belül egy lehetséges új Scirocco tervezését adta feladatul.
A Porsche biztos, hogy nem mond le a 718-as szériáról, elektromos modellekként újulnak meg
Ha megvalósul a Scirocco negyedik generációja, az minden bizonnyal elektromos lesz, és emiatt kerülhet közeli rokonságba a konszern más modelljeivel. Elvégre az Audinak ott van a TT, a Porschénak a 718 Boxster/Cayman, a Cuprának pedig a Dark Rebel tanulmánnyal előrevetített sportautó. Közös ezekben a modellekben a viszonylag kompakt méret és a (jövőbeli) villanyhajtás, bár a TT és a Scirocco 2+2 üléses lehet, míg a 718 és a Dark Rebel hátsó üléssor nélkül érkezhet az Autocar szerint. Mind a négy autó közös platformra épülhetne, aminek fejlesztésében a Porsche vállalta a főszerepet. Az új padlólemez lényege, hogy nem az ülések alá, a padló teljes szélességében építik be az akkumulátorcellákat, hiszen az ellehetetlenítené a sportautóktól megkövetelt alacsony üléspozíciót. Ehelyett az ülések közé, illetve mögé helyezik majd az energiatároló részeit, ezáltal még a 718 középmotoros karakterisztikája is tovább él valamelyest.
Az utolsó Audi TT már elhagyta Győrt, de villanyautóként még feltámadhat
Kérdés, hogy egy új Scirocco egy kupékompakt formát kapna, vagy egy valódi, klasszikus kupé kialakítást. Andreas Mindt, a Volkswagen dizájnrészlegének vezetője (aki a Bentley-től érkezett) tavaly már áttekintette egy új Scirocco első terveit, és nyilatkozott az elképzeléseiről is. "A Scirocco az első autók között volt, ami egy éles és alacsony oldalvonalat használt, hogy az autót alacsonyabbnak láttassa. Ez egy stílusbeli trükk a tömeg csökkentésére és egy erőteljesebb, sportosabb kiállást eredményez. Ez a titkos recept, ami vonzóvá és stílusossá tesz egy autót, amit mindenki vezetni akar." Mindt az eredeti, Giorgetto Giugiaro által tervezett Sciroccót is inspirációs forrásként említette már, bár az is egy kupékompakt volt, nem pedig egy hagyományos kupé, mint például az Audi TT. De akármilyen is lesz az autó formája, ha osztozik az említett testvérekkel az erőforrásokon, akkor 300 lóerő körüli egymotoros, és 400 lóerő fölötti duplamotoros meghajtással érkezhet - utóbbi összkerékhajtással és minden bizonnyal az R megjelöléssel párosulna. Várni viszont még elég sokat kell, a negyedik generációs Sciroccót jó eséllyel 2028 előtt nem leplezik le.